Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Välkomna hem Lillen och familj! Härliga bilder!
Ammade för första gången på några veckor inatt, det gick väl sådär, F verkar få magknip just under kvälls/nattmatningarna så han grymtade, ålade sig och böjde på ryggen så att det var jättesvårt att få honom att ta bröstet... Sen när han inte ville ha mera fortsatte han att ha magknip och somnade, grymtae, krystade, fes omvartannat i ett par timmar... Har märkt att han blir väldigt kinkig på kvällarna, kommer inte riktigt till ro. Igår låg han helt lugn och tittade i taket, plötsligt började han gallskrika som om han höll på att dö! Hjärtskärande. Men lugnade sig efter ett tag så jag tror inte att det är kolik? Har förstått att bebisar ofta har en "skrikperiod" på kvällarna? På dagarna är han vä'rldens lugnaste.
Lillie- "skönt" att nån mer har ont fortfarande, känner mig inte lika ensam! Men hoppas att det går över för oss snart!
Ska in till stan i eftremiddag och tror att nästa amning kommer att sammanfalla med det, så det blir till att amma i stan idag! Håll tummarna! Tycker ni förresten att det är jobbigt att hålla upp bebisen när ni ammar? Jag har kudde under när jag är hemma men jag tar nog inte med mig soffkudden på cafe!