• Alvi

Ska baka med Kesella som är bäst före 12/3. Idag är det 15/3 - kan jag använda den ändå!?!?

Nån som vet!? Vågar jag!?

• Svar på tråden Ska baka med Kesella som är bäst före 12/3. Idag är det 15/3 - kan jag använda den ändå!?!?
  • Tinka70

Bäst före byteder inte släng efter!
    Om den verkar ok när du smakar på den så är den ok.

• P yret

det är nog ingen fara-... är den oöppnad.?
    men som vanilla skrev.. lukta och smaka... och om den verkar okej.. så är den det..

• Elinore

bara du luktar på den innan..smaka med ena fingret.... det är säkert inga problem // elinore the chef

• Alvi

Den är oöppnad och jag har ingen aning om hur det ska smaka eller lukta...

Men ni tror att jag kan använda den? Det är ju knappast rötmånad...

• Erita
    Alvi skrev 2007-03-14 09:53:50 följande:
    Den är oöppnad och jag har ingen aning om hur det ska smaka eller lukta... Men ni tror att jag kan använda den? Det är ju knappast rötmånad... blogg----> www.sisu.blogg.se
    Den ska inte lukta surt och den ska inte se grön ut :)
    Smaka... smakar det kasst så e det kasst
    I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Alvi

Åkej... har smakat.... Den luktar inte konstigt, men den smakar lite Philadelphiaostaktigt... Ska den göra det?
    Den ser lite "smulig och vattnig" ut på ytan... Hjäääälppp....

• Julienne

Helt ok. Att vattnet samlas uppe vid ytan är vanligt, även inom bäst-före-datumet. Använd den du!

• Carro W

Kesella är väl nån sorts ostmassa liksom?

Har för mig att jag har läst att bäst före datumet bara är 2/3 av förbrukningstiden. Alltså om det har gått två veckor från tillverkning till bäst före så ska man kunna använda det 1 vecka till, om det inte är öppnat och har stått kallt. Men det är ju en smaksak.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
Svar på tråden Ska baka med Kesella som är bäst före 12/3. Idag är det 15/3 - kan jag använda den ändå!?!?