Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

God morgon!

Bianca- F har också slutat att vilja somna om på morgonen, han vill vara uppe ett tag och sen sova ett par timmar. Jag rekommenderar nåt billigt babygym med mycket färger!

Björklöv- skönt att brösten känns bättre! Det är bra att börja om från början, det har vi också gjort, gång på gång, tills det blir bra.

Lillen- coolt med gipsavtryck! Får vem som helst komma dit? Vet inte ens var vår öppna förskola är, när börjar man gå på sånt?

Hur länge ammar ni när ni ammar? F äter högst 10 min per bröst, däremot har han börjt kräkas rätt mycket nu, nån mer?

• Swenglish

hellur- vi ställde mjölken direkt i kylen i plastburkar. det spelar ingen roll vilken tid på dygnet du pumpar ur. kanske kan du ha mjölkuppsamlare på det bröstet du inte ammar ifrån och få ihop lite på så sätt? det är inte säkert att du får ut så mycket med pumpning, bebisen är oftast mycket bttre på att få ut mjölken än pumpen. du kan räkna mec ca 130 ml för ett mål för att vara på den säkra sidan. du får gärna prova min avntpump om du vill innan du köper en egen. tänk på att vissa barn blir sugförvirrade av nappflaska och kan rata bröstet sen, och man kan inte veta på förhand om han blir det eller inte. man kan blanda mjölk från olika pumpningar, men de måste kylas var för sig innan man häller ihop. den håller 3 dygn i kylen. fråga mer om det är nåt mer du vill veta!

zul- vi får promenera tillsammans nån dag!

lillen- samma här, oftast räcker ett bröst, möjligtvis en liten slurk från det andra.

• Swenglish

Hej Jåll och välkommen tillbaka Karin! ja Alvin är verkligen stor! Cool bild du har i ditt galleri där han är en dag resp. 48 dagar (eller 46 eller hur många det nu var), vilken skillnad!

Pippil8- Forum har haft amningstöjor iallfall, långärmade. nej men menade du BHr? Har för mig att det också fanns på Forum. Jag gllar Triumfs amningsBH, köpt på Lindex, kostar 300 pix.

Hellur- Avent funkar bra för mig!

• Swenglish

Nu har jag bytt utseende!

Jag ska till BVC idag halv två, beroende på hur lång tid det tar så kommer jag eventuellt! Fast blir det inte jättetrångt där? jag textar/ringer dig Sole och kollar läget, kanske har ni flyttat nån annanstans.

Det renoveras i lägenheten ovanför, så Freddy och jag ska smita iväg och sitta i solen nånstans....

• Swenglish

karin- jo, det brukar bli så... Skulle ju iväg på promenad, men här sitter jag, har inte ens duschat än... F har precis somnat så jag borde passa på att lägga ner honom i vagnen. Men NU loggar jag ut!

• Swenglish

Tack för idag, det var jättetrevligt!

Sannixx- ska också fråga BVC om det vaccinet, vi har fått tid för vanlig vaccinering i juni, ska pneumokockvaccinet tas satidigt eller senare?

hellur- fin bild!

Hoppas ingen tyckte att jag gick för hårt fram med alkoholfrågan, ville bara förmedla vad jag läst om alkohol och amning. Sen är det förstås upp till var och en hur man vill göra.

Fredag imorgon, hurra! Och på söndag ska det bli 20 grader, hoppas det håller i sig till nästa vecka!

• Swenglish

Bianca- nej jag menade bara att hoppas ingen tyckte jag propagerade för mycket för att man kan dricka alkohol medan man ammar. jag var själv jättenojjig i början och tänkte inte dricka alls under hala amningsperioden, men sen började jag läsa lite och ändrade mig. Dags att gå tillbaka till mitt rödvinsglas och Stieg Larsson-deckaren!

• Swenglish

björklöv- usch vad jobbigt! tur att du ska till amningscentrum! är det på sös? lycka till!

idag blir det lunch ute med en kompis! ha det så skönt i solen alla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4