Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Frill:

Jag tyckte Toscana funkade jättebra. INGEN verkade ens funderade över att ifrågasätta om vi kunde ta in barnvagnen till bordet på restaurangen eller över amning på fina restauranger/caféer/parkbänkar/whatever - allt var liksom självklart och folk uppskattade verkligen att titta på Inez och fråga hur gammal hon var osv... Däremot tog vi med egen bilbarnstol för säkerhets skull, visste inte hur de hade det med sånt därnere. (Och då menar jag inte att Italien är nåt slags U-land men jag ville vara säker på bra standard på stolen)... Sen är det ju tyvärr så att INGET taxibolag i Stockholm har babyskydd i sina bilar så vi var ju tvungna att ha med det i taxin till Arlanda och således ta med det på semestern! Sen var det ju väldigt varmt så lillan fick vara i skuggan och då helst inomhus eftersom det var varmt även i skuggan utomhus. Och så hade vi solsuflett på barnvagnen när vi åkte och gick runt i städerna

• Lillenlillen

Sole: Jag är inte säker på om jag kommer men i så fall håller jag mig uppdaterad, alternativt ringer dig ;)

• Lillenlillen

Sole:

De har bilbarnstolar från 2 år enligt växeln... Vi TRODDE att de hade babyskydd tills jag frågade Erik om han var säker att det var för så små bebisar och han ringde och kollade... Och det var alltså inte så, tyvärr :( Ang extravikt så betalade vi 300 i fast summa på Sterling för både barnvagn och bilbarnstol (totalt alltså) och det tyckte vi var värt det iaf :)

Frill:
    Ja, Taormina är sååå fint. Me like! Sicilien är ju lite gropigt och kullerstenigt dock! Men det brukar ju bebbar gillar, speciellt när det är sovdags Annars älskar jag Sicilien!! Jag gick nybörjarkurs på Folkuni. innan Inez kom!

• Lillenlillen
    Sole:
    Vi fick ingen plastpåse till bilbarnstolen men de tog väl hand om den på Sterling, inte ens de lösa delarna hade flyttat på sig. Barnvagnen hade vi travel bag till så det vet jag inte men gissar att de tar lika väl hand om den. Men tipset är att ta svarta plastsäckar för säkerhets skull, eller kanske genomskinliga så de ser vad de hanterar?! Angående "på flyget" så måste lilleman ha flygplansbälte! Så ni får ett litet bälte att fästa på ert samt en flytväst men vi hade BabyBjörnen i "binsarna" ovanför oss och använde den till och från planet. Lillan sov och låg i våra famnar under flygturen och hade bara bälte på upp- och nerfärden :) Lycka till!

Inez har också börjat krångla vid tutten!
    Har era små också börjat vända huvudet fram och tillbaka och spänna upp nacken i tid och otid? Inez är jättestark och blir som en pinne då och då. Och lägger vi henne på mage så åker huvet från sida till sida var femte sekund och nacken bakåt så ofta hon klarar av
  • Lillenlillen

Inez har nu 62 i kläder.... Jesus vilket stort barn jag har! Folk frågar om hon är 2-3 månader och så är hon bara 6 veckor... haha!

• Lillenlillen
    Sannixx:

Ja precis!  det skilde typ 20 g när vi var i Hagaparken! Jag vet inte alls vad Inez väger nu för jag ringde BVC igår och frågade om vi inte skulle komma och mäta och väga snart igen och då sa hon bara "nej alltså hon är ju snart 7 veckor och hon har ju växt så bra så vi behöver inte väga mer".. Nähäpp tänkte jag, vad trist da. Men jag skulle gissa att Inez väger som Ida nu med. MED henne, kissig blöja och hennes kläder i famnen väger jag 5,7 kg mer än annars ;) Förstår att du måste förklara. Men hon verkar ju vara precis som hon ska för SIN kurva!
  • Lillenlillen

vivs:

vi har tvåmånaderskontroll den 9 maj kl 10.50. jag hade gärna tagit kl 8.00, tycker det är så segt när hela dagen hinner gå men de hade ingen annan tid i anknytning till hennes tvåmånadersdag... ska iaf bli intressant, även om mina kompisar säger att det inte var nåt särskilt mer än en "koll" som på bb.

guuud vad jag älskar det vädret som var idag

ovh jag vill också gärna ses och fika i vinterviken, även om vi bor långt därifrån!

• Lillenlillen

Idag har vi troligtvis vårt sista "första besök" om ni förstår vad jag menar. Alltså sista besöket av folk som inte träffat Inez än (klart att inte alla träffat henne än men de som inte kommit nu lär inte komma hit utan får nog hälsas på av oss )  Det sista besöket består av min underbara chef och hennes ettåring. Jag har gjort en somrig fruktsallad med druvor, äpplen, melon, passionsfrukt och lite annat. Och till detta serveras gammaldags vaniljglass. Inte jääättekul att hacka frukt i evigheter men just nu gör jag vad som helst för att slippa fikabröd. Har ni också förätit er på bullar och längder och kakor? Jag har iaf!!

Har skickat ut mitt sista tackkort också har jag bestämt. Efter detta kan jag liksom inte hålla på längre, 50 stycken får räcka! Man kan ju inte sitta beredd att framkalla bilder, klippa, klistra, skriva osv i evigheter... Även om det är lite roligt

Ha en bra kväll med era små. Jag och lilla salsician (Inez nya namn sedan hon fick prickar över hela huvudet) ska gosa lite nu.

• Lillenlillen

Sole: Jag satte en vaxremsa på magen och drog och så var kiwi-håret borta *garvar*

• Lillenlillen

Björklöv:
    Bepanthen är som sagt jättebra. Om du vill låna (jag har en tub) så får du säga till så kan vi mötas utanför husen Lycka till med vårtan!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4