Tvätta fönster!!!
Hur tvätta fönster på bästa sätt? Vilka produkter, redskap? Önskar rena fönster i vårsolens glans. Ärligt talat sällan tvättat fönster och när jag gör det olika metoder och resultat varje gång. Hjälp tack!
Hur tvätta fönster på bästa sätt? Vilka produkter, redskap? Önskar rena fönster i vårsolens glans. Ärligt talat sällan tvättat fönster och när jag gör det olika metoder och resultat varje gång. Hjälp tack!
Nä det har det inte gjort för mig iallafall. Fast jag har bara papperet på glaset och en trasa till ramen.
Oj, var det här skrivet för min skull? Nu ska jag ta tag i det här... Så jag kan se ut genom mina fönster sen
När jag jobba lite extra för Riksbyggen så fick jag putsa en del fönster å vi gjorde så att vi blanda diskmedel me vatten i en sån sprutflaska. Sen spruta vi på de, sen tog vi en blöt trasa å gnuggade runt. Sen använde vi fönsterskrapa å te sist torkade me me en torr handduk. Å så kommer jag göra här hemma oxå
För snabbrengörning av fönster kan jag verkligen rekommendera ajax whipes. Såna inplastade servetter som är behandlade med typ fönsterputs. Jag torkade av fönstren hemma lite hastigt och det blev jättebra. Men de är nog inget för vårstorstädningen!
Åh, jag avskyr fönsterputsning. Funderar faktiskt på att leja ut det för jag är usel på det, fönstren blir aldrig sådär skinande rena som andras. Det ser hemskt ut när solen ligger på. Maken påstår att han ska göra det men det blir aldrig av. Så varför inte låta nån annan tjäna några hundringar på det så slipper jag? Det finns ju firmor med f-skattsedel som gör det hyfsat billigt.
Jag har "mirakeltrasor" typ som heter Enjo.
Sprutar kallt vatten på fönstret, slafsar runt med trasan och torkar torrt med fönsterskrapan.
Klart, enkelt, snabbt och miljövänligt! (Dyrt kan ju också tilläggas i inköp.)
Jag provade tidningspapper förra året men tyckte inte att det blev bra. Vad gjorde jag för fel? Blev mest randigt.
Annars kör jag varnt vatten, YES och skrapa. Torkar skrapan och karmarna med papper som inte luddar av sig.
Ska ta tag i mina tvåglasfönster med spröjs nästa dag med fint vårigt väder. Tack, för tipsen!
Maxie: ingen dum idé det tänker vi också göra...Har en kompis som gör det. Alla fönster (hon bor i en en plans villa)både invändigt och utvändigt 400 kr x 2 gr om året. Överkomligt tycker jag. Men ngn gång får man väl göra en överdragning av fönstrena själv (bor på en ö och här hamnar salt och blåser upp smuts ganska fort) emellan gångerna de är här och putsar.
Jättebilligt: 400 kronor för fönsterputs! Kanske ska leja mina också eftersom jag ännu inte kommit till skott.
Jag putsade fönster som en tok i veckan för att starta förlossningen...inget barn på väg ännu och skinande fönster. Ett tips är att förutom yes diskmedel (bara en tesked eller två) ha i en skvätt Hushållsamminiak, finns att köpa bland rengöringsprodukterna. det gör att det inte blir flammigt...sen är det skrapa som gäller...och den måste vara i form...är den några år gammal har gummit saggat ihop och resultatet blir inte lika bra...
Jag putsade mina häromdagen (flyttstäd). Varmt vatten, diskmedel, en skrapa och en kökshandduk. Det blev blankt men lite randigt. Om jag hade varit lite noggrannare så hade det blivit snyggt!