• minnapinna

Vad FAN är det för fel på hockeyspelare?!

Sitter o kollar hockeyslutspelet nu och jag blir så JÄVLA förbannad! VARFÖR slåss de?! De är ju VUXNA män! Jävla idioter som inte kan hålla frustrationen inne utan måste SLÅ någon för att få ut den?!?! GRRRRR.

Och kom inte å säg att slagsmål hör till sporten, för det gör det FAN inte!

• Svar på tråden Vad FAN är det för fel på hockeyspelare?!
  • minnapinna

charlotta igen,
    men sen kan jag ju hålla med om att min TS var ganska "hetsig". Det var ju mitt i matchen.

• Prinsen av Marbella
    slangbella skrev 2007-03-18 09:27:15 följande:
    Miss Ella,"inte på riktigt"?! Många gånger är det ju en mot en, av med handskarna, slå, slå, slå och sen dra över tröjan. Är inte det på riktigt?! Det är då inte bara en gång jag har sett att det slutat med näsblod. Men herregud minnapinna! Hur ofta händer det att de slänger handskarna och drar tröjan av varann?? Vad är det för hockey du tittar på??? Berätta vilka lag du följer!Vad är det du vill ha ut av diskussionen i tråden? Vilket svar är det som skulle få dig nöjd?  Du säger aggressivt emot alla inägg som innehåller nån form av vettigt svar på din fråga. Förutom när man säger att de är DUMMA i huvudet. Vad vill du uppnå? Du som är så hockeyintresserad?
    ja det kan man undra jag har också börjat fundera men jag har själv spelat hockey och tillhör den korkade minoriteten och det är förmodligen man på den här sidan försökar att använda sitt intellekt men som du charlotta är inne på är dessa personer som enbart får ut "hockey spelare är dumma i huvudet" påhejade av andra här på sidan så jag börjar undra vilka av oss som är dumma??

• Prinsen av Marbella
    minnapinna skrev 2007-03-18 10:08:54 följande:
    Vilken domare VILL ingripa, när de riskerar att få slag mot sig själva? DÄRFÖR väntar de med att ingripa först när spelarna ligger ner.
    jag vet inte vilka matcher du ser på men om vi tar elitserien i sverige och NHL. Där ingriper dommarna inte i NHL eftersom det är mer en del av spelet och det är både svårt att hålla isär två våltränade killar på 90-100 kilo det är också större risk att dommaren blir skadad själv. därför är det bättre att vänta tills dom ligger ner... det blir inte heller svarta rubriker över dessa händelser i nordamerika.

dom slagsmål som blir i elitserien brukar det vara två spelare som slåss sedan hänger en dommare där också och försöker bryta vilket jag inte förstår, dels på grund av skaderisken. men samtidigt brukar det lugna ner sig när någon ligger ner...

därför kanske det är lättare att låta två spelare slåss och göra upp innan dommaren går emellan..
  • minnapinna

Prinsen,
    ja, det är precis därför domaren inte ingriper. Det är ju det jag säger.

Jag kollar aldrig NHL-hockey, bara Elitserien. Det är därifrån jag grundar mina tankar. Matcherna jag kollar mest är Luleå.

• fröken Anna

minnapinna
    Jag tycker du får vara hur hetsig du vill i din TS, jag blir också förbannad när vuxna människor håller på så där. Fattar det inte.

JÄVLAIDIJOTER. Vill inte att mna barn skall se sånt. Då får de mycket hellre se våldsfilmer för då är ju våldet inte på riktigt i alla fall.

Sluta slåss!

• latherese

för er som jämför hockeyslagsmålen med misshandel kan jag bara säga att går man in i hockeyrinken så samtycker man till att det kan bli slagsmål, därmed kan man inte dömas för misshandel i ett sånt fall.

jag älskar också att kolla på hockey, och jag tror inte att många här skulle klara av att spela särskilt länge innan dom skulle bli så förbannade så dom börja slåss. man ser inte ens hälften av allt som händer på planen på tv:n.. tänker på alla små "tjuvnyp" och sånt som förekommer.

heja MODO!

• minnapinna

latherese,
    ja, och det är det som är så tråkigt. att man liksom nästan "räknar med" att det blir fight - bara för att det är hockey.

• slangbella
    minnapinna skrev 2007-03-18 10:20:40 följande:
    charlotta,vilken slutsats kan du dra, än att hockeyspelare _måste_ vara dummare i huvudet? Jag ser ingen annan förklaring.
    Nej, jag tror inte att hockeyspelare är dumma i huvudet bara för att de tappar humöret. Det finns en hel radda med förklaringar till varför det ibland går över styr.

Ofta beror det på att man inte hänger med, det andra laget är bättre, orkar mer och då blir det frustration som kan ta sig fula uttryck hos vissa (absolut inte alla) spelare. Väldigt ofta viker den andra spelaren sig och behåller lugnet, men inte alltid och då blir det som det blir. Andra gånger är det att ge igen på en redan dömd utvisning. Domaren kan ha blåst redan, men den utsatte blir förbannad och ger igen med resultat att även han får åka och sätta sig på bänken. Och åker handskarna av så är ju det automatiskt 10 min eller matchstraff. De allra flesta (bra) spelare håller lugnet i en sådan situation, men tyvärr inte alla. I ett slutspel så är alla nerver så totalt på helspänn och vissa spelare pallar trycket väldigt bra, medan andra inte gör det. Inget konstigt i det alls! Åtminstone inte ur mitt perspektiv.

Jag vill verkligen poängtera att jag inte är för slagsmålen, men jag har en väldigt stor förståelse för att de uppkommer!
    FORZA TIMRÅ!
  • minnapinna

charlotta,
    okej. Men vad kan vi dra för slutsats att det förekommer _mycket_ mindre slagsmål i t.ex. fotboll och basket, än i hockey?

• slangbella

Ur mitt perspektiv beror det på att hockey är en så pass mycket mer FYSISK sport än de andra exemplen som du nämner.

• fröken Anna

Vad menar du med att det är en mer FYSISK sport? Det fanns ju en tid då slagsmål på isen inte var lika vanligt om idag. Trenden visar ju på att det blir mer och mer.
    Bandy SM som spelas idag påminner rätt så mycket om hocky vad gäller själva fysiken. Men slagsmålen och våldet är sällsyntt vad jag vet.

• Prinsen av Marbella
    latherese skrev 2007-03-18 12:49:15 följande:
    för er som jämför hockeyslagsmålen med misshandel kan jag bara säga att går man in i hockeyrinken så samtycker man till att det kan bli slagsmål, därmed kan man inte dömas för misshandel i ett sånt fall.jag älskar också att kolla på hockey, och jag tror inte att många här skulle klara av att spela särskilt länge innan dom skulle bli så förbannade så dom börja slåss. man ser inte ens hälften av allt som händer på planen på tv:n.. tänker på alla små "tjuvnyp" och sånt som förekommer.heja MODO!

jag håller knappast med om att hockeyspelar samtycker att det är okey med misshandel bara för att dom är på rinken.. men det kan uppstå bråk på planen precis som i livet utanför hockey'n... men ett bråk är inte samma sak som misshandel!!

Minnapinna

om du nu bara ser på elitserien så vid de allra flesta bråk finns det minst en linje man med som försöker bryta medan spelarna fortfarnde står upp...

• slangbella
    fröken Anna skrev 2007-03-18 16:07:41 följande:
    Vad menar du med att det är en mer FYSISK sport? Det fanns ju en tid då slagsmål på isen inte var lika vanligt om idag. Trenden visar ju på att det blir mer och mer. Bandy SM som spelas idag påminner rätt så mycket om hocky vad gäller själva fysiken. Men slagsmålen och våldet är sällsyntt vad jag vet.

Jaså, blir det värre och värre? Det hade jag faktiskt ingen aning om. Men vad är svaret då? Vad beror slagsmålen på ur ditt perspektiv? 

Du måste väl hålla med om att hockey är fan så mycket mer fysisk än bandy? Jag tittar inte på bandy, men hur ofta ser man en rejäl helt okej "bröstvärmare" där (så den andra spelaren druttar på arslet)? Varför har hockeyspelare så mycket mer skydd på kroppen än en bandyspelare?

• fröken Anna

När du menar fysiskt så menar du att det är vålsamt? Att hockey är en våldsam sport.

• JonsteR

Bandy påminner inte nämnvärt mycket om hockey... förutom att det spelar på is med skridskor på fötterna. Mig veterligen så är det inte direkt tillåtet med kroppskontakt (läs tacklinar) alls i bandy. Rätta mig gärna någon som vet.

Återigen så infrias min tes om att lagsporter där kroppskontakt är tillåtet oxå blir långt mycket mer våldsam än isdans.

• Moonis
    JonsteR skrev 2007-03-19 13:20:27 följande:
    Bandy påminner inte nämnvärt mycket om hockey... förutom att det spelar på is med skridskor på fötterna. Mig veterligen så är det inte direkt tillåtet med kroppskontakt (läs tacklinar) alls i bandy. Rätta mig gärna någon som vet.Återigen så infrias min tes om att lagsporter där kroppskontakt är tillåtet oxå blir långt mycket mer våldsam än isdans.
    Att det blir mer kroppskontakt säger väll inget emot. Inte heller att det förekommer hårda tacklingar men att det går därifrån till slagsmål mellan spelarna är inte acceptabelt.
    Det anser inte jag vara okej i någon sport.
  • slangbella

Men herregud, låt oss då slå fast en gång för alla:
    Hockeyspelare är dumma i huvudet 
    Det tycks ju vara den enda godtagbara förklaringen i den här tråden till varför det blir slagsmål på isen.

Svar på tråden Vad FAN är det för fel på hockeyspelare?!