• cirpen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Själv kör jag Anna Wahlgren metoden: mat, mera mat och ännu mera mat därtill. Våran tjej har dubbelhaka och viktkurvan pekar spikrakt uppåt, men det gör ju inget, spädisar kan ju aldrig få för mycket, samt det är bra med hull att ta av ifall de blir sjuka. Jag tror på Anna W´s teori om överlevnadsångest ifall ni känner till den! Sen är det ju bara i ett halvår max som de äter så ofta, sen kommer de ju sova längre när de får välling!(förhoppningsvis! )
    Så fort min tjej gnäller så provar jag först med mat, blöjbyte å annat får vänta... Sen kan man tycka att jag skämmer bort henne, men man kan väl aldrig skämma bort sin spädis för mycket?

• cirpen

Sole: jag kör inte AW's standardmodell regelrätt, utan matar, sen byter jag , sen provar jag ifall hon vill ha tutten igen ,vilket hon oftast vill! Och ibland dåsar hon till ,då blåser jag lite på henne eller smeker henne över huvudet då kan hon ta några tag till. I mitt fall så har jag en nöjd och glad bebis ifall hon får äta hur mycket hon vill, när hon vill!

Apropå att de låter:
    Det var värst i början tycker jag, då grymtades, pep, rosslade, snörvlades det för fulla muggar på natten. Nu är det mycket bättre! Om jag inte rapar/håller upprätt efter måltid så kan mjölken rinna ut i näsan vilket gör att hon rosslar och det blir "snorbusar" på morgonen.

• cirpen

Lillenlillen: Kan jag få lite av din energi..! Själv blir det micromat för det mesta, och det är inte likt mig.. Alltid när jag ska ta första tuggan så vaknar Anna, det slår aldrig fel. Därav orkar jag inte sätta igång ngt matprojekt..Förmodar att det är jag som har dålig planering. Skulle behöva ditt schema, men känner jag mig rätt, så orkar jag inte fylla i det!

• cirpen

Skrev man en massa så försvann det suck
    Kortfattat då eftersom jag skriver med en hand...(pumpar)

Frill:
    AW's teori är att spädbarn skriker för att de har överlevnadsångest. Detta kan endast lindras med mat, mera mat samt ännu mera mat därtill...Standardmodellen beskriver hur man skall gå tillväga. Det innebär i praktiken väldigt mycket matning förstås, men i gengäld bör du få ett barn som sover och som inte utvecklar "kolik".

TRÄFFAS FREDAG 13 APRIL:

BasseKatt -- (bil)
    Sole -- (515 från Odenplan)
    Ginger --
    Frill -- (515 från Odenplan)
    Murgrönan -- (ej Odenplan)
    SanniXx -- (515 från Odenplan)
    Lillenlillen -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Bianca2 -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Lillie74--bil
    cirpen -- bil

• cirpen

Zul: jag försöker lägga henne när hon är dåsig för att hon inte skall vänja sig vid att somna i min famn/på min mage..(Vilket iofs oftast sker ändå... )Då sjunger jag Byssan Lull och Trollmor så buffar jag på hennes rumpa. Det tar en liten stund men oftast så somnar hon då i spjälsängen! Ibland kan lilla nappen hjälpa till!

Lillenlillen: Vad skönt att hon sover så länge! Skulle jag få sova 6 timmar så kanske jag åxå skulle vara så energisk Själv ammar jag två gånger per natt, ca ett och fyra. Hon sover max tre timmar överlag....Hon blir mätt så fort och när jag ger flaska(både urpumpat och ersättning) så äter hon inte mer än 90 ml efter lite trugande och hon är ju ändå snart 7 veckor! Trugar jag ännu mer så får hon upp det igen..

Ni som flaskmatar hur mycket äter era?

Alla kläder jag fick var stl 56..några har jag tyvärr inte ens använt(totalt opraktiska), tänkte inte alls på att man kunde byta!

• cirpen

Jippie, jag fick sova 4h på raken inatt! Nu känner jag mig utvilad Sitter här med pumpen, det ena bröstet är bra mycket större än det andra, det är för att jag liggammar på natten och då är det enklast att lägga henne till det bröstet som är närmast sängen...Ibland är jag såå trött att jag inte orkar vända på oss...

Var på jobbet igår, förberedande inför den centrala förhandlingen(min knäppa uppsägning). Tog med mig Anna, det var med blandade känslor jag åkte dit, ville helst inte ta med henne, varför ge dem nöjet att se henne? Men det är ju bara två personer där som jag tycker är "knäppa" å tackålov var en inte där...

Iallafall många "tanter och farbröder" som ville se och hålla, med resultat att när vi kom hem sen var allt uppåned. Hon ville inte sova och ville äta hela tiden å var lite gnällig..Det var väl för många intryck som skulle bearbetas?

• cirpen

Tänk jag skäms nästan för att skriva detta...
    Jag har ALDRIG varit i Hagaparken, så det skall bli kul imorgon, dels att se er samt Hagaparken!

Frill: amningsnappen blir verkligen fet..det går åt mycket diskmedel!
    Jag har försökt ett par ggr att ta bort nappen, men då blir hon så frustrerad, fastän hon har världens godaste tutte framför sig!

Har lagt upp en bild på mig så ser ni hur jag ser ut, fast utan brillor.

• cirpen

Frill: Jag hade åxå två knölar i bröstet, som ärter ungefär. Eftersom jag hade haft bröstinfektion så skickades jag på mammografi, men de såg inget konstigt. Doktorn sa att det var vanligt med knölar, men kolla upp för säkerhets skull! De kör med ultraljud och ej röntgen(som pressar ihop brösten, AJ AJ!) om man ammar.

Ja tänk vad glad man blir åt de mest konstiga saker! Bajs, snorkråkor som åker ut och när de rapar riktigt duktigt!
    Våran kicka bajsar bara 1 gg per vecka, så det är klart man blir glad när det händer.. hm hm....

Trodde förövrigt aldrig jag skulle prata "kissåbajs"....

• cirpen

TRÄFFAS FREDAG 13 APRIL:

Sista minuten lista...

BasseKatt -- (bil)
    Sole -- (515 från Odenplan)
    Ginger --
    Frill -- (515 från Odenplan)
    Murgrönan -- (ej Odenplan)
    SanniXx -- (515 från Odenplan)
    Lillenlillen -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Bianca2 -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Lillie74--bil
    cirpen- -- bil
    Pippil8 -- bil
    Soffy

Pumpar för fullt för att ta med mig nu!

• cirpen

Tackar tackar för idag.
    Idag är första gången på länge som Anna är så lugn och harmoniskt..tror minsann den friska luften gjorde susen!
    Hädanefter skall hon sova ute minst en gång per dag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4