Svensk som inte behärskar engelska, acceptabelt?
Jag blir inte förvånad om människor inte kan hålla ett studiebesök/föredrag på engelska. De flesta av oss jobbar inte inom internationella företag och har därför svenska som vårt fackspråk.
Bonanza skrev 2007-03-14 22:49:14 följande:
Jag blir också helt chockerad när jämnåriga människor inte kan klara sig på engelska! Helt fascinerande. Hur lyckas man undgå att lära sig hjälplig engelska undrar jag då?brokig skrev 2007-03-14 23:04:41 följande:
Man träffar ju normalt på det flera gånger dagligen. Utöver mitt boende, mitt umgänge och mina studier så tvingas jag ändå prata engelska flera gånger om dagen. Alltid är det någon turist som frågar efter vägen till tågstationen, undrar var man kan växla pengar eller behöver översättningshjälp.brokig skrev 2007-03-14 23:04:41 följande:
Jag skulle tycka att det var hemskt pinsamt att inte kunna besvara dessa enkla frågor utan istället bara gå vidare utan att ens förklara sig. Man får ju hoppas att de flesta iaf kan säga enkla ursäktande fraser som:"Unfortunately my English isn't very good" eller"I'm sorry, I don't speak English