• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • half

Hej tjejer!

Fiji--tack för dina snälla ord...nu är min självömkan nästan borta, lol, då datumet är nu 7 juni.

Ni pratar om slemhinnestärkande.....hmmm, jag blev tipsad av isisisis att Membrasin, som man kan tydligen köpa i hälsokostaffärer, kan verkligen hjälpa alla kroppens slemhinnor. Vet inte hur dyrt det är....men det måste självklart finnas motsvarighet i USA/andra länder. Jag skaSjälv vet jag inte hur min hinna ser ut nu under Pergo/Clomid-behandling då min läkare är 3 timmar borta. Men jag är på Dag 24 & håller tummarna.

• half

En mening försvann (?? tokig dator...)från förre inlägg:

Jag ska ta reda på den aktiva ingrediensen och berätta vad det är här.

• Tuplan

I går fick jag mina Menopur sprutor och jag är väldigt svullen över magen, kan knappt knäppa mina byxor och känner mig obekväm som om man ätit en jätte stor pasta middag.
    Så nu på lördag morgon får jag reda på om det blir nån insemination.. Hoppas att det blir av!

I dag kom min arbetskamrat hit med sin 4 veckors son.. Oj oj oj vad liten och luktade sååå gott! VILL ha.... Nu är det faktiskt vår tur *grr* :)

• Hallonbrus

=`C SÅ himla ledsen... Var på VUL idag ochhade förväntat mig att en stackars blåsa skulle växt lite nu när det är dag 14 (det hade den förra gången när de inte såg något på dag 11) Men nä minsann inte det minsta och slemhinnan var hur tunn som helst....Så det bidde inte ens något försök denna månaden. JAg är så himla knäckt och arg på allt!!!

Tog mod till mig och frågade om detta var något medfött eller något som jag själv ställt till med....Det var som tur var det första så nu känns det lite bättre men jag fick även bekräftat att det var PCO... Vill bara skrika å gråta men det hjälper ju inte...

Half; Fy så tråkigt, det måste vara jättejobbigt att berabeta sig igenom en sådan händelse.

KRAM på er alla

• Resande

Hallonbrus- fy vad jobbigt! Men pco har de väl jätte goda prognoser för vad gäller graviditet? Visserligen kan det ta tid men de har väl massa sätt att hjälpa till? Du behöver säkert en högre dos av äl-stimulerande och vips så är du gravid. Förstår att du känner dig ledsen men ge inte upp- det behövs bara lite annan hjälp. Kram!!

Tuplan det låter jobbigt att vara så svullen om magen. Hoppas det är ett bra tecken så att du får insemineras. Det kan nog vara klokt att dra ner på sånt som gör en mer svullen- just som pasta tex så du inte behöver våndas för mycket. Håller tummen för att det ska bli insemination för dig på lördag! Hoppas!!! Förstår vad du menar med att sniffa baby Jag passar en lite äldre visserligen men han är bara sååååå söt och charmig med världens bästa personlighet

Half, membrasin har jag hört nämnas någon gång. kanske skulle kika på det till hösten om inget händer.

Har ju bim på lör eller sön och trots att jag försöker hålla mig lugn så börjar man ändå leta tecken lite smått. Typ kan inte illamåendet bero på annat än hunger, är jag inte liiiite öm i brösten osv. Hopplöst det där Men jag känner mig samtidigt väldigt lugn och avslappnad och cool liksom vilket är helt ny känsla runt bim. Jätte skönt faktiskt!

• Sniik

Nu närmar det sig bim för er Bliglin och Fiji. *Håller tummarna*

Vad tråkigt med ditt missfall Half. Jag har själv haft ett X för några år sedan.

Jag har slutgiltigt bestämt mig för att inte äta mera pergo nu. Vill vara "fri" nu under sommaren och slappna av ooch tänka på annat än att planaera livet efter äl mm. Sen ska vi ta nya tag i höst

Det är så underbart med all sol. Tyvärr ska jag jobba i em/kväll men är ledig i helgen iaf.

• Grisen71

Hallonbrus: Nääääeee! Jag förstår dig! *kramar*

Bliglin & Fiji: Täta rapporter önskas!  Glad

Var på vul igår och min cysta hade inte krympt så himla mycket, tycker jag. Den var nu 31x28 mm (mot 39x39 för snart tre veckor sen).

Samma här, Sniik. Jag/vi har nu bestämt att vi tar semester från detta. Igår kväll kom min reaktion/frustration - många stora krokodiltårar! Jag orkar INTE göra en eventuell insem i slutet nästa vecka. Jag vill vila mentalt nu. Efter sommaren kan jag ta nya tag igen och i så fall köra igång med Puregon istället.

• Resande

Här har kärringen kommit på besök- eller så gott som. Jag har vaknat mega tidigt av helvetisk mensvärk i ryggen och det har börjat lite smått. Det sätter väl fart under dagen kan jag tänka. Fick upp hoppet lite igår för mina bröst var rätt svullna, jag hade gått upp en hel del i vikt (samlar vätska) och mådde illa hela dagen. Men det var tydligen bara vanlig pms. Nu ska vi också ta paus från allt- tror jag t.o.m skiter i vitaminer och sånt i sommar och bara njuter av livet i stället. I höst blir det till att ta itu med allt igen med lite nya krafter.

Jag känner mig också men det känns så orättvist. Den lille killen som jag passar nu har en mamma och pappa som hellre jobbar än kommer hem till honom, de tycker inte om barn och naturligtvis kom han till som en överraskning så de har fått vänja sig vid barn Detta är hennes egna ord (ang det där med att inte gilla barn) och jag har reagerat över hennes gnälliga sätt mot sonen när hon kommer hem efter att jag haft honom hela dagen Igår sov han när hon kom hem men hon gnällde över att han bara sov 30 min. Jag tyckte det var precis lagom för då skulle han orka vara uppe men ändå sova på natten!

• Resande

Grisen fy vad tråkigt att cystan inte blivit mindre. Förstår om du vill ta det lite lugnt över sommaren och samla krafter. Vi kanske tar nya tag samtidigt efter sommaren? Sniik också förresten! Jag ska också bara njuta av livet nu, började redan igår med att lyssna på bra musik, mingla i parken och drack ett glas vin Kram!!

B hur har det gått för dig?? Är så nyfiken på om vi kanske äntligen fått ett plus i tråden, hoppas, hoppas!!

Förresten kan jag själv konstatera att min slemhinna blivit konstig av clomiden. Visserligen blöder jag nästan lika mycket som innan men det är konstig ljus färg som jag inte brukar ha... Kan ju inte vara normalt så nu blir det till att vila kroppen från alla konstiga hormoner och tjafs och bara överföda den med svenskt godis och mat Ev. ska jag satsa några månader med akupunktur i höst och hans naturmediciner men vi får se.

• half

Hej alla!

Jag varit jättedålig med att skriva här.....idag måste jag göra 4 st. jobbansökan som ska iväg imorgon.Fundersam 

Men jag ville skriva att min Chart ser bra ut denna första Pergo-kur.....är på dag 27, 11 dagar efter ÄL.  Testade imorse....BFN. 

We'll see.....håll tummarna för oss, snälla!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?