• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Tack tjejer men jag brukar faktiskt få mega ont i bröstvårtorna av clomiden så det är absolut inget tecken för mig. Inget är det längre eftersom jag kan rabbla upp 1000 olika tecken jag haft och ändå alltid fått mens Det är lite tidigt att börja få känningar av en graviditet när jag fick äl stegring i lördags så nä, detta är nog bara tyvärr gammal hederlig hormonplåga

Spännande Sniik att komma igång! Förstår att du försöker att inte tänka för mycket på det utan njuta lite av sommaren först. Jag fick dock tips i en annan tråd om att det kan vara bra att kolla med stället om de vill att man ska ha vissa blodprov lämnade (och ta med alla journaler du har) för då kan man avverka det INNAN första besöket så kommer man ingång fortare om man vill. Men det är ju bara ett förslag. Det kan ju vara skönt att inte behöva lämna prov och oroa sig för olika saker innan besöket. Ta lite paus och sedan köra igång när man fått första tiden

Här är så fruktansvärt dåligt väder. Vi skulle fått soffan levererad idag meen tror inte den kommer eftersom regnet bara öser ner irriterande! Vi har verkligen det sämsta vädret någonsin- vanligtvis har vi haft sommar i ett par månader men nu är det bara regn och rusk, mer som en taskig svensk sommar än det klimat vi är vana vid

• Grisen71

Tack, Bliglin! Rapporterar om kärringen kommit eller inte framåt torsdag. Känner ingen skillnad nu mot andra månader då hon dykt upp. Lycka till med flytten!

Sniik: Låter toppen att komma in på ivf-gruppen direkt. Det blir säkert väldigt bra! Visst kan du testa några insemineringar där först om du vill. Det bestämmer säkert dem och du tillsammans, beroende på vilket infertproblem du/ni har.

• Resande

Grisen- är det på torsdag redan! Vad spännande Jag tycker det låter jätte positivt om det inte känns annorlunda än Håller tummen för dig och hoppas verkligen det kommer in ett första plus i tråden

• half

"vanligtvis har vi haft sommar i ett par månader men nu är det bara regn och rusk, mer som en taskig svensk sommar än det klimat vi är vana vid"

LOLOLOLOL, Fiji...så sant, så sant...Midsommar är inte riktigt Midsommar om inte det öser regn någon gång under dagen, va?

• Resande

Det brukar alltid vara taskig sommar i Sv när jag är där och när jag håller mig borta så blir det värme rekord... Hoppas trenden kan vända eftersom vi ska bo i stuga i två veckor vid havet

Visserligen behöver vi vatten men detta eviga regnande tar ju kål på en! Normalt har jag redan blivit knallbrun i juni- visserligen undviker jag solen mer i år- men i år finns inte en chans till att ens försöka få lite färg. Jag kan nog inte ens gå till bussen eftersom jag blir dyngsur på vägen Nåja, bäst att stanna hemma då och bara sitta vid datorn

• Sniik

Fiji- Jag fick med en blodprovsremiss med kallesen dit. Ska några prover på dag 3 och min man har redan tagit alla prover som behövdes tydligen.

Grisen- Håller tummarna till på torsd. *Hoppas*

Saknar solen Nu ska jag dra och träna lite.

• Grisen71

Tack snälla ni! Glad Jag skulle inte sagt att det inte känns någon skillnad... För rackarns vad uppsvällt jag känt mig i magen efter det att jag skrev inlägget ovan i eftermiddags! Det molar riktigt ordentligt sen tre-fyra timmar. Kärringjäveln är aningens tidig! Jag är på dag 25 idag. Hon borde vänta typ två dagar till, tycker jag. Trött jag blir! Ledsen

• Resande

Grisen det måste ju inte vara kärringen! Hoppas hon håller sig borta och det är gravsymptom istället, det kan ju också ge uppsvällda tarmar och molvärk.

• Grisen71

Tack, Fiji! Jag neggar nog för mycket, för tidigt - för säkerhets skull, typ...  Fundersam

• Bliglin

Hur går det för er tjejer?

Jag är mitt i flyttstädningen nu, hoppas att jag ska städa färdigt tills sent ikväll. Pust! Har nästan nött upp fingertopparna trots att jag fejar på med gummihandskar...

Hur känns det Grisen? Jag tummar järnet, (lite försiktigt då de nu är helt skinnflådda;)

Kram

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?