Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

hihi jag ser nu att det finns fler bebisar som är små tjockisar i tråden
    ANg kärlekslivet tänkte vi uppta det på "riktigt" nu...var på efterkontroll på SpecMVC igår och det såg OK ut. Men slemhinnorna är jääätetorra vilket de tydligen kan va när man ammar så jag köpte nån klimakteriekräm med östrogen.
    Man är ju som sagt aningens skraj... men grymt sugen

• Ginger6

Härligt Vivs, kräk på tutten är ju bara mysigt

Lillie; eftermiddag på torsdag? Har jag läst slarvigt... Kl 15 har jag tvåmånaderskoll...eller Jonte rättare sagt, jag är ju 30...

• Ginger6

hej på er! jag bangade me kulturhuset. åt lunch istan med mina kollegor och tänkte ansluta sen men jonathan hade fått nog av stan så jag orkade inte ta dit honom gnällandes. promenerade istället hem så han skulle somna i vagnen. skönt...o tur eftersom det inte blir promis imorn vilken variation ddet är på bebbarnas vikt...karin din verkar också ha rejäl aptit.. jonte är 8-veckors gnällig nu... precis som enligt boken gallskriker han när vi ska lägga honom och klamrar sig fast i mig i panik. vägrar somna om han inte har tutten i munnen...hoppas det går över snart. men det är såååå mysigt att se vad mycket han lär sig nu. ligger och tittar massor på sina armar, särskilt om han har randigt på sig. sött!

• Ginger6

Tack pippil8! Jag mår finfint Ska till kiropraktorn på fredag, ska bli sjukt skönt. Ryggen är långt ifrån vad den borde vara. Jag tror att promisen imorn är inställd men jag vet inte...kan ha missuppfattat, är inte precis amnings- smart
    Håller med övriga, det var värst vad du hann med Frill. Skönt att du hade en sån toppendag. Allt beror ju på de små mini-cheferna.. Nu sover min lilla chef och jag ska nog också knoppa in. Jag jagar verkligen sömntimmar! ZZzzz

• Ginger6

ååh vill ocjså komma i mina snyggjeans. kan bara ha de som var stora förrut. jag har också bara 3-4 kilo kvar nu men tror att höfterna är bredare...och magen är ju sååå mjuk. har börjat med situps nu, ska börja jogga nu med har jag tänkt, skönt!
    sannix, vi har testat ersättning några ggr och j tar det både från mig o mannen. tror att han blir hårdare i magen av det pippil8. men han sover tyvärr inte längre för det. nån mer som fortfarande ammar 1000 ggr per natt? j sover 4 timmar som max och framåt småtimmarna vill han ha mat både kl 4 o kl 6.... inte så mycket dock så det kanske är mest blöjan...och gos!? är ju tok-trött och längtar efter lite mer ihållande sömn, vi drar oss ofta till 10-10.30 på morgonen men det blir ju inte samma sak!
    jag träffas också gärna snart, sorry sole, men gärna nästa vecka, nån mer?

• Ginger6

absolut bianca! grattis!mina tajtisar fastnar vid låren ...
    fråga: hur gör ni det fluffigt och mysigt i vagnen när det är varmt ute, utan att bebis blir för varm? J trivs bäst med åkpåsen men den är ju för varm när det är varmt ute. tar tacksamt emot tips! han hatar ju att "rulla runt" vill gärna ligga tajt...men inte varmt, hm!

• Ginger6

frill, jag frågade läkarn på efterkollen om joggning o hon sa att det var lugnt, men gärna på mjukt underlag o inte stress-träna. Så jag tänkte man kan typ gå-jogga lite...

• Ginger6

jag håller med Bianca, det är helt otroligt! Grattis igen till oss

• Ginger6

halloj! hellur, lillie, swe, vivs mfl. Precis samma sak här... utvecklingsfas nummer 2. jonathan gallskriker nån gång varje dag, oförklarligt efter att ha legat nöjd o skrattat. han kräver också att bli sysselsatt o buren. lustigt att det stämmer så väl för de flesa bebisar. rekommenderar igen att läsa "växa o upptäcka världen" känner igen varenda grej i utvecklingsfasen mellan 7-9 v.
    Pippil8, skönt att du fick sova o skönt också (för mig) att höra att edvin också äter ofta på natten. Hade en ovanligt skön natt inatt med sömntimmar 4+3+3 i rad. skönt!
    Jag tycker också att Libero läcker oftare än Pampers...
    FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx
    Ginger

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4