Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Välkomna hem Lillen och familj! Härliga bilder!

Ammade för första gången på några veckor inatt, det gick väl sådär, F verkar få magknip just under kvälls/nattmatningarna så han grymtade, ålade sig och böjde på ryggen så att det var jättesvårt att få honom att ta bröstet... Sen när han inte ville ha mera fortsatte han att ha magknip och somnade, grymtae, krystade, fes omvartannat i ett par timmar... Har märkt att han blir väldigt kinkig på kvällarna, kommer inte riktigt till ro. Igår låg han helt lugn och tittade i taket, plötsligt började han gallskrika som om han höll på att dö! Hjärtskärande. Men lugnade sig efter ett tag så jag tror inte att det är kolik? Har förstått att bebisar ofta har en "skrikperiod" på kvällarna? På dagarna är han vä'rldens lugnaste.

Lillie- "skönt" att nån mer har ont fortfarande, känner mig inte lika ensam! Men hoppas att det går över för oss snart!

Ska in till stan i eftremiddag och tror att nästa amning kommer att sammanfalla med det, så det blir till att amma i stan idag! Håll tummarna! Tycker ni förresten att det är jobbigt att hålla upp bebisen när ni ammar? Jag har kudde under när jag är hemma men jag tar nog inte med mig soffkudden på cafe!

• Swenglish

hallå!

en snabbis bara, mat på g.

samliv- nej.

amning-bättre och bättre!

pippil8-om du har 300 ml så är du nog på den säkra sidan.

fika-gärna, om jag kan gå, tror jag har brutit lilltån! kan gärna tänka mig att fika nånstans i närheten av sös på onsdag eftermiddag, ska till aningscentrum kl ett.

gnälliga kvällar- mycket.

• Swenglish

Pippil8- gick in i en stol... usch. Jag sa 300 ml för F äter som mest 130 ml per mål, och då har du till två mål plus ite extra. Han kan ju värma ca 50 i taget, och värma mer om E fortfarande är hungrig, för har man en gång värmt får man slänga om det blir över.'

Frill.- var ligger amningsrummet i Sickla? Är det nytt? Har aldrig sett! (Men inte haft anledning å andra sidan... )

• Swenglish

God morgon! "Perfekt" natt! Ammade vid 23, sen sov han till 4, ammade, sov till 7, ammade, sov till 9, ammade, gick upp! Mannen sov på soffan, så han fick äntligen sova ordentligt, kan behövas för att klara jobbet!
    Ska iväg till läkare nu strax för att kolla tån, men de brukar ju inte göra nåt åt det ändå... Typiskt att gå in i en barnstol, som ändå inte ska användas på flera månader...

bassekatt- hoppas ni får bra tips på BVC och att ni får sova snart!

Frill- ska kolla in det rummet, verkar ju skönt! Vilken tid ska du till sös? Min tid är kl 13.

Fika imorgon- jag kan ju alltid ta bussen till Slussen eller nåt från Sös. Är det nån som vet om Mosebacke har öppet dagtid? Det vore ju perfekt, hur stort som helst ju!

• Swenglish

Jag och tån har varit hos doktorn och den ska röntgas... Hoppas hoppas den inte är bruten, tror det gör ont mycket längre då!

Sole- hmm, svårt, tror du inte han somnar om direkt när han läggs ner i vagnen och du börjar gå då? F sover mycket bättre när han är ute i vagnen.

Soffy- jag röstar på Langfält!

Vilken tid vill ni fika? Min tid på sös är klockan ett, det brukar ta 1 1/2 timme, fast kanske kortare imorgon, men typ halv tre-tre nånting? Får det plats många vagnar i Brunogallerian?

• Swenglish

halloj!

Tån är bruten men det är inte så farligt, det enda det gör är att tejpa ihop den med tån bredvid och så får jag ha stadiga skor på mig.
    Annars en jätteskön dag, åkte ut till Bullandö på Värmdö med min pappa och faster och åt lunch, satt sen ute och ammade (!). Sen tillbringade jag eftermiddagen på röntgen och akuten (3 timmar), men det var helt ok, freddy var glad och nöjd och jag ammade ett par gånger. Amningen verkar funka bra nu, peppar peppar!

Frill- då ses vi i väntrummet!

Hellur- kan du få avlastning av någon? Hur är det om du går ut och går på förmiddagen, skulle han somna i vagnen då tro? Vill du träffas senare i veckan om du känner att du behöver prata av dig och bli uppmuntrad?

Ang imorgon- tror det ska bli fint väder, kanske ska vi träffas ute istället? Eller vad tycker ni?

Dags för amning...

J79- finnar här med!

• Swenglish

Sole- det låter bra! Jag kan handla lite bullar eller nåt!
    F underhåller sig själv rätt bra i babygymet eller i baysittern (där det också hänger saker att titta på), men jag får också dåligt samvete när jag bara låter honom sitta där. Jag gick in i ett stolsben med tån, klantigt.

Pippi- lycka till med bussen! Det kommer att gå jättebra!

Fika Söder imorgon kl.15 (ons) Brunogallerian ELLER TANTO???
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79
    Pippil8

• Swenglish

Sole- det låter bra! Kanske nån mer kan ta med nåt ätbart IFALL tån strejkar och jag får åka hem efter sös? Hellre för mycket godsaker än för lite Men vad gör vi nu om inte alla logga in igen innan imorgon?

Lillen- har också fortfarnade dåligt samvete...

Dags för sängen, hoppas på repris av gårdagens braiga natt!

• Swenglish

Ok, det verkar som om alla utom Zul har sett att det blir Tanto. Jag hittar nog inte heller, Sole, kan man ta bussen?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4