Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
sole: ja, man kan väl knappast börja för tidigt med tanke på hur dagissituationen ser ut här i katarina-sofia....
sole: ja, man kan väl knappast börja för tidigt med tanke på hur dagissituationen ser ut här i katarina-sofia....
ååå, nu börjar jag bli lite nervös för imorgon - tror ni att 8 tårtor (olika sorter) räcker till 42 personer?
och 5 lådor vin (33 vuxna, 9 barn)?
Vilken mardröm om vinet och tårtorna tar slut jättefort... en del av våra vänner är rätt duktiga på att pimpla vin
och om det är soligt och varmt så kan det ju drickas en del också...
Nä men här kan jag ju inte hänga hela dagen - måste baka en tårta till nu!
Swe: haha, nej det är klart jag kan säga det
Vi ska vara på djurgården, framför Rosendals slott, på gräsmattan där.
ja, vi ska ta med massa saft och bubbelvatten också... det går säkert åt!
Hej hej... här har ni en liten morgonpigg kille som håller sin mamma vaken... igår gick Dan upp tidigt och jag fick sova, nu lät jag honom sova klart. Snart ska jag baka tårta nr 3 till kalaset idag.
Vad kul att vi blir så många på tisdag!! Nu när det är sommar är det ju mycket mycket lättare för oss alla att få plats.. är ju bara att vara utomhus
hoppas alla får en skön söndag! håll tummarna för mig att solen skiner, alla är glada och att tårtor och vin räcker ![]()
Grattis Angelicious, vad fina ni var och vilket fint vder ni fick! Och lilla Andreas, vad fin han är i kostym och allt
Det är så gulligt med kostym på småkillar, de ser liksom ut som förkrmpta vuxna, hihi, jättesött!
Nu längtar jag tillbaka till mitt eget bröllop, å vad tiden går fort ändå... snart är det 1 år sen!
Tårtkalaset igår gick hursomhelst jättebra! Även om det var lite bökigt att ta sig dit - med massa tårtor, 5 lådor vin, filtar, saft osv osv - vi åkte kommunalt med t-bana, färjan från slussen, buss och sen promenad... pust. Tur att vi hade Irma och hennes kompis med, annars hade vi aldrig fått med oss allt...
Vädret var fint och Alvin var glad och snäll hela tiden, låg mest i vagnen och tittade på sina ryska gummor (har satt upp dem där också nu). Vi (dvs Alvin) fick jättefina presenter, bl a en tripp-trappstol som han kan ha från att han börjar sitta tills att han kan sitta på "vuxenstol" - perfekt!
Dan höll ett jättefint tal där han bland annat berättade hur det gick till när vi fick veta att vi väntade Alvin, svårt att hålla borta tårarna då
Och tårtorna räckte! Vi hade 9 olika, de flesta tog av flera sorter, men det räckte bra ändå!
Zul: Kafé Kajak ligger på smedsudden, alltså inte rikigt i Rålis. Man kan köpa där, men det är lite dyrt. Jag ska ta med mig hemifrån tror jag (eller typ köpa på ica) - vädret verkar ju bli helt perfekt!
idag har vi varit ute nästan hela dagen, så sköööönt att det äntligen är sommar!!
Sole: vad synd, men hoppas det blir kul att kolla hus!
Hellur: vad förutseende du är, jag kommer inte hinna eftersom vi ska på dagisvisning innan (spännande!) Det får bli något färdigt helt enkelt...
Ska inte glömma att smörja in mig med lite solskydd,är lite röd idag efter denna soliga dag utomhus.
Nu har jag lagt in en massa bilder från Alvins tårtkalas i fotoalbumet om någon vill se
Jag glömde att fota men min snälla plastpappa har tagit de här bilderna. Visst ser det skönt ut? Det var det också.
Vi ses imorgon!
Ojdå...
på radion varnar de för att idag har 23 gymnasieskolor utspring, det kommer vara galet inne i stan... "ta inte bussen", "var ute i god tid om du ska någonstans" säger de...
Och i Rålis brukar ju studenterna hålla till och festa... ojoj.. hur ska det här gå?