• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej på er! Hoppas ni har/hade trevligt på träffen!
    Jag läcker inte heller speciellt mycket längre.. men maten verkar räcka ändå. Tror det kan bero på att mjölkproduktionen stabiliserats? Jag vet inte.. känns inte som jag har lika mycket mjölk längre som jag hade i början men som sagt så verkar Jennifer nöjd ändå!

Ginger - visst är det härligt att få ett riktigt leende! Man bara smälter...
    Har märkt att "klappa händerna"-sången är riktigt populär här, hon ler konstant när man sjunger den! Helt underbart!!

Nu har jag bokat kyrkan för dop, blir den 1a september.. Ni som ska ha dop - har ni funderat på psalmer?

• Vivs

Angelicious - Grattis!! Gud vad underbart!! Du har ju mycket att pyssla med nu då! Kul!!
    Ja, tryggare...tänkte jag också ha men mer?? Kollade på dopguiden.se, där fanns några men jag är såå dålig på psalmer, kan ju inga!
    SanniXx - vilka psalmer hade du på dopet?

• Vivs

HA ha...kul med sugmärket! Och Bassekatt, jag vet faktiskt inte heller vad cigarettbyxor är!!

Gud vad alla är förvirrade, det känns skönt att man inte är ensam! Jag glömmer saker hela tiden och ibland känner jag mig som en livsfara för mitt barn när vi är ute och går bland bilar och folk! Tror att sömnbrist är en stor bidragande orsak till all förvirring när man får barn..

• Vivs

Sole - jag tycker absolut du ska våga dig iväg till Barcelona! Det är en underbar stad och du kan ju som sagt hålla dig till de större gatorna och ägna dig åt shopping på dagarna, finns säkert sjukt mycket billiga bebiskläder

• Vivs

Härligt, Sannixx! Jag längtar efter att komma i dem jag med.. har insett att mitt klädutbud är rätt tunt just nu!

• Vivs

Swe - såg din söta kille i DN i morse! Var det fler från tråden? Måste kolla igen...
    Ang. napp så har min lilltjej napp rätt ofta nu, hon gillar att snutta på den och det är så sött så om hon är nöjd är mamma glad! När hon blir hungrig duger inte nappen längre, den spottas ut och hon blir gnällig så det märks absolut när det är mat som önskas, du kommer lära dig känna igen det snart!

Känns skönt att man inte är ensam om kvarvarande gravidkilon! Tycker jag har blivit smalare men när jag väger mig är det fortfarande 6 envisa kilon kvar!! Så igår köpte jag en massa goda ostar vilket säkert inte gjorde saken bättre! Typiskt vilken dålig karaktär man ska ha...

Trist med trasig vagn när man köpt ny, vad arg jag skulle bli! Min har börjat knarra som 17 men den är ju från -03 så jag får allt skylla mig själv..

Ha en trevlig lördag!

• Vivs

Usch, stackars dig, Zul! Jag förstår hur hemskt det måste ha varit, det är ju värsta skräcken ju! Men, som Aiwendil säger så är det alldeles säkert ingen fara, hon slutade väl skrika sen? Du ska veta att barn, även spädisar, tål så mycket mer än vi tror! Kram på dig!

• Vivs

Förresten, mina katter har också varit rätt deppiga sen bebisen kom! Den ena bröt dessutom höften och fick opereras så han blir nog aldrig riktigt sig själv igen men jag tycker ändå de verkar acceptera bebisen mer och mer nu!

• Vivs

Zul - skönt att allt är bra!! Det löser sig ju oftast fast man blir ju självklart livrädd när sånt händer..

Lillen - lät ju riktigt härligt med Italienresan, ska också kolla in bilderna vid tillfälle... Håller med om att det viktiga är att bebis somnar om mellan nattamningarna! Det gör Jennifer oftast och det känns som man har anpassat sig till att sova några timmar i taget, känner mig inte alls lika trött längre!

• Vivs

Swe - det gör ibland ont på mig också när J ammar.
    Har märkt att hon får bättre grepp när vi liggammar så jag försöker göra det när vi är hemma. Och hon får även bättre grepp när hon inte är hysteriskt hungrig så jag försöker ge mat innan hon blir det..lite svårt ibland! Skrik på kvällarna är det här också ibland men på dagarna nöjt och glatt Det hör nog till!

Emma - jag har en annan typ av gym, också i plast. Grejerna på det kan man byta ut och flytta på. Kostade några hundra på barnens hus... bild finns i galleriet om du vill se!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4