• Pollyman

SJUKT mycket måsten runt barn & graviditet i Sverige?

det känns som en tävlan... hur lång tid tog din förlossning?? va?? 21 timmar min tog en kvart och då hade jag precis kommit in...?? va kan inte du amma??? jag gjorde det!! har du inte vaccinerat?? du kommer att döda ditt barn?...
    jag tror det är lätt att i helheten bara inse att vi alla är olika... vi tycker olika och gör olika men ALLA vill vi det bästa för våra barn. Det är nog lätt att dramatisera det hela och glömma bort att man kan bara göra det bästa...vi är alla tvungna att jobba och heltid för annars har vi ju ingen pension..
    Samhället ser ju annorlunda ut än när "vi" var små... det är stressigare tuffare och ett kallare samhälle på många sått . mer matriellt..m.m Jag tror vi har mycket att lära från andra kulturer och de från oss.

• Pollyman

man måste med sunt förnut inse att mår inte mamma bra mår inte barn bra...ta det BVC och andra med en nypa salt så löser sg det mesta....med det inte sagt att Sverige är dåligt vi har ju bl.a en av världens minsta spädbarnsdödlighet så helt kassa är vi väl inte? något kan väl andra lära av oss`??

• Pollyman

man kan glatt konstatera att det är olika var vi bor och hur vi uppfattar saker. det viktigasteär väl ändå att det som bor i sverige trivs här. Gratulera till att bo utomlands och att ni trivs där.och att allt fungerar där. Jag trivs bra här tycker visst att det kan finnas tävlan och uppstressning när det gäller barn och familj men jag väljer när jag vill lyssa och ta råd av andra.

• Pollyman

japp man kan ju bara konstatera att man sållar på lagar och rekomendationer.... jag menar t.ex det finns ju länder där man måste vaccinera sitt barn i Sverige rekomenderas vi ju att göra det... även om det finns mycket fakta som tyder på att barnen kan skadas om de vaccineras. Själv har jag inte haft några vänner som missunnat mig mina barn eller graviditeter. De har hjälp och stöttat.. Allt beror ju på vem man träffar. Jag kan träffa människor här som har invandrar bakgrund och som är missunsanna... kritiska och vandrande klagomurar. Jag lovar att de finns i alla länder... vilket klart bevisas här...

• Pollyman

ja... att man kan se samband mellan sjukdomar och vaccinationer...

• Pollyman

ja du.. kan ju kolla genom alla papper jag har men just nu har jag inte tid... återkommer... vet bara att jag kollat mycket forskning när vi bestämde för/emot vaccination för vår dotter .Hon är nu 2 år. Ska tillägga att är du intresserad ska jag skicka matrialet men jag vill inte ha någon diskussion om mitt mitt beslut.

• Pollyman

jag konstaterade bara sambandet mellan olika länders rekomendationer och lagar.... det är ju en skillnad...????

Svar på tråden SJUKT mycket måsten runt barn & graviditet i Sverige?