• Anonym (jag)

    Jävla läkare...

    Min man har alltid haft en mycket trång förhud vilket resulterat i minimalt med sex för vår del. Han har inte haft någon partner innan mig heller.
    Jag har inte velat tjata, men vi båda har blivit "lidande" pga detta.
    Men nu hade äntligen han tagit mod till sig, ringt vårdcentralen och fick träffa en läkare.
    Här behövs remiss för att träffa urolog och det var en remiss vi ville åt.
    Läkaren hade förringat min mans problem och helt sonika ryckt bak förhuden så det började blöda.
    "Inga problem med den" hade han sagt och skickat hem min man efter att hört att vi faktiskt har barn.
    Min man kände sig enormt kränkt.

    Och inte var problemet löst för det.
    Det kommer krävas operation för hur vi än försöker dra tillbaka så blöder det eller så gör det bara enormt ont.
    Behöver inte vara läkare för att se problemet.
    Man kan beskriva det som om förhuden stryper precis bakom ollonet och det blir blåfärgat och så smärtan på det. Som ett kraftigt timglas i profil.

    Redan i småskolan hade läkaren reagerat på förhuden, men sagt att det växer bort.
    Vilket det inte gjort.

    Vi har barn,som nämnt, men vi har inget sex alls nu förutom i barnalstrings syfte
    Jag lider med min man och efter det här besöket tror jag inte jag kommer få honom att söka sig vidare heller.

    Så vad gör man??
    Han vägrar gå, vilket jag förstår med tanke på bemötandet...

  • Svar på tråden Jävla läkare...
  • Anonym (Katarina)

    Vägrar han gå finns det inte mycket att göra tror jag. Kan itne tänka mig att man kan "fixa" det hemma själv på något sätt..

  • lax32

    Ring vårdcentralen åt honom och förklara hur han blev bemött och be att de sätter up en tid hos en annan läkare.Får du prata med rätt sköterska så sätter hon ju upp en tid till en vettig l'äkare...annars ring urologmott och förklara precis vad som hänt.

  • Rymdmamma

    jo vill inte din man ringa kanske du kan göra det? ... så där får det ju inte gå till ... egentligen borde han HSAN anmäla läkaren..

  • Anonym (jag)

    Han sa att det var sista gången han går till någon doktor.
    Har han levt med detta i över 30 år kan han leva med detta ett bra tag till är hans inställning.
    Även om jag ringer, så kan jag inte gå dit åt honom.

  • Marija79

    För det första så anmäler ni läkaren från vårdcentralen och för det andra så beger ni er till akuten och får det åtgärdat!

  • Marija79

    men du kan ställa ultimatum och förklara för honom att du behöver sexuellt umgänge, ofta.


    Anonym (jag) skrev 2007-03-17 22:04:48 följande:
    Han sa att det var sista gången han går till någon doktor.Har han levt med detta i över 30 år kan han leva med detta ett bra tag till är hans inställning.Även om jag ringer, så kan jag inte gå dit åt honom.
  • Anonym (jag)
    Marija79 skrev 2007-03-17 22:07:49 följande:
    men du kan ställa ultimatum och förklara för honom att du behöver sexuellt umgänge, ofta. Anonym (jag) skrev 2007-03-17 22:04:48 följande: Han sa att det var sista gången han går till någon doktor.Har han levt med detta i över 30 år kan han leva med detta ett bra tag till är hans inställning.Även om jag ringer, så kan jag inte gå dit åt honom.

    Jo men det är liksom det jag gjort, för att få honm att gå till läkaren, vilket han nu gjorde.


    Känner nästan att det är jag som får vika mig nu.


    Allt går inte ut på att ha sex.


    Grejen är bara att jag under 10 års tid aldrig fått "riktigt" sex om kan kalla det så.


    Allt plågande av min man tar udden av det hela.
    Det märks att det gör ont och då är man inte så sugen själv längre.

  • Anonym

    Har flera i min närhet som haft för trång förhud, dock har det åtgärdats redan innan de kommit in i tonåren. Men det borde ju tekniskt sett gå att göra på en man med.

    Tycker läkare agerade väldigt okunnigt och okänsligt. Man gör bara inte som han gjorde!
    Sök annan läkare och anmäl den läkaren din man träffade!

    Försök prata med din man och stötta honom i att söka ny läkare. Vid första besöket kan man ju bara prata om problemet med läkaren, så att din man får en känsla för hur läkaren är och om han verkar ta hans problem på allvar. Sedan kan ju din man bestämma sig för om han vill gå på ett andra besök med en undersökning. När man blivit dåligt bemött av en läkare har man väldigt svårt att bara låta allt hända nästa gång igen.

  • Marija79

    TS

    varför då inte förklara för honom att när han fått det åtgärdat kirurgiskt så lommer ni båda att kunna njuta,utan smärta.

    jag vet att du känner att du måste vika dig och att allt inte ligger i sexet, men mycket, mycket ligger i sexet! Funkar inte det, så funkar inte mycket på grund av frustrationen. Otroligt att du klarat dig så länge!

  • Anonym

    Anmäl läkaren, och försök att få en tid på urolog, utan remiss.

Svar på tråden Jävla läkare...