• cirpen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hur navigerar man egentligen till familjesidorna på dn?? Jag hittar ju inte...!!

• cirpen

Massor med grattis swenglish och murgrönan!!

Ni andra, håll ut snart så är det eran tur! Passa på att vila massor nu!! Jag som tyckte jag sov dålig under grav.. hehe..tänk om man ändå kunde sova så bra nu!

Frill jag har åxå hyrt en elpump från BB. Provade meledas handpump från början men det var inte alls lika kul.. Och handmjölka.. näe det skulle ta alldels för lång tid...
    Jag varvar med amning, modersmjölkersättning och urmjölkat på flaska! Hon sväljer glatt i sig allt som bjuds!

Vivs: Min tjej spyr åxå, ibland kommer det en riktig kaskadspya! Men hon har gått upp och ligger över viktkurvan, så det verkar bli en liten tjockis! Förmodligen bara överskottet som kommer upp, men visst är det läskigt!

• cirpen

Murgrönan: Efter tre dagar så exploderade brösten ,gigantiska och hårda Dolly Parton Boobisar, trodde knappt det var sant!
    Mjölken ökar hela tiden allteftersom man ammar, så det reglerar sig själv helt enkelt, det är bara att låta henne suga på!
    Man är låst helt enkelt som ammande morsa!! Men det blir väl bättre sen...
    Akta dig om du får såriga bröstvårtor, för då kan det komma in bakterier å man kan få en infektion som jag fick, inge kul alls!
    Smörj vårtan med bröstmjölk innan du ammar för det skall vara antiflammatoriskt eller nåt..Jag var slarvig med det!
    Finns amningsnapp att sätta på tutten om det gör ont oxå. Sen finns det krämer att köpa på apoteket som lindrar(bepanthen och bröstvårtskräm), det där tipset att bröstmjölk skulle lindra har jag inte märkt nåt av...

Bra länk:
    www.amningshjalpen.se/

• cirpen

Ja murgrönan det är MYCKET tårar i början.... Själv kunde jag sätta igång å stortjuta för ingenting...min stackars sambo fattade ingenting..det är inget snörvlade jag mellan gråten, det är bara hormonerna sa jag...
    Och så blev jag mera ledsen för att jag var ledsen å inte kände mig så där härligt lycklig som jag trodde att alla nyförlösta skulle göra...
    När man är gravid så får man ju ngt lyckoämne i kroppen, efter förlossnig så försvinner det sakteliga, så sisådär tredagar efter så har man tappat sina "inbyggda lyckopiller", inte konstigt att man blir nedstämd!
    Så ni andra förbered era sambosar på detta!!

• cirpen

Swenglish, *skratt* ja det kan nog stämma att det vänder...Första två veckorna sov hon som en stock..Våran tjej har blivit gnällig nu vid 3-4 veckor, främst på kvällen..kan ju vara för att pappa får ta henne på kvällen när mamma skall sova lite Hon har kanske vant sig vid mamma på dagarna??

• cirpen

Ginger: Jag diggar Anna W skarpt, men jag sållar rätt mycket om vad hon skriver....En del grejjer känns lite omoderna, men man får ta till sig det man tycker känns vettigt helt enkelt! Amningsproceduren följer jag inte, efter som jag ger flaska ibland.Hon sover så gott ändå efter en flaska...-)

Om att sova i sängen..
    På natten tar jag henne till sängen för att liggamma henne, så får hon sova mellan oss till gryningen då lägger jag tillbaka henne i spjäsängen igen! Den står alldeles bredvid sängen med nedfälld sida så det är enkelt att flytta över. Jag är aldrig orolig för att jag skall lägga mig på henne tror åxå att det är inbyggt att man ej gör det..

Lillenlillen, stämmer med färgerna, har köpt en svartvitröd kossa med stora ögon(!)som jag hängt på sängen, som Anna brukar ligga å råstirra på!

• cirpen

Vivs: Stackars lilla kissen..

Bassekatt:Hoppas ni får en fin dag imorgon!

Stämmer med att de dinappar som följer med esskaflaskorna är lite för stora vilket gör att hon glufsar i sig alldeles för fort, sen kaskadspyr hon och får i sig för mycket luft. Tog ett tag innan jag fattade det och bytte ut alla nappar! Ändå kallar de flaskorna för DIFLASKOR!! Funderar på att ringa till Esska och klaga... Nu spyr hon inte alls lika mycket iallafall!

Swenglish:Googla på babymassage. Våran tjej är gasig i magen och det verkar hjälpa lite iallafall...(Trodde det var sambon först som pruttade så ljudligt på natten, men icke.. )
    Sen kanske de kan gnälla när de är inne i en tillväxtperiod och brösten inte riktigt hinner med att producera?

Hur noga är ni med att koka grejjerna?

• cirpen

Swenglish uppdaterade dig i rätt lista..
    *Förstföderskor Sthlm mars 2007 listorna del 3*
    Har även lagt in flera, kolla gärna så jag gjort rätt!

• cirpen

Angelicious: Massor med grattis till tjejen!

Sole: Vilken tur att du har en sån bra man! Böla på bara, det är ju hormonerna som spökar, om ett par dagar kommer du skratta åt det! Jag är övertygad om att du är en fantastisk morsa!

Igår fyllde min kicka 1 månad! Tiden går så fort.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4