Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

jag messar mitt till till dig hellur, nu åker jag, ses snart.

• Lillie74

Tack för idag, det var som vanligt trevligt!
    Grattis Angelicious! Vi funderade på att göra samma sak, gifta oss i samband med dopet men har bestämt oss för att senarelägga bröllopet.
    Angående övertrötthet så har jag upptäckt ett sätt att få Filippa att somna och det är genom att, oftast ligger hon då på rygg och spottar ut nappen, men när jag lägger henne på sidan och bullar upp med handduk för att hindra att nappen trillar ut, då slocknar hon på ett par sekunder. Vet inte vad det är men på nåt sätt har hon lättare att somna då.

• Lillie74

Men Sole, nu får jag jättedåligt samvete när du fick gå ut och lyfta vagnen åt Hellur.....du går ju på behandling för ryggen Ang. din resa så tycker jag att man blir modigar och modigare för varje dag som går, om jag jämför med hur jag var för ett par veckor sen när Filippa var en månad är det ganska stor skillnad jämfört med idag. Det som jag skulle hänga upp mig på är att man inte hittar så bra och att man är rädd att gå bort sig men håller man sig på de stora gatorna så är väl den risken ganska liten.

Vi hoppade också över nattmålet i natt, konstigt måste ha varit nåt i luften igår på cafét

Försökte få tag på ett sånt babygym i hård plast på NK som SanniXx köpt men måste tyvärr meddela att det var slut tråkigt nog.

• Lillie74

Swenglish, det kan fortfarande göra ont ibland när F ammar och jag har ju ammat sen hon föddes, det beror på hur hon tar bröstet. Jag får dock inga sår av det, de läkte efter ett par veckor efter hon kom. Mina bröst sympatiläcker och jag sover också med bh vilket jag tycker är lite jobbigt.

Frill, skönt att operationen gick bra och att allt funkar.

Vi köpte walkie talkies med babywatchfunktion på teknik magasinet, de funkar bra, var lite dyra, 600 kr så det finns nog de som är mer prisvärda skulle jag tro så mitt råd är nog att inte köpa såna.

Ett annat ställe där det får plats många vagnar är i Solna Centrum, jag jobbade där förut och där finns ett fik där det alltid sitter en massa mammor, det passar ju Bianca, LillenLillen och Björklöv också.

SanniXx, don´t worry Jag hittade ett fint babygym på Brio i Fältöversten, där fanns förresten det du hade också.

I övrigt har helgen varit hektisk, var på möhippa igår, Filippa var duktig och höll sig lugn nästan hela tiden men vi var lite trötta när vi kom hem på kvällen.

Sole, vi var en snabbis på IKEA idag och köpte bla såna dimmers som Swenglish hade, superbra verkligen. Vi insåg dock att vi bara behövde en så jag har en över om du vill ha, om du inte redan köpt det vill säga.

• Lillie74

SanniXx, får jag också titta på bilderna?

• Lillie74

Emma3, det jag köpte på Briobutiken kostade 169.

Zul, jag har en kompis vars bebis ramlade ner från sängen, det gick bra och han är 7 år nu och är helt "normal". Sen har jag en kollega vars bebis råkade ramla ut barnskyddet för han hade inte spännt fast honom så han ramla ur på asfalten, det gick också bra, men jag förstår att det måste ha varit skräckfyllt.

När jag hade satt i hopp babygymet och skulle ställa det över Filippa råkade ett ben trilla av och landade precis bredvid hennes huvud, hon blev jätterädd och började storgråta och bara de fick mig att börja böla så jag förstår dig.

• Lillie74

Jag kommer också! Kul!

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74

• Lillie74

Bianca2, kan du inboxa ditt mobilnr. till mig. Sole har nog inte sett och jag måste gå hemmifrån snart, det vore skönt att ha ett nr om det är nåt.
    Jag tar med en termos med kaffe också.

• Lillie74

Sole, jag har en massa plastmuggar hemma som jag tar med, du behöver inte köpa några.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4