Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Hej alla och glad påsk i efterskott
Jättegrattis Hellur och Björklöv!!
Vi har varit i Göteborg över påsken och firat med familj. Det har varit supermysigt! J älskar att åka bil och sov som en stock hela vägen. Vi stannade bara en gång och ammade och bytte blöja och sen somnade han om. Jättehärligt, plus skönt att få lite hjälp av farmor/mormor som bor i götet. Idag är min första dag själv hemma. Känns bara bra än så länge och J har varit snäll...han är väl iofs alltid snäll... Ang. amningsnapp; jag använder också det, funkar superbra men jag håller på och övar utan. Så nu försöker jag köra dagtid utan och natten med så han slipper bränna så mycket energi på att kämpa, för han får verkligen kämpa, beroende på hur fulla brösten är. En kompis till mig sa att bebisarna växlar upp matbehovet tredje veckan och det verkar ha hänt här...brösten hänger inte riktigt med om han vill äta varannan timme. Hoppas de också växlar upp snart. Han verkar i alla fall förstå när det är natt. Han sover 4-6 timmar på natten och äter ganska snabbt och somnar om sen. SÅÅÅ skönt. Men det kanske gör att han behöver äta oftare på dagen sen.
Bra napp-tips Vivs. J älskar napp men tappar den lätt, kanske ska test latex istället. Lunch på fredag låter super, jag tar nog bil...har inte vågat köra själv med honom än men nån gång ska ju vara den första. Han sitter i baksätet så jag når honom ju inte... Ang Bugaboo i rulltrappor så kör jag den baklänges med de stora hjulen, funkar jättebra.
Härligt med semesterplaner! Det känns ju helt galet roligt att semestra som en liten familj. SÅ mysigt! Ha en bra dag alla! Jag ska nog ta en nap nu medans lillen sover. KRAM