Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

förresten, om någon är jättepyssligt lagd så hittade jag en kul grej idag: www.dittmonter.se

där kan man beställa korsstygnsmönster efter digitalbilder, kolla på exemplen, det blir ju jättesnyggt! men jag har inte tålamod för sådant.

julklapp till svärmor?

• Karin99

lillen: men det är ju fantastiskt att hon sover 12 timmar med bara 1 matning!! hur mycket sover hon under dagen?
    Jag tror de kommer acceptera att läggas av pappan snart - man får ta en grej i taget tror jag.

• Karin99

Frill: men gud, är din lilla sönos redan 12 veckor? :-O Det är verkligen otroligt hur olika stora de är. Men inget att oroa sig över förstås, bara de följer sin egen kurva. Tänk när min megabebis kommer in i 12-veckorsklänget och vill bli buren hela tiden! Frill, min rygg hälsar att den är avundsjuk på dig och din minibebis

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99
    sötnos skulle det stå, inte sönos
  • Karin99

tellie: hmmm jag tycker nog allt att alvin är gulligare när han är glad än när han är gnällig...

• Karin99

Nu har jag lyckats mata Alvin med flaska! Och ersättning! jippie, det bådar gott inför bröllopsdagen. Tack Swenglish för dina flask- och napptips, funkade ju mycket bättre nu med det lilla, lilla hålet. Men det fick bli ersättning, för när jag försöker mjölka ur kommer det som sagt 2 droppar i minuten typ...

Och hör och häpna, jag gjorde det förbjudna (men effektiva för ersättnigsvägrare) - hade i lite socker. Bara lite, mindre än en halv tesked. Det sägs ju att det är bästa sättet att övergå från den söta bröstmjölken till den mindre söta ersättnigen (så mycket godis som jag vräker i mig så är nog min bröstmjölk i sötaste laget... hehe)

jag ska alltså inte sluta amma, det är inte det - jag vill bara ha ett alternativ att ge när jag vill dricka vin eller ha barnvakt. Eftersom jag inte vill dricka när jag ammar.
    Så jag är så glad att det funkade! Nu sover han.

Förresten, Sole - hur mycket äter V per måltid? När man ammar har man ju noll koll på hur mycket de äter. Men A fick iallafall i sig 100 ml ersättning, räcker det tror du?

• Karin99

sannixx: exakt likadant som Emma3 för oss.

• Karin99

Sole: typiskt, men gud vad gott med jordgubbar... kanske ska gå och köpa några jag med. Eller hämta dem du glömde Var det ica eller vi?

Jag var på föräldragrupp på BVC idag, det var trevligt... men jag har ju redan er!

Jag vägde Alvin också: 8230 gram och 65,5 cm, han fyller 10 veckor idag

• Karin99

emma3: ja, han har dubblat sin vikt sen han föddes...

Såg precis att jag skrivit 777 foruminlägg sedan jag blev medlem på FL. shit alltså... Det här är nr 778
    Gud vad jag hänger här mycket...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4