Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Uäääh! Jag som skrivit ett så långt och fint inlägg och så försvann det! Jag brukar alltid vara duktig och trycka CTRL+A och CTRL+C med jämna mellanrum när jag skriver för att ha det sparat om nåt skulle hända (vilket det ofta gör), men självklart inte denna gång.... Grrrr!!!! Får försöka komma ihåg vad jag skrev...
Idag har vi äntligen blivit utskrivna från SÖS! Emil fick Ok från barnläkaren från neo och klarade även hörseltestet galant. Nu trodde vi inget annat eftersom han ofta rycker till vid plötsliga ljud, men det är ändå skönt att ha det svart på vitt. Idag vägde Emil 3071g och var 53 cm, så han har gått upp i alla fall 150g på en vecka. Inget mot era "bjässar", men ändå
Vi blev även överlämnade till BVC från hemvården och nästa vecka är det dax för första besöket.
Idag har vi även bokat in dop för Emil. Maj och juni är ju högsäsong för bröllop, så det var inte lätt att hitta en tid som passade. Vi har fått bra kontakt med sjukhusprästen på SÖS (hon höll även i Linus begravning), så vi har bett henne förrätta dopet. Efter en massa samtal fram och tillbaka mellan pastorsexp och henne blev det till slut Kristihimmelfärds torsdagen. Hoppas att släkten håller sig hemma då (det är ju långhelg).
Hur ska ni andra göra? Dop, namngivning eller inget speciellt?
Det måste nog bli lunch för mig när vi ses nästa fredag. Klarar mig nog inte på bara fika vid 12. Ska vara en STOOOOR muffin då i så fall. Haga funkar för oss - vi tar nog bilen dit i så fall.