Sole: Rygglåsning lät inte alls kul. krya på dig!
Emma3: Japp, vi ger som sagt pumpad mjölk i första hand om det finns, men annars blir det ersättning. Vi har hittills bara provat BabySemp och det verkar gå bra. Emil bajsar inte alls ofta längre och vi blev så oroliga att vi frågade vår BVC-tant förra veckan. Hon sa då att vissa bebbor bara bajsar nån gång i veckan och att det var OK, så sedan dess har vi inte oroat oss. Emil brukar i alla fall bajsa nån gång om dagen...
Tack för alla svar om försäkringar. Det blir nog trygghansas här också så länge och så får man kolla närmare sedan. Känns som att det är lite bråttom att teckna ifall Emil skulle råka ha/få nåt. Kan ju vara nästan omöjligt att teckna försäkring efteråt för vissa åkommor.
Jag har idag äntligen lyckats börja med inbjudningarna till dopet. Jag har haft det på agendan sedan i lördags, men Emil har inte varit överens med mig och sambon varit borta... Jag lägger upp bild när jag är klar...
Vi var på SÖS idag och hade dopsamtal med Christina (prästen) som ska förrätta dopet. Nu måste vi fundera ut musik och psalmer. Jag har bestämt att jag ska sjunga också. Hittade en bra site med allt om dopet -
www.dopguiden.se - och tänkte försöka gräva ned mig lite mer på den imorgon.
Vi tänkte "bara" ha kaffe och trta efteråt. Ev. blir det drink och snacks först. Med alla barn (nyfödda inkl) blir det 94 pers som bjuds in. Och då har vi ändå bara bjudit närmaste släkten och kompisarna... Blir himla jobbigt att baka till alla dessa, så jag hoppas nästan att det är ett gäng som inte kan komma.
Jättekul att många av er "nya" mammor kommer imorgon. Vi måste försöka komma vi med. Men mina föräldrar kommer på middag på eftermiddagen, så vi blir inte kvar så länge. Ska först till BVC på vägning och första föräldragruppen. Ska bli spännande att se om det är några vi känner igen.
Näe, vi ska upp "redan" 08.30 imorgon, så det är bäst jag går och kojjar. Natti, natti!!!