Hellur: Vi har en massa små flaskor hemma (120ml) - säkert en 6-8 st och det har gått åt. Nu har vi ju kört sondmatning tills för en vecka sedan och nu kör vi säkert hälfen med flaska... Men det blir ett himla kokande ändå på alla grejor. Vi köpte små nappflaskor i affären, men sedan måste man köpa andra dinappar än de som följer med. De har alldeles för stora hål. På Apoteket finns det dinappar med storleken 0,3 och det är den man ska ha för bröstmjölk. De andra är tydligen bättre lämpade för välling.
För oss har det funkat med både flaska och bröst, men det är säkert olika på olika bebbor. och det är jätteskönt att pappa kan ta honom också på natten. Jag tror inte jag skulle klara det annars. Jag måste bara få sova liiite.
Vivs: Låter tråkigt med kissen - hoppas det går bra med operationen. Min kisse gick bort i somras och det var hemskt. Han blev 14½ år. Men å andra sidan så blev killarna till den kvällen, så det känns liksom som om de bytte plats och att det fanns en mening med det hela.
Jo, det är jobbigt med alla kräkningar, men jag är inte oroligare på nätterna än på dagen. Det är bara ännu jobbigare att byta allt i sängen då. Men som sagt, så har vi ju larmet att förlita oss på lite på nätterna. Men idag när vi låg och mös i soffan var det läskigt - då fick han liksom kväljningar flera ggr och blev alldeles röd i ansiktet. Jag tog upp honom och skakade lite försiktigt och smekte på magen och då fortsatte han att andas. Hua!
Nu har vi tagit fram allt för imorgon och gjort iordning kläder. Hoppas bara att vi får sova lite inatt. Det behöver vi! Kram på er!