Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej alla och glad påsk i efterskott

Jättegrattis Hellur och Björklöv!!

Vi har varit i Göteborg över påsken och firat med familj. Det har varit supermysigt! J älskar att åka bil och sov som en stock hela vägen. Vi stannade bara en gång och ammade och bytte blöja och sen somnade han om. Jättehärligt, plus skönt att få lite hjälp av farmor/mormor som bor i götet. Idag är min första dag själv hemma. Känns bara bra än så länge och J har varit snäll...han är väl iofs alltid snäll... Ang. amningsnapp; jag använder också det, funkar superbra men jag håller på och övar utan. Så nu försöker jag köra dagtid utan och natten med så han slipper bränna så mycket energi på att kämpa, för han får verkligen kämpa, beroende på hur fulla brösten är. En kompis till mig sa att bebisarna växlar upp matbehovet tredje veckan och det verkar ha hänt här...brösten hänger inte riktigt med om han vill äta varannan timme. Hoppas de också växlar upp snart. Han verkar i alla fall förstå när det är natt. Han sover 4-6 timmar på natten och äter ganska snabbt och somnar om sen. SÅÅÅ skönt. Men det kanske gör att han behöver äta oftare på dagen sen.
    Bra napp-tips Vivs. J älskar napp men tappar den lätt, kanske ska test latex istället. Lunch på fredag låter super, jag tar nog bil...har inte vågat köra själv med honom än men nån gång ska ju vara den första. Han sitter i baksätet så jag når honom ju inte... Ang Bugaboo i rulltrappor så kör jag den baklänges med de stora hjulen, funkar jättebra.
    Härligt med semesterplaner! Det känns ju helt galet roligt att semestra som en liten familj. SÅ mysigt! Ha en bra dag alla! Jag ska nog ta en nap nu medans lillen sover. KRAM

• Ginger6

Hello!! Kikar in snabbt, ska ta en premiär-promenad med Moby wrapen och se om jag lyckas hålla lillen vaken...han sov som en stock igår eftermiddag vilket resulterade i maaaassssa vakentimmar i natt. Supertrött...ZZZzz Ser fram emot att ses imorn! Krmar

• Ginger6

Halloj tjejer!

Zul! Här är det också kris! Puh...Sen i lördags vill J inte göra annat än äta äta äta. Jag har ammat dygnet runt sen i lördags och har nu ont i ryggen och känner mig lite maktlös. Brösten hinner inte bli fulla nån gång och jag vet inte hur jag ska bete mig. Blä! Man blir ju smått galen. Efter att han skrikit hela lördagen från morgon till kl 05.00 och jag ammat i ett kör gav jag honom till sist Baby Semp. Han gjorde stora ögon och slukade HELA paketet. 2 DL!! Man undrar ju om det är nått annat än vatten i tuttarna. Läste också i Anna W att det kan komma mat-kris efter tre veckor. Hoppas den går över snart! Har inte kunnat njuta nått av det fina vädret.
    DEt var supermysigt i fredags och riktigt kul att träffa alla igen med sina sötnosar! Jag ska på hörseltest med J den 19de så kan tyvärr inte då. Snyft! Hoppas ni får trevligt och det blir säkert fler gånger.
    Frill vad var det för monster-kvinna du träffade, riktigt smidig?!
    Soffy, jag hade gärna kommit till Smedsudden men måste tyvärr amma...
    Kram på er!

• Ginger6

Kram Bianca, hoppas våra älsklingar blir mätta och glada snart!

• Ginger6

Halloj! Mysigt att ni ska ses idag, trist väder bara. Vi ska på 2dra hörseltestet idag så jag hoppar träffen.
    Bianca! Jag har också gett ersättning på natten två nätter nu. Min prins blir inte heller mätt och jag har varit vaken två timmar i stöten på natten och trugat med tuttarna och han blir inte nöjd. Inatt gav jag honom 100 kl 1 och han somnade om och sov till 06.15. Då var tuttarna fulla och han kunde snabbt bli mätt på min mjölk och somna om. Jag tycker jag känner sig som en brottsling när jag ger honom flaskan men jag försöker tränga bort det. Jag har ju tydligen inte tillräckligt för jag läcker inte heller så mycket. Hellre mätta och glada bebisar än utsvultna och arga! Tror bestämt jag fick första smajet idag...på fyra-veckorsdagen Kram på er!

• Ginger6

Hej på er!

Såg ut som ni hade mysigt igår! Ett riktigt matrace Hörseltestet gick bra och J fick godkänt på bägge öronen. Kul med alla sov- och mat-tips. Tycker också det är svårt att veta om J verkligen är hungrig eller övertrött. Igår sov han nästan ingenting ihållande, bara lite slumrande då och då och myyycket gnäll och brottning med tuttarna och ingen ro. Mamma och Jonte övertrötta på kvällen!! Nu trodde jag att han var hungrig igen...en halvtimme efter rejält morgonmål men testade att lägga honom i vagnen och köra runt över trösklar...funkar!! Nu sussar han Ska kanske ge mig ut på lite shopping på söder... har INGA kläder och ska på 4 bröllop denna våren! Ska undvika att prova det tajtaste som finns....

Jättegrattis Angelicious till bröllop, va mysigt!! Och grattis Swe till amningen, måste kännas härligt! kRAM

• Ginger6

Grattis Sannix, sjukt härligt att komma i jeansen. Jag och Jonathan var på shoppingrunda på söder idag. Jättekul, och han var lugn och sov hela tiden. Har gått strålande bra med amningen idag och även i natt. Känns skönt! Gav också ersättning igår kväll som efterrätt till amningen och sen ammade jag två gånger inatt. Bianca, låter ju sagolikt med så mycket sömn! Idag har det varit amning kl 9, 12, 14, 17 och snart kvällsmat. Känns såååå bra eftersom igår ammade jag heeeela dagen och J sov ingenting. Ha en jätteskön helg och fredagkväll!

• Ginger6

Hej tjejer och hoppas ni haft en skön helg! Lite blandat om man förstår. Fy va jobbigt Zul, förstår att du blev super-orolig. Skönt att hon inte tog någon skada och att katterna är hemma! Bra med flask-tips, jag har inte brytt mig så mycket när jag ger ersättning, använder den flaskan man fick till Avent- pumpen (som jag aldrig använder) Jag har inte pumpat nått, är som sagt lite rädd att mjöken inte räcker så jag vill "spara" allt som finns. Ger fortfarande ersättning på natten men portionerna verkar minska vilket är skönt. Tycker också att det är svårt att veta hur mycket han får i sig, om han är mätt eller bara "klängig" Fick en bok av en kompis som heter "Att växa upp och upptäcka världen" Om sju utvecklingssprång första levnadsåret. Kan jag varmt rekommendera! Känner precis igen 4-5-veckorsstadiet när barnet kan bli väldigt klängigt och snuttigt då det tar ett stort utvecklingssprång. J har varit jättegnällig hela helgen och mitt och mannens tålamod har varit på upphällningen. Rätt jobbigt. Han vill bara vara nära nära nära och helst mig, så det blir inte mycket annat gjort.

Tog en lång promenad igår som Frill ungefär. Gick till Gullmars och över till Skanstull och tillbaka över Liljeholmsbron. Stannade och ammade på en bänk i skogen och på Eriksdalsbadet...och ibland fick jag bära klängisen...men det var jättehärligt!
    Skönt att op gick bra Frill. Hoppas alla får en bra dag och att vi ses snart. Gärna kulturhuset! Kramar

• Ginger6

Sole, vi kan väl promenera tillsammans nån gång då? Vi bodde tidigare vid Skanstull också, gillar att gå därnere vid vattnet och Reagge- cafeet (hade inte öppnat än, låg bara båtar) Jag har inte kollat om jag får pengar från FK eller jobbet, både och tror jag eftersom jobbet kompletterar FK-ersättningen. Var det det du menade? Frill; torktumlaren funkar också. Vår fläkt låter inget så den kanske inte funkar då? Jonathan är verkligen jäääättegnällig nu. Han bara gnyr och känns missnöjd hela tiden när han inte sover eller äter. Rätt deppigt tycker jag!! Man känner sig så usel och otillräcklig! Han ville inte ens lägga sig i vagnen idag fastän han var mätt och bytt. Han skrek så han tappade andan tills jag tog upp honom då blev han nöjd direkt...höll på så några gånger tills jag gick ut med honom i famnen och vagnen med mig och la sen ner honom ute när han var lite dåsig...och nu sover han på balkongen. Buhuu man gör ju ALLT för att han ska vara happy!

• Ginger6

Halloj ladies!!

Nu har jag inte varit inne på en vecka tror jag, har varit i götet hos släkten och lite på Astrid Lindgren och Sachska. Men nu är vi hemma igen. Vi har kollat Jonathans mage för han är en riktig kräkis. Efter noga undersökningar på längden bredden och tvären konstateras att han är frisk som en nötkärna och har en STOR aptit Var på återträff med föräldrargruppen igår och vår prins STOR förhållandevis. Känns iofs bra. Han är 57 cm och väger 5200 ungefär. Jösses vad det går fort. Såg blöj-skillnaden Sannix, sjukt! Man får ju separationsångest... Har inte läst ikapp i tråden mer än 2 sidor... ska göra det nu om prinsen sover lite till. Jag vill gärna va med på alla aktiviteter om jag får...trots att jag inte varit så aktiv här...får jag följa med till dig Sole? ( *skäms*)

Fika på Kulturhuset kl 14 ONSDAG
    Hellur
    Sole
    Karin99
    J79
    SanniXx
    Medusa
    Jåll (om jag får barnvakt)
    (vilka var det mer?)
    Ginger

Årstaviken runt TORSDAG kl. 10:00 vid Åhlens Skanstull.

Sole
    SanniXx (kanske)
    Hellur (prel.)
    Lillie (om det inte regnar)
    Ginger

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4