• Meee

Hund, förlossning?

Ni med hund, hur gjorde ni med dom när de var dags för förlossning. Hunden kan väl inte vara ensam hela tiden? Funderat lite på de då jag inte har några som kan ta han (på nära håll) när de skulle bli dags.

• Svar på tråden Hund, förlossning?
  • Idun

Vi pratade med pensionatet där vi brukar ha henne ibland och talade om ungefär när det kunde bli. Sen åkte grannen dit med henne när det var dags. Skönt att veta att hon hade det bra, hon var kvar nästan en vecka så att vi hann landa lite också.

• Meee

problemet jag har är jag har flyttat 160mil från mina släktingar.. och ska de komma behövs de lite planering.. svärmor ska nog komma men hon kan ju inte vara här i 2mån i månad för bf och sen om de drar ut på tiden 1 mån efter. Eller kan mna gissa ungefär när de kan vara dags?

• Woppsiedaisy

Jag har samma problem, har dock några i närheten men ingen som har möjlighet att ta honom. Men jag funderar på att fråga några vänner om någon har lust. Eller så får jag lämna in honom på ett pensionat eller liknande.
    Mvh

• bimmer

Min syster kom till oss när det var dags att åka in och sen var hundarna hos mina pappa när syrran jobbade på dagen och sen hämtade hon dem på kvällen och så sov de hemma hos oss. Denna gången så har vi inte ens behövt fråga ngn utan syrran kom själv och sa att när det är dags för att åka till BB så kommer jag och tar hand om Isabelle och hunden. Hon skulle prata med hennes chef så att denne är förvarnad.

Jag har förstått att detta inte är ett fungerande alternativ för dig men tyckte att Idun hade ett bra förslag om att kontakta ett hundpensionat som kan tänka sig att ta hunden när det är dags. Alternativt kanske du kan skaffa en dagmatte som är villig att ställa upp. Tränar du på t.ex. brukshundsklubben så kanske det är ngn där som kan tänkas ställa upp.

• Malla85

som sagt.....har du inget pensionat i närheten där ni kan lämna in honom när det är dax?
    jag personligen tycker inte att det bara räcker att nån går ut med honom och ger honom mat då och då.....kan ju vara så att ni blir kvar 3dagar och då behöver den ju sällskap 18timmar per dygn ungefär.

• Farfalla

Har inte killen någon möjlighet att ta hand om dom? Idag på många bb får ju inte ens pappan stanna kvar ens en natt.. Kolla med någon granne(deras barn kanske vill tjäna en slant..) lr om ni har bra kompisar som kan ta hand om vovvarna! =) Lycka till!

• Tusse79

När våran första föddes så hade vi bett grannen ta hand om hunden, vi åkte in sent på kvällen så vi gick en vända medan vi väntade på taxin å sen la vi nykeln hos grannen. Fungerade jättebra!!

• Mammanseko

Min mamma bor längs vägen till bb så vi lämnar av dom där när vi åker in!

• miniGrynet

Nej, självklart så kan inte hunden vara ensam hemma medans ni är på bb!

Men det klart, din kille KAN ju åka hem, men det är ju mysigare för er om ni kan vara kvar alla tre på bb tills ni ska åka hem.

Vi lämnade henne hos min pappa, och där var hon under den veckan vi var borta.

Men kolla hundpensionat eller annat, och om inte ni hinner lämna hunden där innan ni åker till sjukhuset så kanske ni har nån bekant som kan i alla fall ta hunden till det stället?
    Eller nån granne som ni har kontakt med?

Hur lång restid har svärmor för att komma till er?
    Ni kanske kan ta ut hunden precis innan ni åker, och rätt långt innan dess borde ni ju ha på känn att förlossningen är på gång, och då redan ringt svärmor som väl får sitta i startgroparna ju närmare bf ni kommer.
    Ha en granne eller nåt som kanske kan ta ut hunden en gång, så svärmor får lite mer tid på sig kanske?

Jag vet inte, men lite lösningar kanske det finns för er o er vovve!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • CLT

Lyd ett råd o fixa hundvakt!!! Planera inte att killen måste hem o gå ut me hunden...dels, som många skriver, behöver hunden oxå sällskap, dels vill ni INTE behöva ens tänka tanken att mitt i förlossningen behöva åka hem o ta hand om hunden! Min förlossning tog 5 dagar och det kändes oerhört tryggt att veta att vår hund hade det bra o att jag fick sambons uppmärksamhet till 100%!
    Kolla med grannar, kompisar, www.vovve.se...Börja redan nu etablera en hundvakt som ni kan lita på! Behövs kanske inte bara vid förlossningen utan innan o efter oxå!!!

Svar på tråden Hund, förlossning?