Kan man lägga en oblatbild på vilken slags tårta som helst?
Funderade på att beställa oblatbilder till Williams 2 årstårta. Kan man lägga dom på vilken slags tårta som helst (grädde, marsipan??) eller måste det vara ett visst underlag?
Funderade på att beställa oblatbilder till Williams 2 årstårta. Kan man lägga dom på vilken slags tårta som helst (grädde, marsipan??) eller måste det vara ett visst underlag?
Ingen som vet??
vad är det?
Det går att lägga på både marsipan/SP/MMF/etc och grädde. Man måste dock fodra på vissa material.
Rekomenderar tårttråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16761716.html
jag du kan lägga den på villket material som helst men använder du sockerpasta, Arctic White eller liknande så behöver man oftast tillexempel fodra med smörkräm under
tips är att fråga den du ska beställa av då alla oblatbilder inte ska behandlas lika men dom jag säljer kan man göra detta med i alla fall se vet jag att många testar att köpa oblatbilder och sedan har vtten under eller bara lägger dom direkt på sockerkakan och spritsar runt om osv
fråga som sagt den du köper av så får du bästa tipset
jag jobbar på konditori, och när vi lägger på oblatbilder rekommenderar vi marsipan eller en annan "torr" yta. Om man lägger den direkt på en uktig kan det ibland bli mörka fläckar på bilden, och då ska man helst lägga en skyddplatta under.