Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Vi köpte förresten Esska mini latex och de sitter som sten i munnen Kanon!

• Lillenlillen

SUCK, idag har Inez svårt att hålla nappen i munnen. Och så när hon håller på att tappa taget börjar hon gråta och då tappar hon den såklart uj uj uj. Jag springer skytteltrafik mellan badrummet (för att gör amig i ordning) och soffan (där hon är) för att stoppa in nappen!!

• Lillenlillen

Tackar också för himla mysig eftermiddag! Jag har sagt det förr, de som inte tillhörde vårt gäng lär knappast besöka Haga igen på ett tag Kan höra dem säga "Alltså har du varit i Haga, så sjuuukt mycket barnvagnar i flockar"

• Lillenlillen

Sååå ja. Nu har vi först träffat er och myst i solen, sen promenerat med Erik, köpt lite saker till resan, kommit hem, ätit upp två stora hämtpizzor, lillan duschat med sin far och sen har hon fått babymassage efter duschen (blir väldigt lugn och glad!). Vilken BRA dag det blev idag!

• Lillenlillen
    Sole:
    Jaaa det var roligast! För er som inte var där just då kommer här bild..

Och fler fina bilder finns i mitt galleri. Det tog massa tid att lägga upp dem så titta nu ordentligt!!

Swe:
    Vi flyger med Sterling och tar med buggan men hyr babyskydd därnere och kör BabyBjörn på resan. Har hyrt hus i en by mitt inne i Toscana och därifrån ska vi ta oss till Siena, Pisa och Florens på dagsturer. Och så kommer min killkompis o hans tjej (de bor i Milano) och hälsar på oss, ska bli såå kul och skönt och grymt!
  • Lillenlillen

Haha, det är inte en själ här! Är alla ute i det fina vädret, kanske? Vi har fikat och druckit citronjuice i solen och promenerat låångt men fick gå hem för att möta upp tjejen som ska köpa vår Bugaboo-skötväska. Men sen bär det av ut igen

• Lillenlillen

Hej tjejer!

Nu är vi tillbaka från Toscana, några bilder finns i min blogg som vanligt
    Det var fantastiskt. God mat, vackert väder, trevligt sällskap, vi såg massa kulturviktigheter och ja, sen hängde vi ju mest skuggan men det var det värt för lillans skull såklart!

Allt funkade hur bra som helst, hon fick eget bälte som sattes fast i mitt flygplansbälte och hon reagerade varken vid start eller landning..

Inez sov mellan 22 och 04 utan amning i tre dagar när vi kom dit men sen lyckades vi med konststcket att ställa om hennes klocka genom att sätta henne i bilen i flera timmar på dagarna = hon ställde om till långsovpass mitt på dagen, vilket hon har fortsatt med (suck!) haha, men det gör inget. Vi överlever. Hon sover iaf nio timmar per natt med två stopp för mat.

Jag tycker huvudsaken är att de sover MELLAN amningarna på natten, inte att de nödvändigtvis sover över målen. Känns mycket värre när hon ligger vaken, även om hon inte vill äta... Vad tycker ni?

kram kram

Och för att ge mig in i lite av pratet som försiggår nu så har vi en gul/vit babywatch från Philips för att Eriks svåger jobbar där och Zul, det där med att hon ramlar ur soffan/sängen är min stilla skräck!! Tur att det gick bra!

• Lillenlillen

Swe: Var ni på Bullandö!? Häftigt! Där har vi hus, vi brukar gå till marinan och fika eller äta glass :)

Sole: Jag får också dåligt samvete ibland om jag inte ger Inez fullkomlig uppmärksamhet. Och så får jag dåligt samvete om hon får skrika mer än 30 sekunder utan att jag kommer som ett skott. Hittills har hon skrikit i fem minuter högst fem gånger sedan hon föddes och även om jag vet att det är relativt korta skrikintervaller så ger de hon har fullkomlig ångest!! Har inte på något sätt blivit "immun" som en del mammor hävdar att man blir "fort".

Ang fika imorgon:

Har visst missat det här med fikan imorgon och vill helst inte sitta och vänta på folk som inte syker upp en gång till (no offence).. haha.. Så blir det i Bruno eller i tanto eller var?

Ang hormonutslag:
    Det är normalt att bebbar får massor av hormonutslag kring 5-7 veckor ålder. Som sagt normalt och kan hålla i sig till de är 3-4 månader. I Italien fick Inez tusentals små prickar i hela ansiktet och kring "hårfästet" och efter några dagar över hela "håret" (hon har ju inte så mycket hår precis men där det ska växa hår så småningom ) Hormonutslag blir tydligare av vätska (bad/mjölk som kommer i ansiktet när de äter/sol/värme i luften)... Så har iaf jag blivit infomerad av folk runt omkring och det verkar iaf stämma i vårt fall

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4