Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Zul- precis vad jag också gjorde igår! Vad vi är genialiska! Jag brukar klippa mig på Sthlm Haircare (på Grindsgatan nära Skanstull), har för mig att klippning ligger på ca 400, jag brukar slinga och klippa och då brukar det bli 8-900. Tel nr:
    644 68 14. Hon som klipper mig heter Sofia, tycker hon är bra!

Tack Lillie!

Stället jag föreslog heter Dieselverkstaden. Kafét är inte det mysigaste, men det får plats många barnvagnar (om det inte är ett annat gäng där då!). Det går bra både att åka bil som att åka kommunalt. Åker du kommunalt tar du antingen Satsjöbanan till Sickla eller bussen till Sickla bro (bussen gratis, Saltsjöbanan måste man pröjsa på). Det är skyltat till Dieselverkstaden.

Ja, visst är det varmt! F har bara haft på sig body igår och idag och ändå tyckte jag han kändes varm, bävar inför sommaren! Men kanske de vänjer sig.

• Swenglish

Soffy- åh Greys anatomy! Vi har varit helt beroende, kollede på fem avsnitt på raken häromkvällen... Men nu har vi hunnit ikapp USA så vi får vänta tils nöästa avsnitt sänds där! IOch det är samma här, Freddy vill vara uppe och med hela tiden! Idag fick jag ta upp honom på bussen , då blev han nöjd och tittade omkring med stora ögon! Han har blivit jättestadig i nacken och vill helst av allt stå upp!

Sole- det var tidigt för efterkontroll! Min BM på MVC sa att jag ska ringa när F är 12 veckor för att få en tid!

Vivs- ja, jag tror man får typ 100 spänn litern för den, så det är ju inte direkt för pengarnas skull jag skulle göra det... Fast å andra sidan har jag på två dagar fått ihop nästan en halvliter extra (som F alltså inte behöver), har frusit in för framtida behov.

• Swenglish

Soffy- ja, tror att det sista är avsnitt 19, så några till har du kvar! Det är faktiskt den stor fördelen med pumpning, att någon annan kan mata. Fast även om mannen matar på natten måste jag ändå vakna och pumpa... Skulle det inte bli så för dig med? Brösten är ju inställda på att ge mat då? Men kanske det räcker att handmjölka ur lite då för att lätta på trycket. Och jag skulle ge vadsomhelst för att få amma och slippa den för****ade pumpen!

• Swenglish

Frill- när jag ligg-ammade på amningscentrum idag gjorde jag som du gör-ammade på det nedre bröstet. Hade inte ens tänkt tanken att mna kan amma det övre?

Hur är det med era avslag? Mitt slutade efter tre veckor men började igen, men nu tror jag att det har slutat igen.

Dags att pumpa och sen sova! Gonatt!

• Swenglish

björklöv- jag tror jag skulle klara det med freddy, bara jag har mat i beredskap!

sole- i vår kommun får man inte ställa sigi kö förrän barnet är tre månader. men jag stressar redan, nacka kommun har hemska köer!

soffy- bröstmjölk håller 3-3-3, tre timmar i rumstemp, tre dygn i kylen och tre månader i frysen.

zul- njemas problemas! jag använder en avent handpump, funkar jättebra. kostar 500 spänn.

• Swenglish

Vivs- jag sköljer med kallt vatten, lägger alla delar i en skål och häller kokande vatten från vattenkokaren över, smidigt och snabbt!

• Swenglish

hellur- vi hjälper!

Sole- nej det är inte pga förlossningen, hon sa redan innan jag födde att jag skulle ringa efter 12 veckor. Konstigt länge tycker jag. Vad tidigt du har fått mammagrupp! Jag har inte hört nåt om det än, men ska till BVC imorgon, ska fråga hur det brukar vara.

• Swenglish

Blir det alltså Dieselverkstraden nu?

Dieselverkstaden (Sickla) torsdagen den 19 april kl 13.

Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs
    Bianca
    Zul
    Pippil8
    Hellur

• Swenglish

Frill- fy för bröstböld! Lider med dig och hoppas att det går snabbt och smärtfritt att få bort den! Sa de vad den hade orsakats av? Trodde också man blev jättesjuk av det! Jag vet inte var jag har läst tre timmar, men tror de sa så på maningscentrum. När jag haft med mig mjölk ut har jag hällt i flaska och lagt i en påse med en kylklamp. Sen har jag med mig en termos med hett vatten att värma flaskan i. Meckigt, men vad gör man inte för sin lilla älskling! Försöker tvätta i 60 (särskilt BHar för hygienens skull) och jag tycker inte det har blivit fläckar.

Bassekatt- ja, så fort amningen funkar och om det fortfarande är så mycket över tänker jag sälja den. (inte för pengarnas skull då förstås!) Just nu känner jag att det är lite för mycket med allt för att jag ska orka fixa med det, men jag ska ta reda på hur man gör. Läste nu på maningshjälpens hemsida att du har rätt med 6 månader i frysen, det är ju jättebra!

här är en till bebis som helst vill bli omkringburen. babygymet funkar en längre stund på morgonen (30-45 min) efter han har ätit och bytt blöja. När han är vaken vill han helst inte ligga i någons knä heller utan vill träna på att stå...

Hellur- Vet inte var Bowlers ligger... Men Dieselverkstaden ligger i Sickla Köpkvarter, där finns bibliotek, bio, restaurang.

www.sickla.se/Page.aspx

• Swenglish

Vivs- yes, pumpningsexpert that's me! Det är ju en av de få fördelarna med allt mitt amningstrassel att jag vet att det funkar med pumpning och flaska. Ja han kanske är tidig? Finns det nån sida där det står när de brukar kunna vad? Han är sedan nån vecka även jättestadig i nacken, man behöver nästan inte hålla. Har hört att killar mognar snabbare motoriskt och tjejer språkligt. Ska bli spännande att följa allas utveckling, det kan ju vara så himla olika!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4