• siamusen

SJUKT mycket måsten runt barn & graviditet i Sverige?

hahahaha- har ocksa undrad om en del snubblat pa en dalahâst och slagit i skallen ibland

och insag râtt snabbt när vi var med sonen i sverige att det finns kulturskillnader som vi kanske inte ens tânkt pa

• siamusen

Förresten...bubbel sa du? Visste du inte att barn och alkohol inte hör ihop och att dopet är barnets stora dag och huuuur kan ni ens tänka pa lättöl en sadan dag

• siamusen

Och var son var med pa restaurant ofta, gick hem vid 22-tiden..."ska inte barn sova vid 7-tiden" bla bla bla...

eeeh..beror väl pa barn

• siamusen

Min ahar ocksa pyjamas (om det är kallt) eller bara t-shirt och blöja. Vojne!!

*väntar nu bara pa att nagon ska komma in och säga att det är bara fôr att de i utlandet inte vet lika mycket som de i sverige*

• siamusen

Och sa är de obildade och har noll koll sa fort man kommer utanför sveriges grânser. Även all forskning som görs utomlands kan avfärdas med att de inte är svenskar

• siamusen

Malle B- men det mesta jag ser av svenska fôrâldrar ser jag ju här pa fl

och här har man fatt hôra massa saker om att vi i utlandet har noll koll. Tro mig.

• siamusen

*hejja Frankrike *

Inte heller krav pa hur man ska föda eller föda upp sina barn!

• siamusen

Nja Ta gueule - de rader de gravida att avsta fran alkohol här med men min bm sa ocksa att ett glas inte skadar.

semlor..*suck * vill ha!

• siamusen

laurentia- jag har löst problemet genom att min mamma har skickat semle-bullar och mandelmassa med UPS

Ska komma idag...sa nu behöver jag bara lägga till grädde!

Har inte heller kollat forum här sa noga men det lilla jag sett har varit mest fraga-info typen.

• siamusen

00000000000- menar du att sverige kanske har fel som later barnen aka fram?

det kan väl ända aldrig stämma??!!

• siamusen

vilka vaccinationer âr det och vem har kommit fram till det och hur exakt bevisas det här?

• siamusen

nej, jag undrade bara varfôr de skulle vara mer râtt ân nagon annan undersôkning

• siamusen

Pollyman- ok matade barn samtidigt och var lite okoncentrerad

Svar på tråden SJUKT mycket måsten runt barn & graviditet i Sverige?