• MiaMaria N

Hur blir jag en logistiker/inköpare/säljare OCH får jobb efteråt? Vad tjänar man?

Som rubriken lyder:

Vilken nivå/skola är bäst när det gäller detta område? Högskola eller "komvux" eller KY??
    Man vill ju få JOBB efteråt!!

OCH vad tjänar dessa grupper?

• Svar på tråden Hur blir jag en logistiker/inköpare/säljare OCH får jobb efteråt? Vad tjänar man?
  • nublu

Ts: Jag har 30 minuter med pendeltåg till en universitetsstad och flera mindre orter med flera industrier i. Det råder ingen brist på företag, det råder brist på intresse från företagens sida. Som grädde på moset blir man fruktansvärt nonchalant bemött som student också när man ringer och frågar om praktikplats.

• Cece2

Vill man bli logistiker...skulle jag anta att industriell ekonomi på högskolan är det allra bästa...en ingenjörsutbildning alltså...inte civilekonom...

• MiaMaria N

Hm...ingenjör är ju en LÅNG utbildning...hm.....

• brokig

Lgistiker och övriga ingenjörer heter väl kategorin på ams, och mig veterligen räknas det som teknik. Jag tror det är vettigt att vara civilingenjör eller möjligen högskoleingenjör och sen inrika sig på logistik. Förstår inte varför KY skulle vara tillräckligt när det generellt efetrfrågas teknisk kompetens.

• nublu

brokig: Den minan har u jag gått på. Har god lust att be skolan betala tillbaka mitt studielån, känns inte som om jag fått speciellt mycket för dom pengarna.

• Minikatt

Gå Logistikprogrammet på Handels i Göteborg vettja Det gör jag och den är på tre år. Då får man en kanidatexamen i Företagsekonomi, läser både A, B och nationalekonomi så det är en fördel om man gillar ekonomi

• Minikatt

Och jag kan tillägga att det inte finns nåt som ens PÅMINNER om teknik Så att först bli ingenjör verkar otroligt onödigt. Min sambo läser till Maskiningenjör och det är inte mkt i hans utbildning och min som är lika. Det enda skulle väl isfl vara att han läser lite ekonomiska ämnen som jag också gör.

• Minikatt

Brokig: Hm... Nej, vi läser ingen teknik alls, inte nåt. Skumt att dom då förväntar sig att man har teknisk kompetens...

• Minikatt

Men det kanske beror lite på vilken typ av logistikjobb det är. Vi läser ju mer åt det ekonomiska hållet, sen kanske det finns en till linje som är mer åt det tekniska.

Svar på tråden Hur blir jag en logistiker/inköpare/säljare OCH får jobb efteråt? Vad tjänar man?