• minnapinna

Vad FAN är det för fel på hockeyspelare?!

Sitter o kollar hockeyslutspelet nu och jag blir så JÄVLA förbannad! VARFÖR slåss de?! De är ju VUXNA män! Jävla idioter som inte kan hålla frustrationen inne utan måste SLÅ någon för att få ut den?!?! GRRRRR.

Och kom inte å säg att slagsmål hör till sporten, för det gör det FAN inte!

• Svar på tråden Vad FAN är det för fel på hockeyspelare?!
  • Dino78

Har jag också undrat. Lite gruff är en sak men när dom verkligen börjar fajtas ordentligt, så det blir matchstraff och sånt. Det drabbar ju liksom laget. En utvisning pga lite småbråk kan jag ta men som sagt, rejäla slagsmål. larv.

DIF i själ och hjärta
  • aniratac

Nu brukar jag inte se matcher och så för jag är inte intresserad av ishockey men jag ser ju på nyheterna. Jag tycker inte heller att det är riktigt klokt. Jag fattar ju inte hur man tänker. Det verkar vara lite som den som kan slå hårdast vinner och inte den som gör flest mål.
    Jag är i alla fall jätteglad att min lillebror avbröt sin karriär i ishockey i tid...

• minnapinna

Men skojjar du (jag är jävligt förbannad)?! NÄR ska de växa upp?!?!? ARGH!

• Themis

Äsch, hockey är ju inget annat än ett krigssubstitut för simpla själar, var det nån som trodde nåt annat?

• minnapinna

Bimsan,
    NU vet jag det.

• Hobgoblin

har man tävlingsinstinkten så blir man riktigt förbannad när nåt inte går vägen. Så jag förstår dem fullständigt faktiskt.
    Jag är själv en otroligt dålig förlorare.
    Spelar vi hockey på skoj, som vi ofta gjorde innan vi flyttade, så kan jag bli vansinnig/hysterisk vid en hakning.

• Dino78

Som tur är så är det ju inte slagsmål i varje match, ett rejält slagsmål bryter inte ut så ädr jätteofta.
    Sen är det mer "hetta" i ett slutspel och blir därmed lite vanligare förstås.

DIF i själ och hjärta
  • minnapinna
    Hobgoblin skrev 2007-03-12 21:19:34 följande:
    har man tävlingsinstinkten så blir man riktigt förbannad när nåt inte går vägen. Så jag förstår dem fullständigt faktiskt.Jag är själv en otroligt dålig förlorare.Spelar vi hockey på skoj, som vi ofta gjorde innan vi flyttade, så kan jag bli vansinnig/hysterisk vid en hakning.
    Men SLÅSS du?! Med nävarna?! Det är ju misshandel. Borde vara samma regler på som utanför planen.

Dino78,
    de matcher jag sett har det nog varit minst ett slaggis i varje match...
  • Dino78

Har sett måååånga matcher och det är ofta gruff men det är skillnad på det och slagsmål. Visst kan man ju dra sina gränser väldigt tajt men att slå lite på varandra gör dom ju för det mesta men slagsmål, när dom verkligen ryker ihop ser jag inte mer än ett par varje säsong. Alltså när jag tycker det verkligen går överstyr. När dom som du sgäer snarare misshandlar varandra. Det är sjukt, riktigt sjukt.

DIF i själ och hjärta
  • ying yang

Hockeykillar/män är ju oftast som de är.... *fördommar*

Svar på tråden Vad FAN är det för fel på hockeyspelare?!