• Anonym

Vad är "ansat" egentligen?

Efter en diskussion om vad som anses vara "ansat" där nere så frågar jag er här nu: Vad är ansat för dig?

Hur långt är ansat hår? Rakar man nånstans om man ansar? Eller klipper man bara håret då?

Och sist men inte minst, vad tycker ni män om "ansat" könshår?

• Svar på tråden Vad är "ansat" egentligen?
  • mr Chris

Ansat, det är väl att man håller efter det, över huvud taget? Som motsats till vildvuxet liksom! :)

Kanske har jag en konstig uppfattning?

Jag föredrar rakat precis runt själva härligheten! Det är fräscht och praktiskt när man slickar (blir extra upphetsande), och även annars!
    Gärna "ansat" i övrigt, inte helrakat. Det ska ju synas att hon passerat puberteten!

• Anonym

Mr Chris, menar du rakat nedtill men om man tittar rakt framifrån så ser det ut som en vanlig triangel? Hur kort måste det ansade vara då? Det var några i den andra tråden som tyckte att 1 cm var jättelångt.

• mr Chris

Hm, nertill? :) Det var väl "där nere" vi snackade om? :)

Jag menar rakat så man kommer åt att pussa runt blygdläpparna och klitoris och så, gärna 1-2cm rakat runt om. Sen bara litet friserat resten. Spelar egentligen inte så roll hur långt håret i "busken" är. Nu blev det riktigt specifikt! 1cm är inte alls långt, där det inte är rakat vill säga.

• Anonym

Eh, jag snackade om allt men ändå. Specifikt är inte fel för jag är helt förvirrad efter den där andra tråden.

Jag menade väl främst att det ser ut som en "vanlig" triangel uppepå men kortklippt på ca 1 cm. Och att det endera är rakat nedtill, runt blygdläpparna och så, eller kortklippt på 1 cm där också.

Men det kunde tydligen inte kallas ansat och det var inte ens värt att göra så enligt de andra för det var alldeles för långt och äckligt enligt dom. Tydligen är det bara helrakat som gäller i dagens samhälle.

• Häxan Jia

Alltså  jag håller med mr Chris om vad som är ansat liksom. Vissa ansar och håller de runt 1 cm långt, andra gör både och rakar och ansar... jag föredra att ha blygden rakad men behålla behåring som man ansar på vulvan så att säga.....

*Vild och vågad*
  • Anonym

Jag tror jag hajjar då. Vi verkar vara på samma spår, de måste ha varit knäppa i den andra tråden.

Jag föredrar själv att "busken" är kortklippt på ca 1 cm och att nedre delen är endera rakad eller riktigt, riktigt kortklippt den med, 1 cm eller kortare. Men i den andra tråden fick de mig att känna mig som en grottmänniska när jag sa att jag ibland bara klipper allt könshår till 1 cm. Det var tydligen hur långt och äckligt som helst.

Själv tycker jag att helrakat är ett jävla jobb att hålla på med varje dag, ser hellöjligt ut, gör ont och är stickigt, i värsta fall får man svamp och hur sexigt är det på en skala? Nej usch, det är inget för mig.

• Häxan Jia
    Anonym skrev 2007-03-19 01:36:41 följande:
    Jag tror jag hajjar då. Vi verkar vara på samma spår, de måste ha varit knäppa i den andra tråden. Jag föredrar själv att "busken" är kortklippt på ca 1 cm och att nedre delen är endera rakad eller riktigt, riktigt kortklippt den med, 1 cm eller kortare. Men i den andra tråden fick de mig att känna mig som en grottmänniska när jag sa att jag ibland bara klipper allt könshår till 1 cm. Det var tydligen hur långt och äckligt som helst. Själv tycker jag att helrakat är ett jävla jobb att hålla på med varje dag, ser hellöjligt ut, gör ont och är stickigt, i värsta fall får man svamp och hur sexigt är det på en skala? Nej usch, det är inget för mig.
    Ähh ja orkar inte raka blygden varje dag, men nån gång i veckan, ibland två... men som sagt de är blyläppar och runt själv slidan.. resten ansar jag...

Jag började faktiskt klippa och raka mig för att jag har väldigt svårt för blodet när man har mes och det liksom fastnar... Fast jag fick i en tråd lära mig att det icke var därför som yngre tjejer rakade sig idag utan för att media och ens föräldrar influerat en och att föräldrarna inte varit tillräckligt starka förebilder till en annan så att man hade mod att avstå...

jag bara garvade och menade att de borde träffa min morsa, jag har aldrig sett henne raka någonting.... och hon om någon har lärt oss barn att man skall vara som man vill och trivs för sin egen skull
    *Vild och vågad*
  • Anonym

Håller med dig Häxan Jia om det där med förebilder och media. Trycket är ju enormt idag på att vara helrakad. Allt annat är ju äckligt anser majoriteten av båda könen verkar det som.

Jag är lite lat när det gäller friseringen där nere. Inte för att jag skulle låta det bli helt vildvuxet förstås. Jag klipper busken var 3-4 vecka och rakar därnere kanske 1-2 gånger i månaden och låter det växa däremellan. Men det hinner ju inte bli långt på den korta tiden. Ibland låter jag allt vara 1 cm rakt av och rakar mig inte alls.

Tur för mig att min man inte är det minsta kinkig när det gäller sånt där. Inga krav av honom alls faktiskt. Sååå skönt.

• Häxan Jia

Min gubbe är inte heller så kinkig och hade han vart de så hade de vart hans problem inte mitt

Kompisen stal sin farsas skäggtrimmer och den fungerar kanon till att ansa allt där nere säger hon Inget helrakat så man slipper kliandet från ny hårväxt, men ändå kort nog att de aldrig känns som en djungel

Nu skall jag sov god natt

*Vild och vågad*
  • mr Chris

Ha det som du trivs med det! Man ska inte göra något man inte vill, bara för att någon annan vill det!

Helt och hållet rakat tycker jag ser litet konstigt ut, ser ju ut som hon är för ung! Men rakat med en tofs ovanför det gottaste är aldrig fel! Jag älskar att slicka, därför gillar jag att det är rakat nertill, där man ska komma åt. Känns närmare på nått sätt. Givetvis funkar riktigt välansat där också.

Det är ju litet krångligt att hålla efter helrakat, men det finns ju gränser. Räcker om man fixar till nån gång då och då när det börjar bli långt, så får det vara lite mellanting däremellan...

Svar på tråden Vad är "ansat" egentligen?