Hund, förlossning?
Ni med hund, hur gjorde ni med dom när de var dags för förlossning. Hunden kan väl inte vara ensam hela tiden? Funderat lite på de då jag inte har några som kan ta han (på nära håll) när de skulle bli dags.
Ni med hund, hur gjorde ni med dom när de var dags för förlossning. Hunden kan väl inte vara ensam hela tiden? Funderat lite på de då jag inte har några som kan ta han (på nära håll) när de skulle bli dags.
ingen som kan berätta hur de gjorde med sin hund? läman bort eller?
Har inte fött än men ska bli snittat på torsdag, jag har fixat hundvakt till våra jyckar för länge sedan.
hundvakt? Nej, en hund ska helst inte vara ensam mer än max 5-6timmar. Och en förlossning kan ju ta väldigt mycket längre tid än det.
ja när de är "planerat" så är de enklare.. men annars kan de väl variet mkt när lillen kommer.. ska be svärmor komma ner men vet inte hur långt innan bf och vad jag gör annars..
Har ej fött än. men vi har 2 hundar..
Kommer dels be mina föräldrar gå ut med dem och ge dem mat. de bor nån mil från oss bara.Och självklart kan du ju inte lämna hunden ensam under hela tiden du är på förlossningen. Nån måste ju gå ut med den och ge den mat/vatten.
Farmor tar hand om våran katt...när det är dags...ni har ingen granne som ni litar på
Vi hade hundvakt.
Även om det är planerat kejsarsnitt så tar det ju tid, en hund ska ju inte vara ensam så många timmar och när den väl får sällskap igen ska det ju helst vara lite mer än en promenad.
precis, min vovve är min "bebis" idag så de är jätteviktigt han har de bra.. så jag oroar mig redan för det.. har inga barn innan därmed inte heller några erfarenheter om pappan kan åka hem eller..
min mans föräldrar ska ta hand om vår hund Baloo. Han är van att vara hos dem så det är inga problem.
Redan innan jag visste att jvi skulle snittas hade jag fixat hundvakt. Och jag kan säga att jag har redan ångest över att lämna bort dom i några dagar det är ju också mina bebisar.