Inlägg från: fatima |Visa alla inlägg
  • fatima

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

Något som är intressant i många trådar som handlar om religion är att man använder sig av orden "de får inte" dricka alkohol ,ha sex innan äktenskapet m.m
    Vad jag vet så bygger alla religioner på den fria viljan att följa Guds lag eller inte, det innebär att de flesta religösa vill inte dricka alkohol eller ex äta griskött, och man "måste" inte be utan man gör det för att man vill detta. Så det jag vill komma fram till är att majoriteten av religösa människor är inga "offer" utan det är ett moget vuxet val att utöva sin religion, och religion bygger på ett förhållande mellan sig själv och Gud, man skall alltså aldrig döma andra människor eller kalla någon naiv.

• fatima

Hej på er

kan ni inte hänga med i debatten om vem som är lämplig att adoptera barn , skulle vara intressant att höra vad ni tycker.

• fatima

Det är en tråd som heter homosexuella o barn_din inställning.
    Tänkte inte heller kommentera när jag såg tråden, visste att det skulle bli invecklat att motivera min åsikt då den inte är särskillt politiskt korrekt
    Tråden kom ifrån sitt ämne och utmynnade i en intressant debatt om var människors olika "gränser" beror på, om det är inlärt, från Gud, eller nåt annat, debatten utmynnade även i att komma fram till vilken "gräns" som är diskriminerande och varför isåfall.
    Det är en tråd där naturvetare (utopia), kristna,muslimer, buddister och andra motiverar sin åsikt.

Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.