Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Lillen och Björklöv
tack för svar!
Lillen och Björklöv
tack för svar!
Frill
jag har börjat med att pumpa mer och mer sällan och kortare stunder och än så länge går det bra men det bästa vore väl att ta tabletter så man minskar risken med att få mjölkstockning. har haft två mindre sådana och jag blev helt däckad!
Igår var jag kul sällskap, sov mellan tio och fyra.
har ni sett den här sidan förrestne, där man kan göra en hemsida till sin bebis?
www.babydagboken.se och VIktor har en sida där som heter Viktors_sida om ni vill kika
Ang. bil
vi ska beställa ny tjänstebil och det blir en saab 9-5 (kombi) miljöbil, det "tjänar" vi på då bla boendeparketring är gratis ochd et blir prefekt när Lasse är hemma med Viktor.
Som ginger skriver har vi honom nu i baksätet (vi har en Volvo V50) men funderar på att skippa krockkudde fram på nya bilen (typiskt att den inte går att beställa så man kan stänga av den vid behov) just för att kunna ha Viktor fram när man kör ensam, känns som man skulle bli trafikfara om han började skrika.
Det finns ju speglar man kan köpa för att sätta upp på sätet bak så man kan se bebisen
använder alla era bebisar napp?
Kollade på de vi har hemma och de var av silikon, men Viktor verkar inte speciellt intresserad av napp, han spottar ut den hela tiden. Kna det vara så att en del bebisar inte gillar det helt enkelt?
Pippil
glömde också redovisa hur vi gör med vagn med snurrbara framhjul (eller har jag det?)
när man åker ner för rulltrappa går man på som vanligt, dvs jag bakom vagnen och tippar upp den så den vilar på bakhjulen.
När man åker upp för rulltrappa vänder jag mig om och backar med mig först och sen bakhjulen och tippar vagnen mot mig så den även den här gången vilar på bakhjulen.
Lillenlillen
låter bra att träffas vid koppartälten!
jag kommer antagligen komma lite senare (runt halv ett/ett) för Viktor skall visas upp på pappas jobb i solna innan han blir tonåring och fredag var den bästa dagen på många veckor. sen skulle vi äta lunch tillsammans och vi får sen skjuts till Haga.
ni är väl kvar tills dess iallafall?
Angelicious
jobbigt om det är kolik, har du provat Minifom innan varje måltid? Det ska ta bort luftbubblorna i magen.
Viktor är tre veckor ( i söndags) och är vaken runt 2-3 timmar på morgonen, sen sover han (mer eller mindre) hela dagen med avbortt för mat runt lunch och vid 15-16 snåret. Sen är han vaken en sväng på kvällen (ca 2 timmar) innan han får en kvällsslurk vid 22 och sover till 01 och sen 04
det går att köpa receptfritt på apoteket, fast i mitt fall frågade de ifall BVC hade sagt att vi skulle ha det.
Vi tycker det hjälper här hemma mot magknip (fast det är ju inte lika jobbigt som kolik) + att se till att det rapas ordentligt efter maten.
Förresten som ni kan se i trådstarten har jag lagt till oss där med våra namn + våra älsklingars namn så vi kan börja lära oss
hoppas alla tycker det var ok!
Pippil8
man får killa under fötterna och nypa lite i händerna. Klä av lite kläder funkar också!
På dagarna somnar Viktor oftast direkt efter maten och jag låter honom sova, enda gången jag "styr" är att an ska få en kvällsslurk vid 22 när vi vill gå och lägga oss, då somnar han gott tills kl 01!
På morgonen har han sin mesta vakentid, då är han oftast uppe ca 3 timmar
imorgon är det operation bantning som gäller här hemma, borde gå ner 15 kg, gärna 17-18 kg!
blir ju lite jobbigare för mig som inte ammar dock så truga inte på mig godsaker på fredag