Inlägg från: Icapika |Visa alla inlägg
  • Icapika

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

När jag har kommit in diskussioner om religion och sånt har jag alltid hävdat att mormoner och Jesu Kristi Kyrka Av De Sista Dagars Heliga är samma "gren". Men jag har fått höra att det är två olika saker, men då borde väl jag ha delvis rätt där tycker jag.

Jag känner inte några mormoner eller så, men jag har stött på några ibland. De verkar vara en ganska stor samling av mormoner här i Jönköping. Ibland kan man se dem ute i vårt bostadsområde också, i trappuppgången brevid.

Men däremot har jag avlägsna släktingar som är det, släktingar som emigrerade till USA på 1850-talet för att kunna vara mormoner. Och ättlingar till dem har vi haft besök av faktiskt, mamma släktforskade från sitt håll och de från deras och de stötte på varandra. Så hemma oss mina föräldrar står faktiskt en mormonbibel eftersom de fortfarande är det.

• Icapika

Jesu Kristi Kyrka av De Sista Dagars Heliga och sen något namn brukar det stå på namnskyltar som de har på sig + att de har väldigt prydliga kläder.
    Men när jag pratat med dem så är alla jättetrevliga.

Men de man hört lite om mormoner i USA är att de typ inte får gå på bio och liknande.

Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.