• blunder5

djurälskare men allergisk

Har varit hundvakt nu i snart 4 dagar.Men är egentligen allergisk mot hundar.Men med brorsans(min)hund funkar det rätt ok ibland.Fast idag kände jag att det är sista natten.Böjar kännas i luftrören.Fått tatt kortison.Älskar denna hund!!
    Någon annan djurälskande pälsjursallergiker här:(

• Svar på tråden djurälskare men allergisk
  • The Dreamer

jag är inte allergisk, men djurälskare.

Dock är min sambo allergisk mot katter (eventuellt även hundar). Jag vill så himla gärna ha djur, men vågar inte skaffa pälsdjur alls förrän vi har testat exakt vad han är allergisk mot. (vet dock inte när det kommer bli av )

• principisessan

inte pälsdjursallergiker men blev helt plötsligt jätteallergisk mot mina katter som jag haft i flera år, trodde för att jag fått astma eftersom jag fick "anfall" när jag inte kunde andas knappt alls..  så katterna fick jag placera om men som tur är så är jag inte allergisk mot hunden

• Dofilus

Både jag och sambon är allergiska mot katter (mest jag) men vi har 3 katter. Det funkar fint så länge vi träffar dem hela tiden. Vi blir liksom "imuna" då.

• virre27

Du pudel ska visst vara allergi vänlig sägs det. Kolla upp det. Har släkt och vänner runt mej som är allergiska mot hundar och katter, jag är det inte själv.
    Kanske fel att jag svarade, Sorry.

• Dofilus

virre27: Det stämmer inte. Det varierar starkt från hund till hund. De mätte mängden alergena "partiklar" på olika hundar och i den gruppen fanns det både en pudel som hade relativt få och en som hade väldigt många. Den enda allergisäkra hunden är den man inte har...tyvärr.

• Tussetösen

jepp... e pälsallergiker och början till astma.. men har ändå 2 katter...
    dessvärre har min son också blivit allergiker så katterna måste bort...

• Sommarkatten

Men nakenkatt brukar ju en del allergiker kunna ha. Om man badar den nån gång i veckan och har en luftrenare och inte låter den vara i sovrummet kan man minska riskerna ytterligare. Och så kan man ju äta allergimedicin samtidigt. Mycket jobb och mycket pengar i längden men det kan det vara värt! Alltså jag säger inte att alla allergiker kan ha nakenkatt och så men det kan ju iaf gå!

• Anonym (tossig)
    hört att bison frisse (nåt sånt) ska vara allergivänlig... liknar pudel men helt vit. devon rex (kattras) är en annan, dom e söta helt krullig päls.  jag är allergisk mot pälsdjur och har katt (vanlig bondkatt) men tål inte mammas renrasiga katt... kliar i ögonen och nyser hela tiden... det bästa är att be uppfödare etc att få pröva och testa om det funkar ha djuret och ha retur rätt om det skulle sig illa. annars kan jag rekommendera chinchilla eller iller.
  • Beyond Belief

Jajjemänsan!

För mig funkar det dock med en del hundar så jag har en Bearded collie och det är helt problemfritt. Hästar tål jag som tur är och har också en sådan :)

• virre27

Oj, förlåt har bara hört att detta med pudel ska vara mycket vänlig.
    Naken hund el naken katt då.?

Svar på tråden djurälskare men allergisk