Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Det var väldans vad många det var som var imponerade av mig då, haha. Tro mig, jag är knappast någon övermänniska men jag har alltid haft väldigt mycket energi och aldrig riktigt gillat att sitta still (ser bara nyheter på tv, då blir det inte att man sitter i soffan så länge ) Hur som helst så har jag jobbat som barnflicka i över ett år, så kanske har jag lite förmåga därifrån, även om det här med egen knodd är en helt ny grej!

Kul att flera börjat logga i schemat, vi har hållt på sedan den 26 mars och ser verkligen skillnader. Igår ville hon bara äta 6 gånger på hela dygnet i förhållande till 8-9 gånger innan... Så länge det är hon som bestämmer gör det ju inget om det blir mer sällan

Idag ska vi ha folk hemma på middag, de andra ska gå på fotbollsmatch innan och Lisa lagar maten som vanligt. Men först byta en mjukisdress från H&M som hon fått i stl 56 (hon har en mjukisdress i 62 som går att använda men är lite stor, känns lite trist att ha en som hon nästan redan växt ur då) Så en sväng till Solna Centrum blir det.. Har förresten fått MÄNGDER av kläder i stl 62 sedan hon kom, har era gäster också köpt 62 om ni fått kläder? Hon kommer ha en hel garderob full ju!

Ha en skön annandag påsk! Kram Lisa

• Lillenlillen

Pippil8 och andra som fått saker som är stort/litet:

På H&M och P O P. kan man byta utan kvitto bara lapparna sitter i. Bara som ett tips. Jag har hittills bytt en gräslig pyjamas för 250 kr (vem behöver en urful pyjamas som är så dyr, då kan man ju köpa en billig på H&M som åtminstone inte är JÄTTEful) och nu ska jag som sagt byta en mjukisoverall eftersom hon kanske kommer kunna ha den i max några veckor. Den hon har i 62 i velour är dessutom sååå söt så varför ha en till som jag inte tycker är lika fin och dessutom är mindre. Men det verkar bara bli två byten av presenter, annars har vi fått väldigt fina saker (en del finns i mitt galleri). Och som sagt, mestadels 62. Men vi har en farmor och mormor till lillan som är totala shoppoholics, så hon lär att klara sig även när 62 är för litet.  .

• Lillenlillen

Imorgon är Inez en månad gammal och sedan några dagar sover hon 6½-7 h per natt och äter som sagt mer sällan, dvs med 3½-4 h timmar mellan målen. Hur är det hos er?

• Lillenlillen

Hellur:

Oxytocin är ett avslappningshormon som gör dig dåsig och samtidigt gör att livmodern och dylikt går tillbaka till normalt läge. Så det är bara jättebra att du blir trött!!

• Lillenlillen
    murgrönan:

svettas du med sådär hysteeeriskt? jag trodde jag var ensam i hela världen!! jag svettas igenom påslakan, lakan, kuddar och hoppas raskt över och byter med sambon Sen får han byta till torra på min sida om han vill sova i torra så jag slipper röra mig ur sängen, hahaha. *eeeeego* Nej skämt åsido men usch alltså det är som att vakna i en sjö ibland!!
  • Lillenlillen

Här funkar det också bäst med pappa och det sa min BVC-tant också. "Mamma signalerar att det är 24-timmarsservice, vilket det inte är, därför är pappa bäst på att lugna skrikiga barn på kvällar och nätter"

• Lillenlillen

Men alltså då ÄR det ju förmodligen så att man svettas när man ammar men jag förlorar SÅ mycket vätska så ibland väger jag 2 kilo mindre när jag går upp ur sängen än när jag somnar. Är nu nere på 49 kilo, håller jag på såhär länge är jag ju snart på minusvikt! Känner mig som en gammal kråka. Köpte jeans i 34 på H&M och de fladdrar omkring låren... Fattar inte hur fort man kan rasa i vikt! Sne är det ju så otroligt obehagligt att vakna svettig och bli ISKALL!

Nu har vi bestämt här hemma att jag ska vara hemma minst tom augusti och amma. Först hade vi tänkt att Erik skulle ta sommaren men jag vill amma eftersom det funkar så bra och jag ändå inte sökt något sommarjobb. Dessutom kan Erik ändå bara vara hemma två månader och det känns lite fånigt att söka jobb för så kort tid. Och så skulle jag sakna lillan! SÅ nu ska vi vara hemma båda två halva juni - juli - halva augusti (han utan föräldrapenning, jag med).

• Lillenlillen
    björklöv: klart du ska vara med på lunch, men nu får jag snart be om hjälp med matlagningen! 

bianca2: 5-6 kg kvar efter 2 veckor är ju ingenting. Har kompisar som har kvar mer än det nästan ett år efter! och jag tror aldrig det är fel att amma. Jag citerar min bvc-tant igen: "bebisar har ALLTID en anledning att få komma till bröstet"

vivs: samma där. ingen vikt att prata om juh! jag hade gärna tagit lite mer fett för att orka allt som jag gör på dagarna. inte för att jag avstår att göra något nu men det kanske vore lättare med mer energi i kroppen

idag gick vi upp 7:30, myser nu i soffan i morgonrock med lillan sovandes innanför. tänk vad otroligt mysigt det är med en såhär liten!
  • Lillenlillen
    Sole

Ang semesterplaner så åker vi till Toscana på söndag och sen har jag sparat pengar till en resa någon gång i höst eftersom Erik styr sina egna tider och inte måste ta ut semester då.. I sommar ska vi troligtvis besöka våra familjers landställen i Värmland och Roslagen och sen får vi se om vi åker till min mammas hyrda villa i södra Spanien. Vi har varit där varje år i 7 år... Vore kanon om det gick ihop ekonomiskt. Lillan har iaf pass nu!!

Min kompis fick i sitt löneavtal att hans företag betalar de 20% han missar om han är pappaledig, kanondeal ju!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4