• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Zul - Jennifer är drygt tre veckor nu..

Ginger - skönt att det gick bra...vilken läskig upplevelse!!

Ett tips till er vars bebisar har magknip - lägg henne/honom på din arm på mage (med huvudet i armvecket), gunga och massera magen försiktigt med andra handen. Fungerar jättebra här, hon blir tyst och somnar!

• Vivs

Grattis i efterskott, Bianca!

Idag har jag varit på BVC igen... känns alltid lite oroligt eftersom Jennifer fortsätter med sitt kräkande... i vilket fall så går hon upp, sakta men ändå åt rätt håll! Nu väger hon 3500g.. Tycker så synd om stackarn när hon kräks hela tiden, jag byter kläder typ tre gånger varje dag! Hon ser så besvärad ut och börjar skrika nästan varje gång hon kräkts, som att det är surt eller att hon mår illa. Inte kul, men tydligen inget att göra åt just nu enligt BVC. Det finns någon ersättning man kan ge som ska hjälpa men hon tyckte det var för tidigt! Tydligen försvinner kräkningarna inte förrän hon börjar äta mat, alltså vid 6 månader!! Tur man får så mycket kläder av alla!

Jag hoppar över fika än så länge, vet inte hur jag ska göra när jag måste pumpa ur mjölk varje gång jag ska amma..känns jobbigt att göra det utanför hemmet!

• Vivs

Skönt att allt gick bra, Hellur! Stort grattis till den stora lilla pojken

Vad snälla killar ni alla verkar ha... min kille sover hela nätterna och jag går upp och byter blöja och ammar.. jag får så dåligt samvete om han ska gå upp eftersom han måste jobba sen. Har i vilket fall haft några bra nätter nu där jag fått sova 3-4 timmar mellan varven! Helt underbart!! Men trött är man ändå.. Sole - låter ju underbart att få sova en hel natt!

Idag har vi tagit oss in till stan för första gången med bebisen.. vad svårt det var att åka rulltrappa med barnvagnen tycker jag, eller är jag bara lite feg kanske?!
    Åt mjukglass i stan och tog sen en lååångpromenad hem från stan, himla skönt men rätt blåsigt! Nu är jag trött i benen

Swe - det är imponerande att du orkar krångla med amningen, hoppas verkligen det löser sig snart för dig!

Lillen och Bassekatt - fina påskfoton på era jättesöta bebisar!

Glad fortsättning på påsken!!

• Vivs

Japp, Lillen, kläder i strl 62 har vi fått mängder av! Lite trist för Jennifer har precis börjat kunna ha några plagg i strl 56.. men eftersom hon är en kräkis så lär det behövas kläder senare också!

• Vivs

Hellur - min tjej gör ibland också så när hon ska äta. Alltså, frustar och stånkar och vevar med armarna och blir frustrerad och röd i ansiktet... jag vet inte varför men det är inte alltid så. Hon får i sig och växer i alla fall så det verkar inte vara någon fara fast man undrar ju vad hon håller på med Berätta gärna vad de säger på BVC. Jag tog upp det men fick egentligen inget svar när jag tänker efter!

Lillen - våra bebisar är ju lika gamla... Jennifer sover 3-4 timmar i sträck. Brukar äta vid tolv, sen vid fyra och sen vid sju ungefär. När hon inte har magknipsnätter, då är allt uppochner! Har dock blivit mycket bättre sen jag slutat äta kryddig mat.

Pippil8 - Jennifer ler stooora leenden nu, det är så härligt! Och hon har börjat göra massa fler ljud och är mycket mer uppmärksam på allt. Det är så kul men jag har insett att jag kommer sakna den här tiden sååå mycket sen, antagligen om bara några månader!

• Vivs

Jag toksvettas också på nätterna! Dock ingen fotsvett vid amning... he he.. bara att det kittlas under fötterna! Fast jag rasar visst inte i vikt trots all svettning.. har fortfarande 6kg kvar

Nu har min frustande stånkande lilla gris ( ) äntligen somnat hos pappa, så det stämmer säkert det du säger, Zul!

God natt alla mammor!

• Vivs

Lillie - silikonnappar är hårdare än latex (naturgummi) och det blir därför jobbigare för barnet att suga på nappen hela tiden. Så om bebisen använder napp och den åker ut väldigt ofta kan man prova med latex. Vi använde silikon först men har övergått till latex, fungerar superbra!

Lillen - GUD så härligt att åka till Toscana! Blir riktigt avis jag med!! Själv har vi inte så mycket planer för sommaren, en sväng till värmland blir det för att hälsa på lillans farmor. Sen har vi tänkt åka till spanien i slutet på oktober...
    Blir det fint väder hemma i sommar så stannar jag gärna här och bara har det skönt!

• Vivs

Lillen - min killes mamma bor i Lundsberg, mitt ute på landet! Det blir nog en sväng dit först och sen en sväng till Karlstad för att hälsa på Mattias gamla kompisar! Vart ska ni?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4