• Jåll

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Medusa: Ingen fara för trög mage om man bara byter ut ett mål... Hel-flaskmata mitt första barn, och han behövde då bara ett mål med special-ersättning mot tröga magar. Så kör på du, ska inte behöva oroa dig Skrattande 

Vivs: Cooolt, mkt lika sammanträffande verkligen!!! Nä, födde inte på KS (antar att du gjorde det?) Var på södra BB *världens bästa*

Shit-va mkt ni skriver här!!! HÄnger ju knappt med om man missar nån dag!!Flört

• Jåll

Här är en till som glömmer de där nedrans dropparna!!! Fast jag får inte skäll, undviker å nämna det till bvc Flört Jag vet ju om ändå att jag är dålig på det, så får se till å skärpa mig helt enkelt!

Hoppas ni haft en mysig fika! Hänger med nån gång när det är på fm, em passar mindre bra tyvärr!

• Jåll

tror jag hakar på på onsd... vore skoj Skrattande
    fick en JÄTTEFIN blomuppsättning på morsd dag!! stor skillnad mot förra året när sambon fixa nåt litet, han hade inte så bra koll på det då utan fixa av gammal vana till s-m istället!! Desto större överraskning när värsta blomarrangemanget stod på köksbordet idag när jag kom ur duschen efter joggingturen, jag blev jätteglad!! Duktiga barn (man) jag har!

Oliver 05-10-04, Cornelia 07-03-10
  • Jåll

Hej!
    Är det kl 14.00 som är aktuellt eller 12.00 som det var sagt tidigare?
    Är det 12.00 är jag på, är det 14.00 hoppar jag av (dagishämtning)
    -bara så jag vet Skrattande Får hoppa på en annan gång, NÅN gång ska väl kunna passa!!! GladGlad

• Jåll

Ska prova att ha C i sitt rum fom inatt. Vi pratade om det igårkväll (hon börjar bli störd nu när vi lägger oss, delar ju rum än så länge) så det var lite kul att se att det är fler än vi som tänker i de banorna!

• Jåll

Soffy: Vilken underbar hurtbulle!!! Själv börjar sambon arbetet strax efter 4.00 på morgonen så om jag ska träna på morgonen skulle det bli lite väl tidigt Skrattande Kör lite löppass, varannan till var tredje dag istället!!! Har värsta bikini-ångesten!!!!

• Jåll

Idag sov Cornelia bara till 00.00, sen var hon vaken timme, sov 1,5timme, vaken -och så fortsatte heeeela natten! Själv har jag precis blivit förkyld och mådde inte alls bra, så det var riktigt riktigt jobbigt.
    Det värsta är no gatt inte veta vad det beror på: Är det hennes tand som spökar? Vänder hon på dygnet? (hon sov typ hela dan igår) Är hon oxå sjuk?
    *suck*
    Aja, får se hur den här dagen blir då... spännande!

• Jåll

sole: fina bilder Glad såg skönt ut i barcelona Glad
    Matilda: jo, jag vet, hinner inte heller med Skrattande

Angående Lillen och Björklöv: Är det bara jag som fortf går i bebisbubbla? hörde nåt på radion om rånet men fundera inte mer på det, och i övrigt har jag ingen koll alls!! Lever verkligen som i en bubbla och intresserar mig inte så mkt för omvärlden -håller mig uppdaterad här på FL istället!!! (det funkar ju, fick ju nu veta om rånet tex Skrattande) Är det bara jag som är sån?!!

• Jåll

Lillen: Fy vad otäckt!!Förvånad Himla tur att det gick så bra ändå, i oturen... usch!
    kram

• Jåll

Lillen: Spana in din blogg... snacka om vardags-drama på hög nivå!!!

• Jåll

Kör ni lunch-picknick eller em-picknick? Tänkte försöka komma... om vi får vara friska vill säga, har snörvlat ikapp här hemma ett tag nu!

C har oxå ändrat sina tider nu, förut vakna hon jämt 3.00 för å äta, nu vaknar hon redan kl 00 men sover hela natten istället!!! Så det är ju bra (tror jag) har inte riktigt bestämt vad jag gillar mest, måste ju ändå gå upp! Men vad jag gillar spelar ju å andra sidan ingen roll, är  ju ändå hon som bestämmer Skrattande

• Jåll

Pippi8: du är definitivt inte ensam!! Här är en till... längtar efter å få vara bara mig själv igen och inte bara mamma även om barnen är det bästa som hänt mig! Känns oerhört långt kvar emellanåt tills man får gå ut och jobba igen... samtidigt vill man ju vara hemma men ändå...

så du grejar bussen du? Gör ni ALLA det?!! Jag har åkt buss totalt 3ggr nånsin i hela mitt liv med barnvagn (sonen är ju 1år och 8mån nu, jag har ju "fuskat" mig in här) men avskyr fortf å åka buss!! Fixar det bara inte!! Kommer knappt av och på och tycker det är sååå stressigt när de tjoar och tjimmar! vilket de ju gör typ hela tiden!! Tur jag har bil så jag slipper det där jobbiga Flört fast jag önskar jag kunde åka buss, skulle ju bli bra mkt billigare då!

• Jåll

Karin: Här så ställer man sig i dagiskön 3-4mån innan man vill börja på dagis, då är man garanterad plats. De köar på barnens födelsedatum nämligen. Antar att det inte är så i kat-sof? köar man till resp "stuga" då eller?

här har "bebisvändaren"n gjort entre´... C sover ju på mage (med andningslarm) och nu rullar hon hej vilt från mage till rygg och blir såååå lessen för det är ju sååååå läskigt -tokfia Kyss Första tanden på g upp oxå, alldeles vasst...

• Jåll

Sannix: SKA vara säkert MEN ingen "lag" på det så det går att slingra sig juridiskt... Vår kommun har tyvärr väldigt svårt med platser varje år i januari!! Men om ni börjar i aug brukar det inte vara ngr som helst problem!!!
    Har bara hört bra om båten, känner en mamma som har sina barn där och rektorn är samma som för jållen och av egen erfarenhet kan jag säga att hon är suuuper!! tips: det är ett år kvar tills ni börjar, kolla då om jollen fått större gård, för det är skitfint där och väldigt nära er ju Flört Men finns det fortf ingen gård (den där lilla gills ju inte!) så tycker jag båten är ett bättre alt -eller speldosan, oxå nära ju! Vilket fall är det inte lönt å ställa dig i dagiskö nu såvida de inte gör om systemet. Du kan ju alltid ringa å höra men då de köar på födelsedatum så tjänar man ju inget extra på å köa redan nu.

Du ska inte heller med på tisd? funderar på om jag ska be om dagishämtning så jag kan haka... får se! Kan ju egentligen bara om lunchen är vid 12.00... vi får väl ta bussturen en annan gång då!! (tar gärna emot lite tips från en erfaren bussmamma!!Skrattande)

• Jåll

Vivs: Jaa, hon e tidig, har vänt sig från mage-rygg sen hon var knappt 5v Glad Ska bli spännande å se när hon vänder sig från ryggen? borde ju va ett tag kvar...

Karin: Kul att det blev så lyckat!! Fick ni mkt tårta över?

Angel: vilken tur ni hade med vädret Skrattande grattis igen!

ska försöka slita mig från sidan nu, men bägge barnen sover och då är det ju sååå svårt Flört

• Jåll

Frill -skönt å höra att det är fler som känner att mannen inte fattar mycket!! Jag känner precis likadant och har gjort det i 1.5år nu -är man inte hemma ensam en längre period så kommer man nog aldrig förstå -så är det bara!! (tycker jag Skrattande) Sen försöker han ju hjälpa till så mkt han kan när han e hemma men ändå! Beundrar alla ensamstående nåt enormt!!!
    Ville bara säga det, för det var sååå skönt å höra att flera känner så!

Angående rotavirus: Frågade min superbraiga ssk på bvc och hon hade skrivit till högre instans och frågat angående direktreklamen. Är tydligen inte gängse rutiner så det var konstigt tyckte hon... I övrigt kunde hon inte säga ifall det var bra att ge vaccin eller inte -de har inte fått ngr direktiv. Slutklämmen var att det finns flera 100 mag-virus, så även om den här nu är den största som det stod i utskicket så kvarstår faktum att det är ett vaccin som bara hjälper mot en sort -alla övriga hundratals kan barnen forf drabbas av.
    Hittills ligger vi därför lågt -funderar på å höra med de ställen som ger vaccinet vad de tycker men allt som allt verkar det ju bra skumt! Vill inte heller att mitt barn får ett nytt vaccin som kasnke inte är så beprövat på marknaden.
    hur gör ni andra?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4