• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Björklöv
    skönt att allt gick bra till slut och bra att du stod på dig så de inte skickade hem dig!
    Ska bli så kul att se bilder sen!

Lillen
    tack, dig är det ordning på!

Vad tror ni,kanske ska vi ha ny lista med mamma - bebisnamn, född när, vikt, längd, kön?

• Sole

lillen
    bröllopsplanering låter bra, men det verkar som en av våra kompisar lovat bort Viktor redan
    om inte annat så kan man ju börja spara till deras bröllop nu

• Sole

lillen
    vilket supergulligt kort!

Lillie74
    Viktor låter också väldigt mkt om natten, du menar att BVC tycker man ska ha eget rum till dem då?
    ska man ha babywatch så man hör dem då eller ska man invänta gallskriket?
    nu går jag ju upp när han gnyr

• Sole

godmorgon!

Sannixx
    klart vi kan ha sällis, vi kan göra upp detaljerna senare!

vad mkt olika bud man får höra om bebisar (tänkte på Lillens BVC och AW) hur ska man veta vad som är rätt?

Jag plockar upp VIktor så fort han gnyr, ska jag vänta tills han börjar skrika då eller?
    Min BVC-tant tycker det är bra att han sover i egen säng (han sov med oss 2 dagar efter vi kom hem från BVC) men det känns inte så bra att ha han i eget rum ännu (även om det säkert skulle göra under för sömnen)

Är det nån som kör AW´s standardmodellen?
    läste lite om den igår i Barnaboken och det skulle ju vara skönt att få lite sov och matrutiner (som jag fattar att den ger)

• Sole

cirpen
    låter ju som en bra modell ni har hittat, har börjat läsa på om standradmodellen och ska börja anteckna hans vanor!

Pippil8
    vi ska inte heller ha något dop, vi gick faktiskt ur Svenska kyrkan efter vårt bröllop, känns roligare att själv bestämma vart man vill lägga pengar, tex till annan välgörenhet.

Medusa
    Viktor somnar också väldigt bra vid bröstet, tror inte det ska vara någon fara, men enligt tex AW så skall bebisar från 3 veckor kunna somna själva (lättare sagt än gjort, jag vet!!)

• Sole

zul
    vi började med det igår och det står på flaskan att det kan ta ett par dagar innan man ser förändring så vi hoppas det funkar!

Inatt hällde jag upp minifom på en sked i dunklet i sovrummet, trodde jag! Såg sen när jag skulle ge Viktor att jag droppat allt på golvet!

• Sole

lillen

maila gärna över, du har ju min mailadress på msn

• Sole

Björklöv
    Vilket fint namn ni har valt!

Murgönan
    vad söt hon är, gillar speciellt de två korten i babysittern

Bassekatt
    usch va tråkigt att din mamma var sjuk, hoppas ni ändå fick en mysig långfredag.

Själv börjar jag känna lite i halsen, hur gör man om man som mamma blir sjuk? Av sömnbristen har jag även fått munsår, så nu aktar jag vart jag pussar Viktor, inte kul att få herpes vid tre veckors ålder.

Lillen
    tack för dokumentet, nu ska det börja dokumenteras!

• Sole

nä det är verkligen dött i tråden idag!
    idag känner jag mig rätt pigg, Lasse tog natten och jag sov med öronproppar, hörde lite småskrik nu och då men valde att ignorera det och försöka ta tillfället i akt o sova.

nu ska vi åka till svärföräldrarna, glad påsk på er!

• Sole

nä det är verkligen dött i tråden idag!
    idag känner jag mig rätt pigg, Lasse tog natten och jag sov med öronproppar, hörde lite småskrik nu och då men valde att ignorera det och försöka ta tillfället i akt o sova.

nu ska vi åka till svärföräldrarna, glad påsk på er!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4