• Eeska

Tvätta fönster!!!

Hur tvätta fönster på bästa sätt? Vilka produkter, redskap? Önskar rena fönster i vårsolens glans. Ärligt talat sällan tvättat fönster och när jag gör det olika metoder och resultat varje gång. Hjälp tack!

• Svar på tråden Tvätta fönster!!!
  • Ansapansa

har precis putsat mina fönster.
    Jag tog fönsterputs och tidningspapper funkade skitbra, har aldrig haft så fina fönster. nu ska det upp nya gardiner!!

• Mallaco

Varmtvatten och Yesdiskmedel kör jag med. En fönsterskrapa och en handuk att gnugga tort med. Tidningspapper går också utmärkt, men GP funkar bättre än ex aftonbladet och GT.

• Eeska

Vadå? Gnugga med en tuss tidningspapper?

• Ansapansa

ja knyckla till det så blir det perfekt. jag hade faktiskt inte tidningspapper utan en gammal telefonkatalog som jag drog papper ur.

• sländan5

precis torka med tidnings papper men lägg lite ättika i vattnet el blanda i fönsterputs medlet litei. då blir det fint skinande rena rutor.
    de goda rådet fick jag av min gamla mor. på vintern om du vill tvätta så lägg i lite fönsterputs medel som är menat för bilens vindrute torkare (mins ej vad det heter)då fryser inte rutorna eller blir ränder..
    lycka till

• Jennaz

Varmt vatten och Yes dikmedel här med. Torka torrt med en en gammal kökshandduk!

• Agnes20

HAHA! När man för en gångs skull ska göra det så ploppar sånna här inlägg upp! Vad peppad man blir på att sätta igång.. Jag är lite lat för jag orkar inte gå till affären o köpa mer spray, nån som vet om man kan blanda ut det med nått!?? Jag använder tidningspapper! Funkar skitbra!=) Det tråkiga är att det alltid blir massa ränder efteråt... aja, perfa dag för fönsterputs idag iaf! Ha det gott o lycka till!=D

• Agnes20

såg nu att ni skrivit svaren på mina frågor! Sorry!!=)

Svar på tråden Tvätta fönster!!!