• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Frill - jag har oxå märkt att amningen är energikrävande.. blir helt slut och yr när jag inte ätit på länge!

Sole - bra initiativ till ny tråd, skönt att någon håller reda på det nu när Swe inte är här!

Medusa - underbart söt tjej

J79 och Sole - jag vill också ha tillbaks min kropp!! Vart är den? När kommer den? Jag har bara gått ner 5kg av mina 14..fast det har ju inte ens gått en vecka sedan förlossningen.. Men jag undrar hur lång tid det kommer ta tills man är tillbaks där man började! Den där vikttråden kan jag tänka mig att vara med i

Pippil8 - skönt att allt var bra på UL

Nu ska jag öppna DN och kolla Lillens annons! Hinner inte direkt läsa tidningen nuförtiden...

• Vivs

Soffy - Vad spännande!! Låter som det är igång på riktigt! Lycka till och håll ut.. det kommer en bebis!

Sole - nu när träningsvärken från förlossningen börjat försvinna har jag märkt att jag har lite foglossning kvar. Framför allt om jag varit ute en prommis, men jag kan gå betydligt lättare och längre än förut! Ligga på mage är inga problem förutom att "silikontuttarna" känns i vägen

Frill - här sprutas det mjölk också! Blir tokig, den är överallt!!

• Vivs

Zul - oroa dig inte så mycket för barnets vikt.. huvudet är ju det jobbiga att få ut och det lär inte öka så mycket i storlek

• Vivs

Sole och Soffy - lycka till nu! Hoppas allt går jättebra för er båda och att ni snart får mysa med bebisarna!! Stor kram till er!

• Vivs

Det är riktigt kul att logga in här och se vad som händer!! sole har säkert bebis nu! och emma verkar vara på gång..
    Och soffy! Ser att du är inloggad...lycka till! snart är bebis på rätt sida om magen
    Undrar hur det gått för Swenglish...
    Hoppas ni andra som går och väntar får ut era små knyten snart!
    Själv har jag just börjat förstå att jag nog inte sitter barnvakt! Fast måste säga att jag fortfarande blir lite förvånad när jag somnar till och sedan vaknar med en pytteliten människa på bröstet! Känns rätt overkligt...

• Vivs

Åååå, vad kul!! Grattis Swenglish till sonen!!!! Det blev ingen Bob alltså
    Och grattis Sole också fast du inte ser det här!
    Jätteroligt och underbart med fler bebisar!!!!

• Vivs

Murgrönan - grattis!!!
    Swenglish - vad söt han är din lille Fredrik!

Min lilla tjej kaskadkräks upp all sin mat ska strax ner till BVC och väga henne... får känna på att vara orolig mamma, är det så här det ska kännas de närmsta 20 åren!!!?!

• Vivs

Cirpen - ja, läskigt kan man ju säga! trodde inte man kunde känna sån oro... vi har i alla fall vägt henne nu och hon har gått upp i vikt från förra veckan. Fick tipset att mjölka ur lite innan hon ska äta och det verkar fungera bättre, inga kaskadkräkningar..
    Jag har tydligen för mycket mjölk så hon hinner inte med att svälja allt! Vílka problem man kan ha...!
    Fick en tid till barnläkare på onsdag också, för säkerhets skull, så nu känns allt mycket bättre! Antagligen har jag bara fått ett s.k kräkbarn
    Jag har förresten en avent-pump som fungerar toppenbra, dock inte elektrisk...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4