• blunder5

djurälskare men allergisk

Har varit hundvakt nu i snart 4 dagar.Men är egentligen allergisk mot hundar.Men med brorsans(min)hund funkar det rätt ok ibland.Fast idag kände jag att det är sista natten.Böjar kännas i luftrören.Fått tatt kortison.Älskar denna hund!!
    Någon annan djurälskande pälsjursallergiker här:(

• Svar på tråden djurälskare men allergisk
  • Beyond Belief

virre27: Pudel kan funka för vissa allergiker. Det är väldigt individuellt så man får prova sig fram. Raser som fungerar för mig är Bearded Collie, Pudel, Bishon Frisé och andra raser med tjockare päls och som inte fäller. En del andra raser som kan fungera är Setter och Shetland Sheepdog. Andra, som Cavalier, Boxer och Labbe, fungerar inte alls. Då kan jag få tilltäppta luftrör, kliande ögon etc.

Så det är alltså helt individuellt!

• ladyS

Bedlingtonterriern är en av de få hundar som allergiker faktist kan ha. Sök på internet så får du se. Dom är hur gulliga som helst. Ser ut som ett litet lamm.

• ladyS

Dom har enn annan typ av päls och fäller aldrig.

• blunder5

Är man riktigt allergisk som jag hjälper deT inte ens med korthårig hund.

• ladyS

Bedlingtonterriern rekomenderas av astma och allergiförbundet.

• Mariekexet

Hej hej!
    Min mor har en liten blandras kille (bichon havannes och dvärg pudel)
    Vi i våran familj är alla allergiker men denna lille kabrat har ingen av oss reagerat på....

• ladyS

Det är inte pelsen man är allergisk mot utan något i skinnet/huden. Bedlingtonterriern har ett annat typ av skinn som inte är allergiframkallande.

• ladyS

Annars kan man ju alltid ha en ödla eller orm.

• piixelslyna

Det är kvalstrena som lever i pälsen/på huden som de allra flesta reagerar emot när de är allergiska.

Jag saknar djur något så fruktansvärt. Men sambon är allergisk så det är inte så mycket att göra, får nöja mig med mammas hund och sambons systers hund.

jag är skitsnygg!
  • ladyS

Min mamma har förästen astma och hon har en Yorkshire terrier och hon tål den. Innan dess hade hon en Pappillon och den tålde hon också.

• Dofilus

Angående "nakenkatter" så skulle jag inte stödja den aveln eftersom den härstammar från en missbildning som sen avlat vidare på via inavel. Dessutom har de katterna svårt att hålla kroppstemperaturen. Kanske lite OT men iaf.

• Jessica85

jag vill jättegärn ha katter men jag är tyvärr allergisk. Skulle aldrig kunna tänka mig en sån där nakenkatt heller..
    Det är jättetråkigt, men vad gör man?

• Daena

Här är en till fast jag har valt att ha djur och medicinera i stället.
    Har en pudel och har sådan tur att jag klarar det om jag är noga med medicinerna och städar ofta samt inte har vovven i sovrummet.
    Dumt mot min kropp men bra för min själ så jag valde själen

• Nallatalla

Min svärfar är allergisk och har en tibetansk terrier och det går jättebra!
    Min man är allergisk och vi har basjkirhästar som han inte alls reagerar på.(de producerar mkt mindre stöv och har en fetare päls)
    Har även funderat på att ta med min man och provlukta på sibiriska katter eftersom de ska vara allergivänliga.
    Att vissa raser är mr allergivänliga behöver inte betyda att alla allergiker tål dem. Jag tror att det är bra att försöka hälsa på hos olika uppfödare för att se hur det känns.

/ Nalla

Svar på tråden djurälskare men allergisk