• skogsblomma

Traktörpanna?

Jag har ingen traktörpanna, vet inte ens riktigt vad det är. Kan det funka även med en gjutjärns- eller teflonpanna till ett recept där de rekommenderar traktör?

• Svar på tråden Traktörpanna?
  • sheeba

Har väl inte heller förstått mig på det där men jag tror den är högre i kanterna.
    Där kan man ju göra lite mer som gryta tror jag.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Sencha

Traktörpanna: Mellanting mellan kastrull och stekpanna. Vid som en stekpanna, platt botten, men med kanske 6-7 cm höga kanter.

Ja... det borde funka. Beror ju på vad du ska laga.

• skogsblomma

ok, tack, vet du vilket material en traktörpanna är gjord i?

• skogsblomma

Både min gjutjärns- och min teflon har höga kanter, vilken tror ni är bäst till att fräsa grönsaker och potatis som sedan ska småputtra i bland annat vitt vin?

• skogsblomma

Tack för bildera sencha, men jag ser inte vilket material den är i. Kanske kan var olika.

• Sencha

Ja, kan vara olika. Gjutjärn eller rostfritt, men kan nog vara andra varianter också.

• skogsblomma

ok, tack så mycket!

• Trynträ

Fördelen med en sån mot en stekpanna är att du har högre kanter så man slipper spillet när man rör runt i den. Sen inbillar jag mig att det ryms mer mat i en sån också. Jag använder min jättemycket.

Svar på tråden Traktörpanna?