Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Vi ska till BVC på torsdag men det är på förmiddagen så en eftermiddagsträff blir perfekt för oss. Vi var faktiskt där igår och om det inte regnar i veckan så kan man gott sitta på picknickfilt.

Hellur, var ligger Vinterviken?

Nästa träff

Rålis den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74

• Lillie74

Har också sett att det ska bli kallt och till och med risk för regn på torsdag så inomhusalternativ är att föredra, men var??? Jag kan tänka mig att åka till Sickla, har typ aldrig varit där men med lite vägledning från er så funkar det nog

Björklöv, vilken liten söting ni har fått!!!

• Lillie74

Ja du är verkligen tapper Swenglish, jag beundrar ditt tålamod. Ska vi ses på det där stället du föreslog på torsdag? Vad hette det igen och var ligger det exakt? Vilket är enklast, bil eller åka kommunalt?

Soffy, synd att jag inte såg ditt inlägg, då hade jag kommit in och mött upp dig idag. Vi har varit ute och gått hemmavid idag. Sen måste jag erkänna att jag varit lite ful och köpt ett likadant parasoll som du köpte till Ebba.....det var ju så fint.

• Lillie74

Soffy, fick du hem info om dagis eller har du skaffa dig det själv? Det där är verkligen ångest, jag har ingen aning om vilka dagis som är bra här ute och inte, eller man kanske bara får vara glad om man får en plats över huvudtaget.

Ang. återbesök ska jag ta kontakt med min gamla BM i början av juni, då är F 3 mån, jag tyckte det lät långt men det kanske är så att det beror på hur "skadad" man blev, jag blev ju klippt och det tar ju lite längre tid att läka.

Björklöv, F blir 6 veckor i morgon och jag tror definitivt att jag hade grejat att flyga med henne för en vecka sen, som Swe sa, bara man kan ge dem mat så verkar allt fixa sig

• Lillie74

Hellur, vi köpte en sån spegel man sätter på sätet bak så man ser bebisen i backspegeln, den funkar jättebra dagtid, lite sämre när det är mörkt ute av förklarliga skäl. Första gången jag körde själv var jag en total trafikfara för jag satt och tittade på F hela tiden i backspegeln

• Lillie74

Jag har precis bokat kyrka faktiskt, vi kommer ha det i mitten av augusti, då kommer F vara fem och en halv månad och sannolikt kommer det blir problem med dop klänning men den dagen den sorgen....det verkar som att kyrkorna är nästintill fullbokade i maj och juni så ni som vill döpa då bör nog försöka boka så fort som möjligt.

Ja det är mycket att fixa när man går hemma, dop, försäkring, faderskapstest, semesterresor mm.

Appropå försäkring så har både Skandia och Trygg Hansa varit hemma hos oss och pratat men det är en djungel det där...tycker mest att de sitter och smutskastar sina konkurrenter än att prata om sina egna försäkringar, vi valde i alla fall till slut Trygg Hansas Tryggabarn Plus, de bjuder ju på de första 6 mån. så får man kolla över det där om ett halvår igen.

Vi fick papperna hemskickade ang. faderskapet så vi behöver inte åka dit, skönt.

Bianca, hur kommer du till Sickla i morgon? Vi kanske kan mötas upp och ta sällskap??

Ni ska vi på utflykt ända bort till söder

• Lillie74

Bianca2, jag har bestämt mig för att åka bil i morgon, du får gärna åka med om du vill och har en barnstol.

• Lillie74

Swe, du verkar ha bra koll på vart vi ska idag, om jag åker norrifrån på södra länken, ska jag åka av vid Hammarby sjöstad då eller är det en avfart efter det? Eller någon annan som vet kanske...

• Lillie74

Hellur, du kan ta mitt nr. men var skeiver jag det så bara du ser det och inte hela "internet"?

• Lillie74

jag kommer också med bil och åker i god tid för jag har aldrig varit i Sickla, kan jag få ditt nummer också, LillenLillen skrev sitt i min inbox då ser väl bara jag det?, jag tar gärna ditt också swe om det är ok.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4