Inlägg från: BasseKatt |Visa alla inlägg
  • BasseKatt

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Uäääh! Jag som skrivit ett så långt och fint inlägg och så försvann det! Jag brukar alltid vara duktig och trycka CTRL+A och CTRL+C med jämna mellanrum när jag skriver för att ha det sparat om nåt skulle hända (vilket det ofta gör), men självklart inte denna gång.... Grrrr!!!! Får försöka komma ihåg vad jag skrev...

Idag har vi äntligen blivit utskrivna från SÖS! Emil fick Ok från barnläkaren från neo och klarade även hörseltestet galant. Nu trodde vi inget annat eftersom han ofta rycker till vid plötsliga ljud, men det är ändå skönt att ha det svart på vitt. Idag vägde Emil 3071g och var 53 cm, så han har gått upp i alla fall 150g på en vecka. Inget mot era "bjässar", men ändå Vi blev även överlämnade till BVC från hemvården och nästa vecka är det dax för första besöket.

Idag har vi även bokat in dop för Emil. Maj och juni är ju högsäsong för bröllop, så det var inte lätt att hitta en tid som passade. Vi har fått bra kontakt med sjukhusprästen på SÖS (hon höll även i Linus begravning), så vi har bett henne förrätta dopet. Efter en massa samtal fram och tillbaka mellan pastorsexp och henne blev det till slut Kristihimmelfärds torsdagen. Hoppas att släkten håller sig hemma då (det är ju långhelg).
    Hur ska ni andra göra? Dop, namngivning eller inget speciellt?

Det måste nog bli lunch för mig när vi ses nästa fredag. Klarar mig nog inte på bara fika vid 12. Ska vara en STOOOOR muffin då i så fall. Haga funkar för oss - vi tar nog bilen dit i så fall.

• BasseKatt

Hellur: Lycka till!! Hoppas att du redan snusar bebis vid det här laget.

Medusa2001: Barnens Hus finns bla här i Nacka, men flaskborsten (som alltså har nappborsten i handtaget) finns säkert även på babyland, BabyPlanet etc.

Sole: trist att det inte funkar med amningen. Jag hoppades så på er efter framgången igår. Jag förstår absolut att du ger up. Du har mitt fulla stöd tjejen!!!
    Jag hoppas så att det ska fixa till sig även för oss. Jag har ju legat lite lågt med amningen efter operationen och mest pumpat och när vi skulle försöka amma idag gjorde det så ont att jag grät. Inte alls kul. Jag vill ju så gärna, så jag hoppas att det fixar till sig. Annars får det nog bli besök hos amningscentrum även för oss.

• BasseKatt
    LillenLillen: För mig som inte är så hemma i Hagaparken... Hur hittar vi er från parkeringen? För den är väl nära E4:an? Vart i parken ska vi? Försökte titta på en karta och det var stooort. Vill ju inte gärna gå vilse
  • BasseKatt
    Björklöv: GRATTIS till lill(stor)-tjejen!!! Och välkomna hem! Nyfiken på att få se bilder när du har möjlighet.
  • BasseKatt

Swenglish: Det låter mysigt med dop i England - vad kul! Och grattis till amningsframgången! Hoppas att det håller i sig nu också och att du läker. Här går det fortfarande knackigt, men jag ska försöka låta det vila ett par dagar till så att mina operationssår läker och sen hoppas jag att vi ska få ordning på det. Nu är det pumpning som gäller och så lite ersättning på natten, så han står sig ordentligt.

Hellur: Grattis, grattis till dig också!

LillenLillen: Vi får nog ta en genomgång med var vi ska ses i nästa vecka som sagt. Jag har ingen koll på Hagaparken alls...

• BasseKatt

God morgon, god morgon! Hör fåglar sjunga glatt...

Ännu en natt med sådär sömn. Tänk att vi ska ha det så här i flera år framåt... Hua!

LillenLillen: Vilket underbart påskkort. Måste vara världens yngsta påskkärring

Emils säng står precis utanför vår sovrumsdörr, så han har eget rum, men vi kan ändå både se och höra honom. Han sover inte i den jämt. Rätt ofta hamnar han i vår säng också. Som i natt - då flyttade jag över honom vid 05 efter att ha sprungit upp och satt i nappen hundra ggr. Man tröttnar liksom. Då är det ju lite enklare att bara sticka ut handen. Men man sover å andra sidan så mycket sämre när han ligger precis brevid kudden och låter... Knepigt det där...

• BasseKatt

Trist i påsk...
    Vi skulle firat påskafton med mina föräldrar, men nu är mamma sjuk... De var i Budapest ett par dagar och mamma fick feber och hosta. Febern är borta, men hon hostar fortfarande. Så nu vågar vi inte åka dit imorgon... Syrran är och firar med hennes mans familj och sambons föräldrar är på landet. Så vi blir ensamma på påskafton. Skittrist! Vi bestämde i och för sig att vi ska försöka köra påskmiddagen hos föräldrarna på söndag istället och hoppas mamma är bättre då och det spelar ju egentligen ingen roll vilken dag det är, men ändå... Ska försöka handla lite smaskigt idag så får vi ha lite påskmiddag själva. Är väl lite bra att se på TV också. Jag som är van vid väldigt traditionellt påskfirande... Lite deppigt...

• BasseKatt

Glad påsk alla mammor och bebisar!!!

Här kommer det en liten kyckling...

Emil - 8 veckor idag!!!
  • BasseKatt

Hallå!

Här har vi haft en riktigt bra påsk trots allt. På påskafton firade vi själva hemma och fixade lite smaskig påskmat. Sambon passade på att tvätta (ingen annan hade bokat på hela dagen ), så vi fick allt rent. En helt ny upplevelse att försöka laga mat med spisen full av kastruller och en skrikande bebis vid sidan om... För att inte tala om att försöka äta den medan den var varm sedan...
    Igår var vi hos mina föräldrar och firade. Emil fick sitt första påskägg av mormor. Det var en stor gul och fin badanka
    Idag ska vi till syrran på middag. Full rulle alltså. Och hittills har min mage klarat av alla kolesterolstinna måltider. Bara att hoppas att det fortsätter så.

Idag har Emil varit helt hopplös. Han gallskriker så fort vi lägger ned honom. Om så bara för en sekund. Det är så frustrerande... Hoppas att han somnar snart för han är såååå trött. Han har bara inte fattat det.

Emil har fortfarande sina 50-kläder... I onsdags var han 53cm lång, men han är så himla smal fortfarande. Jag har mycket 50-kläder (mycket Tradera fynd) eftersom vi väntade tvillingar och de ofta är små när de föds. Nu har han ju kräkts så himla mycket att det gått åt ändå. Vi har även en del 56 och lite 62. Eftersom han föddes så tidigt är det inte många som träffat honom ännu, så jag antar att det bli mer kläder framöver. Vi ska dock försöka hinta om böcker och leksaker istället, för det har vi nästan inget av.

• BasseKatt
    Pippil8: Emil är 2 månader imorgon, men skulle ju egentligen bara varit 2 veckor så det är inga leenden här ännu. Barnläkaren på neo sa att vi ska räkna från beräknad födelse för Emil när det gäller sånt.

Hur går det för Ida Sannixx? Räknar du om hennes ålder också?

När det gäller napp har Emil haft det hela tiden. Neo-barn uppmuntras att använda napp eftersom sugreflexen oftast inte är färdigutvecklad. Han gillar verkligen sin napp och det lugnar honom när han skriker. Problemet är bara att den ofta åker ut igen lika fort och då är det stora vrålet som gäller. Har ofta önskat att man kunde spänna fast den så att den satt kvar. Speciellt på nätterna när han vaknar. Man brukar bara precis hinna lägga sig ned igen innan han börjar skrika på nytt. Blir många vändor upp och ned... Hoppas att det blir bättre. Vissa nätter är verkligen asjobbiga...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4