• Anonym (Äcklig)

Gå ner i vikt av Soppa?

Jag har de senaste 3 månaderna gått upp alldeles för mycket i vikt. Väger nu 75 kilo till mina 169 cm
    Det värsta av allt är att det sitter på magen, ser ut som om jag vore gravid i 5-6 månaden

Jag ska gå med på kompisens bröllop den 5 maj och känner verkligen att jag måste försöka gå ner i vikt tills dess.
    Men även för egen del.
    Eftersom jag har en ledsjukdom så ökar belastningen på mina leder ju mer jag väger...

Någon som har ett bra tips? Som går relativt "snabbt och smärtfritt" ??

Någon som har gått ner i vikt genom att äta enbart flytande föda? ex soppa? Med soppa menar jag Blå Bands soppor eller så.

• Svar på tråden Gå ner i vikt av Soppa?
  • Anonym

Cambridgekuren innehåller ingen mat överhuvudtaget..
    Det är ett pulver som man blandar ut i vatten och dricker/äter 3 ggr om dagen. 3 liter vatten ska man också försöka få i sig. Kaffe och te får man dricka hur mycket man vill, så länge man inte har socker eller mjölk i. Sammanlagt så får man i sig knappt 500 kalorier om dagen. Det kan låta jobbigt, men efter 3-4 dagar så har sötsuget och hungerskänslorna försvunnit och kilona bara rasar. Dessutom så får man en enorm energi. Allt känns skitbra faktiskt.

• Anonym (Äcklig)

Cambridgekuren är en viktminskningskur där man dricker milkshakes eller äter soppor varje dag.
    Går man på ren kur så äter man inget annat.

Jag tycker att dom smakar vidrigt.

• markattan

Vill man vara ashungrig så ska man absolut testa dietdrinkar! Vill man vara lagom mätt ska man äta lagom och röra sig mera...

• Anonym (Jej)

Tycker jag varit mera hungrig med Gi också så dietdrinkar lär inte vara något för mig  Men hur blir det när man slutar med drinkarna då? Går man inte upp en del då direkt??

• Anonym (.,.,.,.,.,)

Jag har levt på soppor, sommargrönsaker (såna där frysta) samt smoothies på hallon, banan, lättyoughurt o minimjölk. Det gick jag ner ca 6 kg på en månad av.

....fast det är ju ingen hållbar diet

• Anonym (Äcklig)

Anonym (.,.,.,.,.,): Var det jobbigt att leva på flytande mat eller funkade det bra? Jag är ett riktigt godistroll också .. tyvärr Så om suget kommer så är det svååårt.

• Anci84

hej jag vet ett recept på något som hater bantar soppan...

jag hitta de på en sida så jag läger in de här på din tråd så får du testa å se om de funkar..Har för mig att min mamma gjort de å de funka men ja LOVAR inget....

SAHLGRÖNSKAS SOPPA

Sju dagars soppkur
    Sjukhuset påstås lova att Du kommer att gå ned 4 -7 kg och ändå må gott. Du kan äta så mycket soppa som Du vill och ändå gå ned i vikt. Detta gör Du på grund av att sammansättningen medverkar till att Du förbränner kalorier fortare än vad Du tar in. Du kan följa denna diet så länge Du vill utan att må dåligt samtidigt kommer Du att rena Din matsmältningsorganism och hålla Dig friskare.

Dag 1   Ät alla sorters frukt (ej banan) + så mycket av SOPPAN som möjligt.
    Dag 2   Ät alla sorters grönsaker (undvik sädesslag, ärtor och bönor) SOPPA naturligtvis.
    Dag 3   Ät alla sorters frukter och grönsaker (ej potatis), SOPPA naturligtvis.
    Dag 4   7 - 8 bananer, 5 - 8 glas lättmjölk, + SOPPA.
    Dag 5   6 tomater, 280 - 340 g nötkött, endast 8 glas vatten, + SOPPA.
    Dag 6   Ät så mycket nötkött och alla sorters grönsaker som Du vill + SOPPA.
    Dag 7   Ät så mycket Du vill av ovan nämnda saker och drick så mycket Du vill av safter, juicer, te och kaffe samt av råris + SOPPA.

RECEPT, SAHLGRÖNSKAS SOPPA

6 stora lökar
    1 medelstort vitkålshuvud
    4 morötter
    1 st stjälk selleri
    2 gröna paprikor
    2 burkar krossade tomater
    2 burkar löksoppa (eller 1 påse)
    3 st buljongtärningar
    svartpeppar
    (vitlök)
    (Soja)

Gör så här:
    Skär alla grönsakerna i bitar och täck med vatten.
    Häll i resten av ingredienserna och koka i en timme.

ANM.
    Vegetarianer behöver antagligen inte äta soppan eftersom de är vackra ändå. Men om de absolut vill följa ovanstående så kan de ju byta ut nötköttet mot linser, kikärtor och bönor. Själv har jag prövat detta och äter soppa de dagar jag skall gå på gymnastik. Soppan ger Dig oanade krafter och jympan går lätt som en plätt.
    PRÖVA SJÄLV!

Lycka till....

Rasmus ska bli storebror den 24/3-07
  • Anonym (Äcklig)

Anci84: Det är nog inget för mig.
    Men tack ändå

• virre27

Helt perfekt recept måste bara pröva detta.
    Men hur ska man behålla vikten sen efteråt efter en sopp bantning.?

• Anonym (Äcklig)

Anci84: Läste ordentligt nu, tyckte först att den liknade "Danska rikshospitalets diet" men såg fel.

Jag ska nog testa soppan.
    Inga konstiga grejer man ska äta direkt

• Anci84
    hehe oki..ja som sagt vad testa går ju...
    hoppas de går bra nu...å att de funkar har för mig de är en mycket bra soppa enligt va min mamma sagt så jag håller tummarna
    Rasmus ska bli storebror den 24/3-07
  • sandy85

vad finns det för fler träningsknep för att bli va med magen? jag tar bort 1 mål mat och ersätter det med naturdiet.. äter mhcket apelsiner och inget smör eller ost bara grönskaer på mackan.. hur tränar jag enklast bort magen.. som går fort!!!!!!!

• Fiaflopp

Det man inte får glömma är att det INTE går att punktförbräna fett på magen så det är fettförbränning som gäller,löpning,cykling,raska promenader tex och så är ju Pilates en kanonträning för magen,den går att göra hemma också!

• Fiaflopp

Det är en träningssort som stäer rygg och mage till störst del,sök på Pilates på google så får du massor av tips!

• virre27

Jaha, hur går det med maten?
    Jag har så svårt att inte ta något att äta hela tiden.
    Fingrarna bara drar sej mot allt sött och jag har svårt att inte ta en glass som finns i frysen.
    Gud vad svårt detta var.

• Mumin75

Jag kan rekommendera soppan som Anci84 skrivit om.
    Min mamma har nämligen bantat med den och hon har gått ner en hel del. Första gången åt hon den i två veckor och gick ner 6-7 kg, andra gången 1 vecka och gick ner 3,5 kg. Och det är sådana kilon som inte kommit tillbaka sedan när hon börjat äta normalt igen. Dock har hon berättat att den gången hon åt soppan i 2 veckor var hon så trött på den att hon höllt på o spy dom sista dagarna ... hon hade tänkt äta den i 2 veckor andra gången också men gav upp efter 1 vecka, hon tålde inte ens se soppan längre då.
    Jag har bestämt mig för att försöka mig på den också sen när jag inte ammar/pumpar längre.

• Anonym (Äcklig)

Jag ska fakitskt testa soppan!

Ska handla imorgon tänkte jag

Svar på tråden Gå ner i vikt av Soppa?