• Anonym (Äcklig)

Gå ner i vikt av Soppa?

Jag har de senaste 3 månaderna gått upp alldeles för mycket i vikt. Väger nu 75 kilo till mina 169 cm
    Det värsta av allt är att det sitter på magen, ser ut som om jag vore gravid i 5-6 månaden

Jag ska gå med på kompisens bröllop den 5 maj och känner verkligen att jag måste försöka gå ner i vikt tills dess.
    Men även för egen del.
    Eftersom jag har en ledsjukdom så ökar belastningen på mina leder ju mer jag väger...

Någon som har ett bra tips? Som går relativt "snabbt och smärtfritt" ??

Någon som har gått ner i vikt genom att äta enbart flytande föda? ex soppa? Med soppa menar jag Blå Bands soppor eller så.

• Svar på tråden Gå ner i vikt av Soppa?
  • Heidi1

tror inte d e nån bra ide.tror det e bättre o äta regelbundet, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål o kvällsmat o d ska inte va stora portioner o mellanmål ska bestå av en frukt el grönsak

• Nyfiken gul

jag skulle nog rekommendera en vettig diet kombinerat med motion o träning..

För även om du bantar o går ner i vikt är det inte säkert att det är just magen som försvinner....

• Heidi1

glömnde skriva t o promenera i rask takt i 1-2 timar

• Anonym (förslag)

Ta raska promenader 4-6 ggr i veckan i minst 45 minuter. Ät så som ovanstående rekommenderat, och jag garanterar att du tappar minst 5 kilo till maj.

Ät mer avocado, makrill, lax, bovetegröt

Skippa smör, ost, korv och vitt bröd.

Soppa är bra. Gör gärna linssoppor, gör egna soppor. Blå bands soppor tror jag inte på.

• Anonym (hoj)

Jag började äta mindre portioner och mer soppa (ett par gånger i veckan kanske)och har börjat röra på mig. Har inte ätit nåt godis under veckorna. Ätit mer frukt. Inte ätit bröd till frukost utan frukter i stället. Har hållt på 3-4 veckor och ser skillnad just på magen. Det syntes redan första veckan. Men sen direkt om jag äter godis så sväller den upp

• virre27

Jag gör samma sak som dej. har samma problem som dej.
    Det ska visst gå jätte bra jag har frågat runt lite hos dietister, men ät mycket frukt också mellan varven och till frukost ta då fil el yoggi.
    Du kan äta hur mycket grönsaker du vill och wook går alldeles utmärkt.
    Jag väger inte mycket nu men vill gå ner ca4kg, så jag tänker inte hård banta.
    Började att äta soppa nu idag och äter pumpa frön på kvällen som godis. Jag ska bara ner till min ideal vikt 60kg sen är jag nöjd.
    Vi kan ta varann i handen och stötta varann.
    Kramar Virre

• Anonym (Äcklig)

virre27: Ok vad bra
    DU ger mig lite hopp!

Vad för soppor är det du har planerat att äta?

• Anonym (Jej)

Håller just nu på och pravar GI-mat och har hittills gått ner 1 kg under veckan (säkert mkt vatten men ändå, försöker dricka mkt) så varför inte prova det?! Skippa helt enkelt kolhydraterna (pastan, riset, potatisen och bröd) Skulle också rek. dig att köpa just en GI-bok där finns recept och tips. Jättebra!!! 
    Lycka till! 

• Anonym (hoj)

jag äter pasta, ris och potatis ändå. Hjorde en trevlig soppa på "soppgrönsaker" som fanns i en förpackning i affären för 8 spänn. Räckte till 3-4 portioner! Palsternacka, morot, rotselleri, purjolök och sen lade jag i potatis, buljong och vitlök. Riktigt gott, i alla fall en gång i veckan :)

• Anonym (Äcklig)

Anonym (Jej): Jag har flera GI-böcker redan.
    Har ätit GIkost tidigare men så åkte jag på maginfluensa och sedan dess kan jag inte äta gimaten längre.
    Det "står mig upp i halsen"..

Svar på tråden Gå ner i vikt av Soppa?