• Anonym

Vad är "ansat" egentligen?

Efter en diskussion om vad som anses vara "ansat" där nere så frågar jag er här nu: Vad är ansat för dig?

Hur långt är ansat hår? Rakar man nånstans om man ansar? Eller klipper man bara håret då?

Och sist men inte minst, vad tycker ni män om "ansat" könshår?

• Svar på tråden Vad är "ansat" egentligen?
  • Anonym

Mr Chris, om jag inte redan var gift så skulle jag fria till dig direkt. Du är inte det minsta psykotisk som så många andra killar verkar vara idag angående frisyren där nere.

På tal om frisyr, fixade till mig lite idag och vad händer? Två små skärsår trots att jag använde en bikinitrimmer där nere och ett jack i blygdläppen av saxen. *suck* Varför utsätter vi oss kvinnor för sånt här?

• Anonym (man)

Den där rakhysterin är inte riktigt klok. Snyggt är det definitivt inte, och som jag förstår rätt obekvämt också. När man sedan på gymmet dessutom ser män (nåja, pojkar...) som rakat sig runt snoppen undrar man vart tillvaron är på väg.

• vision42

Anonym (man)
    Ja undergången är nära när män/pojkar också böjar ansa könen

Alla är vi olika.... som tur är... och vaför dömma någon för att denna tycker annorlunda?

Håller lite med mr chris.

Men hur är det när det gäller killar ? ska dom också raka sig ? "porrpung" el inte?

• Anonym (sissi)

Tycker inte att killar behöver raka sig. jag är själv helrakad, men tycker att det tönt ut när killar är det.. Jag vill ha en hårig man.. :) Fast sen kan de ju alltid ansa litegran så man slipper allt för mycket hår när man är där nere och leker.

• Anonym

Neeeeeeeeeeej! Ingen porrpung. Ansat räcker bra grabbar.

Anonym man, du har helt rätt, det är hur obekvämt och fult som helst att vara rakad. Och vilket jobb att hålla efter! Inget jag orkar eller vill hålla på med iaf. Har viktigare saker att hålla på med i mitt liv tycker jag.

Skönt att veta att det finns en och annan man kvar som inte kräver helrakat idag.

• Anonym (sissi)

finns det verkligen män som kräver att det ska vara helrakat? Min kille gillar det men skulle aldrig kräva.. Jag gillar bättre att vara hårlös. Så därför har jag börjat waxa för att slippa hålla efter det var och varannan dag.:)

• Anonym (:-D)

men hallå ? Hur mysigt är det när killen har en massa stubb på pungen som sticks och kliar...? KLART att killar ska ha en porrpung Själv kör jag helrakat och är tjej.. Jobbigt när det växer ut igen men killen gillar det

• Anonym

Det blir ju ingen stubb om man bara ansar.

• Anonym (tossig)
    äntligen har man hittat en dejt som gillar att man inte ser ut som 5 år mellan bena utan har hår! oki, jag kör helrakat på det gottigaste och hår ovan som är ca 1 cm... så det är 50/50...
  • Anonym

Tossig, grattis till dejten!

Jag har oftast likadant som du. Duger bra tycker jag och mannen som knappt bryr sig alls faktiskt.

• mr Chris

TS, jag tackar för komplimangen!

• mr Chris

Jobbigt när det går illa och blodvite uppstår! Har själv provat på det, och det är INTE skoj! Gäller att vara försiktig! Man lär sig väl också lite bättre "teknik" eftersom...

• vingar

Varför förväntas kvinnor raka sig där nere, men inte män?
    Folk är så jävla hjärntvättade och märker det inte ens.

Hår är över huvudtaget rätt äckligt enligt mig, och jag tar bort det mesta på kroppen. Men inte blir det inte mycket fräschare för att det råkar sitta på en man. Jag har ingen lust att suga en hårig snopp. Ni får gärna raka armhålorna också.

Antingen ska bägge könen fixa håret, eller inget kön alls. Annars vill inte jag vara med och leka längre.

• mr Chris

vingar:
    Om du sätter villkor på sådant som har med kärlek att göra finns kanske risken att du sätter villkor på själva kärleken, och då kanske du i längden precis som du säger, inte får vara med och leka...

Jag tror inte det funkar så att man säger till sin respektive att "jag tänker minsann inte göra *** om inte ***". Det är bättre att så att säga föregå med gott exempel och uppmuntra istället för att kräva!

Bara vad jag tror då...

• mr Chris

Notera att jag i mitt inlägg också menar att "vi män" ska följa samma enkla råd...

• vingar

mr chris:
    Egentligen sätter jag faktiskt inte villkor, för jag kan inte bestämma mig för om det spelar någon större roll för mig eller ej.

Och sedan blir det självklart en helt annan sak när det handlar om ett par som älskar varandra, då handlar det mer om att uppmuntra, som med allt annat i en relation.

Men det är som en oskriven regel att tjejer rakar sig, det får du väl ändå hålla med om?

• Anonym

Hallå!!!

Precis som om man skulle dumpa eller sätta kärleken på spel för att nån inte rakar sig mellan bena...!!

Hur utseende fixerade är vi egentligen...

Var på bio o kollade "allt om min buske" i den filmen visar de ju sig nakna o där har kvinnorna hår mellan bena...naturligt vuxet som en triangel... En stol bort från mej satt en tjej och kommenterade hela tiden hur äckligt det var med hår mellan bena..Fy va äckligt, vidrigt m.m....Jag menar hallå? Va sysslar folk med egentligen...sån jäkla hår hysteri...

Töntigt för något som är så naturligt.

• Anonym (ansad?)

Jag kortar håret runt själva underlivet. Skulle aldrig raka, för då måste man ju hålla på eller stå ut med stubben under utväxten. Vet man inte att jag ansat, syns det nog inte att det inte är naturellt.

Svar på tråden Vad är "ansat" egentligen?