• Jåll

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Jag hoppar gärna med om jag får...
    Kompis till SanniXx och påhejad av Sole (tuff body förresten) kliver jag in fast jag har två barn...
    Är mamma till Cornelia som föddes på Södra bb 10mars, 48cm 3130g fast hon legat en vecka inne på övertid! En liten tjej!
    Har också Oliver, född 4okt -05, så ja, det är fullt upp här hemma nu för tiden

• Jåll

Vad kul att ni ses så mkt! Känns jätteroligt å vara med i en tråd där man kan träffa andra mammor med barn i samma ålder!!! Annars är de ju födda lite olika hos de man känner sen tidigare...

Kan inte följa med idag tyvärr Fundersam hade gärna velat men är själv med båda barnen och vill inte chocka er andra ännu med mitt -två-små-barns-kaos ännu!! Skrattande Men för att jag är nyfiken -var ligger den där brunogallerian egentligen?!!

Emma3: Cornelia äter 6-7ggr per dygn, men sista dygnen bara 5ggr och jättekorta stunder. Hon har precis varit inne i en växt period så jag tror min mjölk hakat på och blivit fetare så hon bara behöver "snutta" lite för å bli mätt -jättepraktiskt måste jag säga!! Men känns så konstigt när man är van vid att hon äter längre än 5min åt gången!!!

• Jåll

oj, såg just att Sole redean svarat på vart gallerian ligger....

Tänk, uppvuxen sthlm-bo (nåja, Tyresö) men ändå har jag lyckats missa den gallerian...

• Jåll

pippil och emma:

Med mitt första barn (jo, jag har ju slunkit in här fast jag har två...) så hade jag tyvärr ingen mjölk utan han är helt uppfödd på flaska sedan 2.5v:s ålder. Vi provad hela lagret av nappflaskor som fanns på babyland -samma prolbem, det kom alldeles för fort... (hade nog lagt ut ca 500sek på nappflaskor bara den första veckan) men sen provade vi gamla hederliga esska-flaskan på apoteket (måste vara apoteket, går inte med esska från nån annan affär). och DEN funka! Med litet hål.. Har haft den till lilltjej nu från v.3 då hon stödmatas på kvällen med ersättning -likadant: den funkar, inget annat!! Vet ju inte om det är ett universaltips dvs funkar för allt och alla eller bara att vi var "lucky" som hitta någe... men det kanske kan vara ett tips? Har gått igenom Nupp, bambino, dr.browns (svindyr) mm.mm.mm.

Nä nu ska jag solla mig till bianca2 och sole och ta å käka lite godis!! Är ju så bra för gravkilonaSkrattande

• Jåll

Efterkontroll?! Är det nån mer än jag som inte vart på det? Har funderat på det, brukar ju höra till... men jag har inte hört ett ljud om det, och ändå blev jag sydd. Födde på södra bb förresten -nån mer? Det kanske inte görs där? hmmm

• Jåll

karin: ok... Allt känns ju bra å de e ju 8v sen så jag skippar nog det.. var bara nyfiken på hur det "ska" resp har gått till...

fler?

• Jåll

oki... tack!
    Jag ringde ju iof sist men då hade min bm sagt åt mig att ringa... när ingen sade till nu trodde jag inte man skulle göra det utan att jag inte behövde följas upp. Vissa saker är man verkligen "nybörjare" med!

Ikväll ska lilltjejen på sitt första partaj! 50-års fest är det!!

• Jåll

karin: Hur gjorde du det där?! Har alltid undrat...

• Jåll

sannix: haha, man hinner Skrattande Har tex nu kommit hem efter festen och väntar på att lilltjej ska somna ordenligt så jag kan sova oxå

Karin: men jag ÄR ju plusmedlem!!! Vet bara inte hur man gör (är tekniskt inkompetent Räcka ut tungan)

Får se om jag hakar på på onsd även fast jag inte känner alla än? Får se beroende på tid, vore superkul men det ska ju passa med storkillens dagistid allra helst -mkt saker å få ihop nu för tiden!!!

God natt alla nattugglor!!!

• Jåll

Tack för alla svar om efterkontroll! Ska nog ringa min "gamla" bm är på mvc:et på månd. (gick ju på södra bb under grav). Är ju ändå läge å börja prata prev-medel igen... så det inte blir syskon alltför snart Skrattande

Sole:
    Cornelia har precis börjat att växa ur strlk 50, även om hon kan ha dem alla fortf. 56 börjar å funka, även om alla fortf är för små Glad

Zul: Jo jag får oxå as-ont i tuttsen på natten (inte varje natt, bara om hon sover "över") Vi stödmatar ju för det mesta oxå med ersättning just på kvällskvisten -gillar å sova!!

Björklöv: Jag vet hur det känns, satt ett tag å stortjöt när jag nattamma (var som värst då). Fick ju svamp med C under en helg-såklart!! När både amningscentrum å bvc har stängt...

Här är en till som haft kaskad-kräks!! Fast det var förra gången... by the way -skrev i sidfoten nu att jag har två små... så inga missuppfattningar eftersom jag ju slunkit med här ändå! (Ni är så snällaKyss) Å så skrev jag när C föddes, så det finns med oxå! (för "protokollets" skull Flört)

lycklig mamma till: Oliver 05-10-04 & Cornelia 07-03-10
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4