Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Inez väger nu 6 kilo och är 60 cm och då började hon på 3170 och 50 cm... Rätt bra procentuell ökning! ![]()
Inez väger nu 6 kilo och är 60 cm och då började hon på 3170 och 50 cm... Rätt bra procentuell ökning! ![]()
Ang pneumokocker så får de inte ge det på vår bvc innan det blir obligatoriskt. De får tydligen inte handha pengar där. De rekommenderade mig att vända mig till Danderyds barnmottagning om jag ville ha sprutan men i samma mening sa hon ungefär
1. Om de inte är prematura så måste de inte ha det. 2. Hon vill inte rekommendera att strunta i det eftersom hon då får skulden om "nåt händer" 3. Hon själv och hennes kollegor rekommenderar sina barnbarn att ta sprutan. 4. Citat: "Ska de verkligen behöva vaccin mot ALLT, det verkar som så mycket nuförtiden".... Ni får själva tolka det ![]()
Angående klädstorlekar så tycker jag de borde sälja överdelar i måttet "axel till gren i cm" och byxor i cm från midja till fot, de växer ju så olika. Fast det skulle säkert vara minst lika krångligt :D
Nu har jag suttit och läst lite och har inte så mycket att tillägga till diskussionerna. Är helt slut i hjärnan efter en heldag på stan. Hittat skitsnygga shorts på Zara, skor på Scorett (benvita ballerinor i skinn med vinröda rosetter, typ Odd Molly-stil om nån vet) och beige omlott-topp på H&M... Köpte även en klänning ur H&M:s Organic Cotton-kollektion till mig och ett set med t-shirt och tights till Inez i samma
Nu ska jag laga risotto på Karljohansvamp och rödvin
Yum yum yum!
Ha en bra kväll!
//Trött mamma
hahaha, bodyförlängare? det var det lustigaste påhittet hittills! kanske man ska ge sig in i businessen att sy sånna och sälja på nätet? fast frågan är om man orkar sitta och sy fyra stycken för att göra en vinst på typ 30 kr ![]()
Sole: Jag kan baka supernyttiga dinkelscones (riktiga "deffbullar") till ditt lilla fika, bara man vet hur många som kommer ![]()