minnapinna skrev 2007-03-18 10:20:40 följande:
charlotta,vilken slutsats kan du dra, än att hockeyspelare _måste_ vara dummare i huvudet? Jag ser ingen annan förklaring.
Nej, jag tror inte att hockeyspelare är dumma i huvudet bara för att de tappar humöret. Det finns en hel radda med förklaringar till varför det ibland går över styr.
Ofta beror det på att man inte hänger med, det andra laget är bättre, orkar mer och då blir det frustration som kan ta sig fula uttryck hos vissa (absolut inte alla) spelare. Väldigt ofta viker den andra spelaren sig och behåller lugnet, men inte alltid och då blir det som det blir. Andra gånger är det att ge igen på en redan dömd utvisning. Domaren kan ha blåst redan, men den utsatte blir förbannad och ger igen med resultat att även han får åka och sätta sig på bänken. Och åker handskarna av så är ju det automatiskt 10 min eller matchstraff. De allra flesta (bra) spelare håller lugnet i en sådan situation, men tyvärr inte alla. I ett slutspel så är alla nerver så totalt på helspänn och vissa spelare pallar trycket väldigt bra, medan andra inte gör det. Inget konstigt i det alls! Åtminstone inte ur mitt perspektiv.
Jag vill verkligen poängtera att jag inte är för slagsmålen, men jag har en väldigt stor förståelse för att de uppkommer!