• Meee

Hund, förlossning?

Ni med hund, hur gjorde ni med dom när de var dags för förlossning. Hunden kan väl inte vara ensam hela tiden? Funderat lite på de då jag inte har några som kan ta han (på nära håll) när de skulle bli dags.

• Svar på tråden Hund, förlossning?
  • CLT

Måste tillägga: En förlossning blir sällan helt som man tänkt sig, visst, många får värkar hemma, åker till sjukhuset o 4 timmar senare e bebisen född! Men i lika många fall tar det lååång tid...Jag min naiva människa trodde att vi skulle klara oss med bara en kompis (som jobbade heltid) som kom hem o gick ut med hunden o även sov över vid behov, men det fick jag ge upp såklart...Mamma o pappa (som bor 13mil bort o som hade erbjudit sig att ta hunden) fick komma o hämta honom trots allt! Trodde inte att det skulle va nödvändigt, vi ska väl inte va till besvär...

• G P

Vi har en kompis till min man som lovat ta vovven (om det går för hans jobb just då). Annars får han tyvärr vara hos svärföräldrarna.

Har större problem med var vi ska göra av dottern...

• Meee

svärmor har 160mil hit :D både jag och sambon har flyttat så långt i från våra släkt. Som sagt innan hon ska komma och bo hos oss ett tag innan, men känns som om de är svårt att pricka in rätt tidpunkt. Hur långt innan och så tror ni hon måste komma?

• engeln83

min pappa hämtade bianca på kvällen när jag kände att de var dax!

• Ammmi

vi tog med våran vovve i bilen sedan var min sambo ute med honnom flera gr, vi tänkte att detskulle bli svårt för min sambo att gå i från mig ifa bäbisen skulle komma men man visste på ett ungefär hur lång tid det var kvar,

• agust mamma

Försök att hitta någon som kan ta hand om er hund! Det är bara stressmoment om din man ska åka hem/rasta honom i bilen. Ingen vet ju hur lång tid det tar... Vi åkte in och sen kom mina föräldrar och hämtade vår hund och sen fick han stanna där tills vi kom hem från BB tre dagar senare.

Lycka till!

• ElinC

Hej!
    Vi hade mina svärförälldrar på jour när vi skulle åka in. Vi ringde dom mitt i natten så fick dom komma hit och bo här tills vi kom hem igen.
    160 mil är förståss långt. Finns det nått flyg eller nått i närheten som hon kan ta. Då behöver det ju inte ta så jättelång tid. Har ni någon granne som kan ta ut hunden någon gång så är det ju bra.
    Om din svärmor har tid så kan hon ju komma och bo hos er när det börjar närma sig. Tänk på att det är vanligare för förstföderskor att gå över tiden, och skulle det bli akut så brukar väl de flesta kunna tänka sig att ställa upp (grannar). Det är förståss skönt att ha det klart i förväg så ni inte behöver tänka på det då.

• miniGrynet

Har ni inga vänner/grannar(jobbarkompisar/pluggkompisar som kanske kan hjälpa till då tills svärmor har hunnit dit?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Vacker Utsikt

Mee, finns det inget hunddagis/pensionat i närheten av var ni bor? I så fall kan ni ju redan nu lämna hunden där kortare stunder så den vänjer sig vid miljön och dem som jobbar där? Sen när du känenr att det är på G så kan ni lämna där? Vi har tur som har vår vovve på hunddagis i vanliga fall, där får vi lämna henne när förlossningen startar. Har även fått lov att ringa en av dem som jobbar där om det sätter igång på natten/helgen.

Jag hade inte velat att vår hund skulle sitta i bilen och min man springa ut och rasta henne.. Fy vilket stressmoment! Både för er och för hunden.

Hoppas det löser sig!!

• Vacker Utsikt

Såg att du bor i Lund.. (Bor själv i Malmö) Här omkring finns det flera hunddagis och pensionat! Vad skönt att ni har lite tid på er innan bebben kommer, på så sätt kan ni säkert hitta ett ställe där hunden ska trivas och som ni kan känna er trygga med att lämna den på! Kan tipsa om Hundpensionatet på Jägersro här i Malmö, där har jag tom hört att man kan få nyckel/kod så att man kan lämna hunden precis när man behöver. Personal finns på dagtid.

Svar på tråden Hund, förlossning?